Gå til innhold
Hundesonen.no

hundeaggresiv.

Ulvinne

Recommended Posts

Dårlig overskrift men fant ikke helt noe anna som passa.. :|

Min blandingfstispe på 5 år er hundeaggressiv. Jeg tolker det som at hun mener angrep er beste forsvar.

Da jeg fikk henne 4 år gammel likte hun heller ikke barn,kom de for nær så knurret hun,reiste bust etc..

Men etter noen forsiktige møter med barn har hun nå begynt og sette pris på de(faktisk), hun leker og koser og viser ikke antydning til noe annet enn at hun trives.

Så lurer jeg på: Hvorfor har det vært så mye enklere og venne henne til barn enn til andre hunder?

Må også nevne ast hun bare er bliutt værre og værre da det kommer til andre bikkjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje DU har gjort noe annerledes? :| Om du for eksempel var streng til hunden din ang hundeagresiviteten, men snillere og roligere med barna? Treningen på det altså. Eller kanskje du har jobbet litt med å få henne grei med barn og ikke like mye med hundene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi barn er "like", og ikke hunder ...?

Hos noen hunder får man ikke vekk hundeagressjon. Dette kan ligge i linjene til hunden. Er hunden redd og utagerer pga. dette, så kan det trenes vekk, men krever mye jobb og gjentagelse.

Du kan jo, om du ikke bor så alt for langt unna, ta kontakt med Nina på www.hundifokus.no, hun holder kurser for hunder som er agressive ovenfor andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje DU har gjort noe annerledes? :| Om du for eksempel var streng til hunden din ang hundeagresiviteten, men snillere og roligere med barna? Treningen på det altså. Eller kanskje du har jobbet litt med å få henne grei med barn og ikke like mye med hundene?

Nei,har alltid roset mye da hun leker eller oppfører seg pent med andre bikkjer(noe hun gjorde i starten da jeg fikk hu).

Kanskje fordi barn er "like", og ikke hunder ...?

Hos noen hunder får man ikke vekk hundeagressjon. Dette kan ligge i linjene til hunden. Er hunden redd og utagerer pga. dette, så kan det trenes vekk, men krever mye jobb og gjentagelse.

Du kan jo, om du ikke bor så alt for langt unna, ta kontakt med Nina på www.hundifokus.no, hun holder kurser for hunder som er agressive ovenfor andre.

Men hun var ikke slik før jeg fikk henne? Det tok ett par mnd før hun begynte og vise tegn også har hun bare blitt værre og værre.

Hun hadde en tispe til lekekompis,de ble kjent da den andre tispa var 7 mnd og de gikk kjempebra sammen. Min skulle dog passe på og alltid være "øverst" og hun ble grinete om den andre hunden dytta hu i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...