Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrittelletråd uke 27

Huldra

Recommended Posts

Huldra, jeg er imponert! Snakker om bra start på uken! Mandager skal jo være litt daffe... Nå må jeg jo løpe opp og ned på de syv fjell for å holde tritt :) (Evt. en shoppingrunde i byen :) )

Mandag: 12 367

Sum: 12 367

Snitt per dag: 12 367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Mandag: 26 845

Tirsdag: 28 052

Totalt: 54 897

Gjennomsnitt: 27 448,5 (eh?)

Huldra, jeg er imponert! Snakker om bra start på uken! Mandager skal jo være litt daffe... Nå må jeg jo løpe opp og ned på de syv fjell for å holde tritt :) (Evt. en shoppingrunde i byen :) )

Sum: 12 367

Snitt per dag: 12 367

Hehe! You go girl! :x Skal love deg at jeg kommer til å holde det gående, bokstavelig talt, hihi! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag: 25 758

Sum: 38 125

Snitt per dag: 19 062

Eh joda, i dag trodde jeg virkelig at jeg hadde lagt gullegget. Shoppingrunde( :) ) ble gjennomførst samt en superlang skogstur. Følte at jeg hadde gått milevis og at dette måtte gå mot ny personlig skrittellerekord, men neida. Ingen ny pers og igjen slått av Huldra. *Sukk* Menmen, i helgen, da *hytte neven* :x

(Har forresten hørt at springereiere hyppig får kneproblemer og fotproblemer, og at de bør ta det litt rolig :rolleyes::):x )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Onsdag: 26 982

Totalt: 81 849

Gjennomsnitt: 27 283

Sum: 38 125

Snitt per dag: 19 062

Eh joda, i dag trodde jeg virkelig at jeg hadde lagt gullegget. Shoppingrunde( :whistle: ) ble gjennomførst samt en superlang skogstur. Følte at jeg hadde gått milevis og at dette måtte gå mot ny personlig skrittellerekord, men neida. Ingen ny pers og igjen slått av Huldra. *Sukk* Menmen, i helgen, da *hytte neven* :P

(Har forresten hørt at springereiere hyppig får kneproblemer og fotproblemer, og at de bør ta det litt rolig :rolleyes::P:P )

Oi! :shocked: Jeg har virkelig misforstått! Jeg trodde det var springerne som skulle ta det rolig, ikke eierne! Skal sørge for at Tulla får litt mer tur da kanskje, nå får hun jo bare et par-tre relativt korte.. :closedeyes: Forresten; jeg har kneproblemer, og jeg vil ikke engang legge ut om alle de nye gnagsårene jeg oppdager hver dag..! <_<

Min pers er forøvrig over 32 000 skritt, så vidt jeg har registrert i alle fall, og det var på ca samme tid i fjor. Og bare for å ha deg advart; neste uke antar jeg blir det satt nye personlige rekorder, hvis jeg leser avtaleboken min rett.. *psyke ut* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag: 31 100 :P

Sum: 69 225

Snitt per dag: 23 075

Mine steg:

Tirsdag:28 052

Totalt: 81 849

Gjennomsnitt: 27 283

Oi! :shocked: Jeg har virkelig misforstått! Jeg trodde det var springerne som skulle ta det rolig, ikke eierne! Skal sørge for at Tulla får litt mer tur da kanskje, nå får hun jo bare et par-tre relativt korte.. :closedeyes: Forresten; jeg har kneproblemer, og jeg vil ikke engang legge ut om alle de nye gnagsårene jeg oppdager hver dag..! <_<

Min pers er forøvrig over 32 000 skritt, så vidt jeg har registrert i alle fall, og det var på ca samme tid i fjor. Og bare for å ha deg advart; neste uke antar jeg blir det satt nye personlige rekorder, hvis jeg leser avtaleboken min rett.. *psyke ut* :P

Haha! Dagens duell gikk (endelig) i min favør :P Men det kostet: gnagsår på tærene, utslitte fotsåler og vonde hofter. Føler meg som en utslitt gamp... I dag har jeg stort sett ikke gjort annet enn å gå; men ny pers ble det og det ble til og med foreviget med et bilde av skrittelleren :whistle:

Haha, jeg skal gå til skosålene blir så slitte at jeg går på sokkene :P Ikke prøv deg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Torsdag: 33 683

Totalt: 115 532

Gjennomsnitt: 28 883

WEE! Ny pers! :)

Onsdag: 31 100 :ahappy:

Sum: 69 225

Snitt per dag: 23 075

Haha! Dagens duell gikk (endelig) i min favør :) Men det kostet: gnagsår på tærene, utslitte fotsåler og vonde hofter. Føler meg som en utslitt gamp... I dag har jeg stort sett ikke gjort annet enn å gå; men ny pers ble det og det ble til og med foreviget med et bilde av skrittelleren :)

Haha, jeg skal gå til skosålene blir så slitte at jeg går på sokkene :ahappy: Ikke prøv deg! :)

Shit! Der ble jeg slått ned i støvleskaftene, gitt! :wallbash: Gnagsår på tærne er intet nytt for meg. <_< De fancy nye "skogs-skoene" ble byttet ut til fordel for godt inngåtte ridesko! Jeg gadd rett og slett ikke å gå de inn mer, det ble for smertefullt for meg, dette.. :)

Men nå har jeg varmet opp, så nå kan den virkelige morroa begynne, for ikke å snakke om at det er helg snart, og da blir det jo ofte litt mer aktive dager, ikke disse late daffe dagene som har vært nå..! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herrefred, hva er det dere driver med om dagene da??

Har bare så vidt greid snittet på 10 000 pr dag jeg!

Resultatene mine kommer i slutten av uka, skal prøve å gå litt mer før jeg legger de inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag: 31 100

Torsdag: 28 952(og jeg orker ikke å gå ett eneste skritt til...)

Sum: 98 177

Snitt per dag: 24 554

Resultatene mine kommer i slutten av uka, skal prøve å gå litt mer før jeg legger de inn :ahappy:

Ehm. Tror det kalles "ferietid med lite å gjøre" :)

Mine steg:

Tirsdag:28 052

Totalt: 115 532

Gjennomsnitt: 28 883

WEE! Ny pers! :)

Shit! Der ble jeg slått ned i støvleskaftene, gitt! :wallbash: Gnagsår på tærne er intet nytt for meg. <_< De fancy nye "skogs-skoene" ble byttet ut til fordel for godt inngåtte ridesko! Jeg gadd rett og slett ikke å gå de inn mer, det ble for smertefullt for meg, dette.. :ahappy:

Men nå har jeg varmet opp, så nå kan den virkelige morroa begynne, for ikke å snakke om at det er helg snart, og da blir det jo ofte litt mer aktive dager, ikke disse late daffe dagene som har vært nå..! :rolleyes:

Selvsagt, har såvidt kommet i gang med oppvarmingen jeg :rolleyes:

Dette er galskap. I dag har jeg unngått asfalten pga vondter over alt... Hoftene mine verker som bare det(av alle ting liksom), så jeg føler meg som en gammel dame som er moden for hofteoperasjon. Ikke-asfalt taktikken har riktignok hjulpet en del, men dette kan jo ikke være sunt! I kveld var jeg til og med på fjelltur med mine foreldre KUN for å få flere skritt... Broren min har forøvrig sommerjobb som portør på Haukeland Sykehus=mye gåing, så nå skal han også begynne på skritteller, hehe.

Æsj og æsj, slått av Huldra - again...

(I hvilken butikk har du kjøpt dine syvmilsridesko? :) )

PS: I morgen skal det handles nye joggesko på Löplabbet, så bare vent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Fredag: 32 829

Totalt: 148 361

Gjennomsnitt: 29 672,2 (merkelig skritt..)

Resultatene mine kommer i slutten av uka, skal prøve å gå litt mer før jeg legger de inn

Det er juks å legge inn på slutten av uka! :lærer:

Jeg bedriver dagene med å gå, skjønner du ikke tall? :P Hihi.. Men sånn seriøst; jeg jobber. Og slik skal jeg holde på frem til uti august en gang.. *puh* Begynte for en uke siden. Ble litt for sprek i fjor (samme jobb), og det er jeg ikke helt komfortabel med kjenner jeg. Jeg er ikke en sånn spreking, jeg driver jo med late ting og sitter foran datan hele dagen og trener late ting med en lat bikkje.

Men i morgen tror jeg kanskje Tulla skal få seg en velfortjent fridag! Tror jeg skal ta hintet når hun sovner i hagen, :P til tross for at det stopper folk og prater med oss og hun ikke gidder gi fra seg et boff en gang (egentlig skal det varsles med et skikkelig bjeff når folk snakker til oss, nemlig! :closedeyes: ) Og Tulla går ikke like mye som jeg gjør, det er jeg hellig overbevist om! :angel:

Torsdag: 28 952(og jeg orker ikke å gå ett eneste skritt til...)

Sum: 98 177

Snitt per dag: 24 554

Selvsagt, har såvidt kommet i gang med oppvarmingen jeg :rolleyes:

Dette er galskap. I dag har jeg unngått asfalten pga vondter over alt... Hoftene mine verker som bare det(av alle ting liksom), så jeg føler meg som en gammel dame som er moden for hofteoperasjon. Ikke-asfalt taktikken har riktignok hjulpet en del, men dette kan jo ikke være sunt! I kveld var jeg til og med på fjelltur med mine foreldre KUN for å få flere skritt... Broren min har forøvrig sommerjobb som portør på Haukeland Sykehus=mye gåing, så nå skal han også begynne på skritteller, hehe.

Æsj og æsj, slått av Huldra - again...

(I hvilken butikk har du kjøpt dine syvmilsridesko?)

PS: I morgen skal det handles nye joggesko på Löplabbet, så bare vent!

H-sport tror jeg jeg kjøpte skoene, av merket Mountain Horse. Men nå begynner jeg å få gnagsår av de også, så jeg må tenke nytt tror jeg.. Har jo ingen flere sko å bytte til snart.. :shocked: Men derfor har jeg gått til innkjøp av TO nye pakker gnagsårplaster, får håpe det holder til over helgen.. Du er herved advart! :ninja: Tviler på at nye joggesko holder!

...folkens... den skrittelleren skal på eieren, ikke bikkja.

Ånei! Da har jeg misforstått igjen! :rolleyes: Men apropos det; når konkurransen er ferdig, skal jeg faktisk prøve den på Tulla en dag! Hadde vært interessant! :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag: 28 952

Fredag: 21 769

Sum: 119 946

Snitt per dag: 23 989

Aha, så du jobber du altså!

Jeg begynner nemlig å bli litt lei av å bruke ferien min på å gå(selv om bisken ikke har noe i mot det...) <_<

Ny løsning er å dra på løpeturer; tidsbesparende og skrittakkumulerende! :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Lørdag: 34 566

Totalt: 182 927

Gjennomsnitt: 30 487,83

Shit! Ny rekord i dag igjen! :shocked: Og snittet går opp.. :wacko:

Sum: 119 946

Snitt per dag: 23 989

Aha, så du jobber du altså!

Jeg begynner nemlig å bli litt lei av å bruke ferien min på å gå(selv om bisken ikke har noe i mot det...) <_<

Ny løsning er å dra på løpeturer; tidsbesparende og skrittakkumulerende! :P

Løping kan jeg dessverre ikke konkurrere med, pga kneet mitt.. så hvis du løper en hel dag, eller er med i maraton, så tror jeg du har meg! <_<

Deilig jobb jeg har; får betalt for å gå og gå og gå, og da passer det jo utmerket med konkurranse! :P I dag har jeg gått tur med hele 13 hunder, og Tulla er ikke en av de. Driver et hundepensjonat om sommeren, så det er mye gåing. Og heldigvis ikke på asfalt! Du må passe deg så du ikke får slitasjeskader! :lærer: Det er forresten en irsk setter der nå, og hun er så utrolig skjønn at mine irsk setter-drømmer begynner å blusse opp igjen.. :P Og hun smiler, og lager koselyder og er bare helt utrolig søt og snill.. sukk.. Men nå legger jeg meg, for jeg er helt totalt utslitt og ødelagt, og de dumme nye gnagsårplastrene jeg kjøpte i går virket ikke, så nå har jeg kjøpt nye av en annen type. Jeg er helt gåen.. (hihi, tok du den, eller?) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Søndag: 34 484 (Akk, så nær ny rekord.. så ikke på telleren før nå, hvis ikke skulle jeg lagt inn en lengre kveldstur..)

Totalt: 217 411

Gjennomsnitt: 31 058

Her var det lite liv gitt? Har dere gått dere bort? :Laugh: Men nå er helgen over, og vi begynner på daffe-dagen mandag med friskt mot og nye gnagsårplaster! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Søndag: 34 484 (Akk, så nær ny rekord.. så ikke på telleren før nå, hvis ikke skulle jeg lagt inn en lengre kveldstur..)

Totalt: 217 411

Gjennomsnitt: 31 058

Her var det lite liv gitt? Har dere gått dere bort? :Laugh: Men nå er helgen over, og vi begynner på daffe-dagen mandag med friskt mot og nye gnagsårplaster! :D

Jeg sier bare: <_<

Det kan da umulig være sunt å gå så mye? Sleng skoene på hylla og dere selv på sofaen, og oppfør dere som normale mennesker! :D

Selv om jeg må innrømme at jeg er dypt imponert ;):whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag: 26 939

Søndag: 19 738

Sum: 166 623

Snitt per dag: 23803,285714285714285714285714286 :D

*Snøft* Det er jo ikke noe morsomt å telle skritt lengre <_< En viss person går jo altfor mye! :closedeyes:

Gårsdagen ble forøvrig mye preget av TV-titting på Tour de France og ikke minst Wimbledon :whistle: (Men spilte faktisk tennis selv også, hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 9229 skritt.

Tirsdag: 11 152 skritt.

Onsdag: 10 134 skritt.

Torsdag: 16 359 skritt.

Fredag: 13 414 skritt.

Lørdag: 18 455 skritt.

Søndag: 12 158 skritt.

Til sammen: 90 901 skritt.

Gjennomsnitt pr. dag: 12 985 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare: <_<

Det kan da umulig være sunt å gå så mye? Sleng skoene på hylla og dere selv på sofaen, og oppfør dere som normale mennesker! :whistle:

Selv om jeg må innrømme at jeg er dypt imponert ;):D

Haha! Det skal jeg gjøre når "ferien" er over.. :rolleyes: Og nei, jeg tviler på at det er spesielt sunt å gå så mye, men jeg har ikke så stort valg. Burde strengt tatt ha gått mer også (for hundenes del, 30-45 min tur er ikke spesielt mye pr dag), men det får bli når det er litt færre hunder her. Nå er jeg oppe i 17, så det er nok å gjøre. Men kjenner det godt både i hofter og knær og muskler og tær og alle gnagsårene sier jo sitt. Men men.. jeg får godt betalt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...