Gå til innhold
Hundesonen.no

Kavillfa's Endre "Shadow"


ElinT

Recommended Posts

Nå er det vel på tide å presentere vårt sist ankomne familie medlem, for nå er det bestemt at han blir hos oss. Shadow er en golden gutt på 2 år, snill og grei gutt, og enkel å ha med å gjøre. Han og Molly har blitt kjempe gode venner, de leker sammen og koser seg. Siden Ebbe døde har jeg hatt lyst på en hund til, men ikke valp, så da er det liksom ikke bare å velge å vrake. Golden er nok en rase jeg aldri trodde jeg skulle ha, men ei jeg kjenner har hatt han og måtte nå omplassere han. Jeg trodde jeg ville slite godt med å motivere han i trening, men der har han jammen overrasket meg! Han er veldig lærevillig og lett å motivere. Agility syns han er drit kult og lydighets trening går også veldig bra. Han er en kjempe fin familie hund, og det, og at han går så bra sammen med Molly er det viktigste for meg :whistle:

2.jpg

2.jpg

shadow.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreli å skjønn*skammer meg for at jeg ikke ha kommet å hilst på enda* :whistle:

Ja, skam deg! :lærer:

Men nå har jeg ferie i 3 uker til, så da skal du se vi kommer oppover hele bølingen en dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gosh - så flott han var - en skikkelig stilig kar det der............... fiiiiiiiiineste gutten. Belgere har det forresten med å like goldens - uvisst av hvilken grunn liksom *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skam deg! :lærer:

Men nå har jeg ferie i 3 uker til, så da skal du se vi kommer oppover hele bølingen en dag :D

Truer du :shocked: he he nei da,dere må komme en tur vettu,ikke lenge før jeg har gjerde rundt plenen så hundene kan leke på en stor del og barna på en liten del :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh - så flott han var - en skikkelig stilig kar det der............... fiiiiiiiiineste gutten. Belgere har det forresten med å like goldens - uvisst av hvilken grunn liksom *ler*

Ja, han er en fin gutt, skikkelig kraftig kar :whistle: Han var litt tust da han kom, fryktelig tynn og fæl i pelsen, men det har hjulpet seg veldig nå :D

Molly elsker han. Han leker på samme måte som henne, løper etter hverandre og har brytekamper. Og så er han gentleman og lar henne tyne han litt innimellom så da er snuppa fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, han er en herlig gutt :ahappy:

Har funnet ut to ting han syns er kjempe kult som jeg ikke setter like stor pris på ,hehe ;)

Det ene er gjørme... Han klarer ikke å stå i mot! Han ruller seg, gnir seg, hopper og graver, til og med hodet dykker han nedi gjørma, herlig! Hage slangen er i flittig bruk for tiden :)

Det andre er at han er en vannskål terrorist, når han er alene så er han helt nødt til å kante den. Plaske litt med labben først og så kante.... Bare han er alene 10min så gjør han det, han gjør aldri noe annet galt,ikke en lyd fra han eller noe, han bare har en greie med vann skåla liksom :rolleyes: Noen som har tips? Kjedelig om hundene blir uten vann hele dagen når jeg begynner jobb etter ferien... Men jeg jobber jo tross alt som murer, så jeg får vel støype en vann skål i betong <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...