Gå til innhold
Hundesonen.no

Stygge Schæfere!

Inustaff

Recommended Posts

Hvor står det at schäferen er en god brukshund uansett linjer? Finner heller ikke hvor det står at flesteparten av eksteriørhundene er gode brukshunder. Jeg vet ikke hvordan det er med andre som har svart i tråden, men jeg har hatt hunder, fra utstillingslinjer, av begge typer. Så at det finnes gode brukshunder av ekseriøravlet type, er jeg desverre ikke i tvil om. Men hvor man finner dem er jo et annet spørsmål, så skal man ha en god brukshund så er det jo ikke å anbefale å gå på utstillingslinjer. Men at det kan forekomme gode brukshunder av enkelte ekseriørkombinasjoner, det er jeg sikker på.

Det finnes sikkert et og annet eksteriøravlet individ som er ok brukshunder. Men dessverre oppfatter jeg at det er unntaket og ikke regelen. Skal bli spennende å se hvor mange eksteriøravlede hunder som blir å finne på NM til helga... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar
Det finnes sikkert et og annet eksteriøravlet individ som er ok brukshunder. Men dessverre oppfatter jeg at det er unntaket og ikke regelen. Skal bli spennende å se hvor mange eksteriøravlede hunder som blir å finne på NM til helga... :ahappy:

Det som gjerne er problemet, er at det er så mange som dør før de får vist hva de duger til :glare:

EDIT: gode brukshundemner fra eksteriørlinjer går jo gjerne videre til andre utstillingsfolk som ikke har den store interessen for bruks. Så nei, det kommer nok få eksteriørhunder på NM i år, de finner du i utstillingsringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...