Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrittelletråd uke 27


Huldra

Recommended Posts

Huldra, jeg er imponert! Snakker om bra start på uken! Mandager skal jo være litt daffe... Nå må jeg jo løpe opp og ned på de syv fjell for å holde tritt :) (Evt. en shoppingrunde i byen :) )

Mandag: 12 367

Sum: 12 367

Snitt per dag: 12 367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Mandag: 26 845

Tirsdag: 28 052

Totalt: 54 897

Gjennomsnitt: 27 448,5 (eh?)

Huldra, jeg er imponert! Snakker om bra start på uken! Mandager skal jo være litt daffe... Nå må jeg jo løpe opp og ned på de syv fjell for å holde tritt :) (Evt. en shoppingrunde i byen :) )

Mandag: 12 367

Sum: 12 367

Snitt per dag: 12 367

Hehe! You go girl! :x Skal love deg at jeg kommer til å holde det gående, bokstavelig talt, hihi! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 12 367

Tirsdag: 25 758

Sum: 38 125

Snitt per dag: 19 062

Eh joda, i dag trodde jeg virkelig at jeg hadde lagt gullegget. Shoppingrunde( :) ) ble gjennomførst samt en superlang skogstur. Følte at jeg hadde gått milevis og at dette måtte gå mot ny personlig skrittellerekord, men neida. Ingen ny pers og igjen slått av Huldra. *Sukk* Menmen, i helgen, da *hytte neven* :x

(Har forresten hørt at springereiere hyppig får kneproblemer og fotproblemer, og at de bør ta det litt rolig :rolleyes::):x )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Mandag: 26 845

Tirsdag: 28 052

Onsdag: 26 982

Totalt: 81 849

Gjennomsnitt: 27 283

Mandag: 12 367

Tirsdag: 25 758

Sum: 38 125

Snitt per dag: 19 062

Eh joda, i dag trodde jeg virkelig at jeg hadde lagt gullegget. Shoppingrunde( :whistle: ) ble gjennomførst samt en superlang skogstur. Følte at jeg hadde gått milevis og at dette måtte gå mot ny personlig skrittellerekord, men neida. Ingen ny pers og igjen slått av Huldra. *Sukk* Menmen, i helgen, da *hytte neven* :P

(Har forresten hørt at springereiere hyppig får kneproblemer og fotproblemer, og at de bør ta det litt rolig :rolleyes::P:P )

Oi! :shocked: Jeg har virkelig misforstått! Jeg trodde det var springerne som skulle ta det rolig, ikke eierne! Skal sørge for at Tulla får litt mer tur da kanskje, nå får hun jo bare et par-tre relativt korte.. :closedeyes: Forresten; jeg har kneproblemer, og jeg vil ikke engang legge ut om alle de nye gnagsårene jeg oppdager hver dag..! <_<

Min pers er forøvrig over 32 000 skritt, så vidt jeg har registrert i alle fall, og det var på ca samme tid i fjor. Og bare for å ha deg advart; neste uke antar jeg blir det satt nye personlige rekorder, hvis jeg leser avtaleboken min rett.. *psyke ut* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 12 367

Tirsdag: 25 758

Onsdag: 31 100 :P

Sum: 69 225

Snitt per dag: 23 075

Mine steg:

Mandag: 26 845

Tirsdag:28 052

Onsdag: 26 982

Totalt: 81 849

Gjennomsnitt: 27 283

Oi! :shocked: Jeg har virkelig misforstått! Jeg trodde det var springerne som skulle ta det rolig, ikke eierne! Skal sørge for at Tulla får litt mer tur da kanskje, nå får hun jo bare et par-tre relativt korte.. :closedeyes: Forresten; jeg har kneproblemer, og jeg vil ikke engang legge ut om alle de nye gnagsårene jeg oppdager hver dag..! <_<

Min pers er forøvrig over 32 000 skritt, så vidt jeg har registrert i alle fall, og det var på ca samme tid i fjor. Og bare for å ha deg advart; neste uke antar jeg blir det satt nye personlige rekorder, hvis jeg leser avtaleboken min rett.. *psyke ut* :P

Haha! Dagens duell gikk (endelig) i min favør :P Men det kostet: gnagsår på tærene, utslitte fotsåler og vonde hofter. Føler meg som en utslitt gamp... I dag har jeg stort sett ikke gjort annet enn å gå; men ny pers ble det og det ble til og med foreviget med et bilde av skrittelleren :whistle:

Haha, jeg skal gå til skosålene blir så slitte at jeg går på sokkene :P Ikke prøv deg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Mandag: 26 845

Tirsdag: 28 052

Onsdag: 26 982

Torsdag: 33 683

Totalt: 115 532

Gjennomsnitt: 28 883

WEE! Ny pers! :)

Mandag: 12 367

Tirsdag: 25 758

Onsdag: 31 100 :ahappy:

Sum: 69 225

Snitt per dag: 23 075

Haha! Dagens duell gikk (endelig) i min favør :) Men det kostet: gnagsår på tærene, utslitte fotsåler og vonde hofter. Føler meg som en utslitt gamp... I dag har jeg stort sett ikke gjort annet enn å gå; men ny pers ble det og det ble til og med foreviget med et bilde av skrittelleren :)

Haha, jeg skal gå til skosålene blir så slitte at jeg går på sokkene :ahappy: Ikke prøv deg! :)

Shit! Der ble jeg slått ned i støvleskaftene, gitt! :wallbash: Gnagsår på tærne er intet nytt for meg. <_< De fancy nye "skogs-skoene" ble byttet ut til fordel for godt inngåtte ridesko! Jeg gadd rett og slett ikke å gå de inn mer, det ble for smertefullt for meg, dette.. :)

Men nå har jeg varmet opp, så nå kan den virkelige morroa begynne, for ikke å snakke om at det er helg snart, og da blir det jo ofte litt mer aktive dager, ikke disse late daffe dagene som har vært nå..! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herrefred, hva er det dere driver med om dagene da??

Har bare så vidt greid snittet på 10 000 pr dag jeg!

Resultatene mine kommer i slutten av uka, skal prøve å gå litt mer før jeg legger de inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 12 367

Tirsdag: 25 758

Onsdag: 31 100

Torsdag: 28 952(og jeg orker ikke å gå ett eneste skritt til...)

Sum: 98 177

Snitt per dag: 24 554

herrefred, hva er det dere driver med om dagene da??

Har bare så vidt greid snittet på 10 000 pr dag jeg!

Resultatene mine kommer i slutten av uka, skal prøve å gå litt mer før jeg legger de inn :ahappy:

Ehm. Tror det kalles "ferietid med lite å gjøre" :)

Mine steg:

Mandag: 26 845

Tirsdag:28 052

Onsdag: 26 982

Torsdag: 33 683

Totalt: 115 532

Gjennomsnitt: 28 883

WEE! Ny pers! :)

Shit! Der ble jeg slått ned i støvleskaftene, gitt! :wallbash: Gnagsår på tærne er intet nytt for meg. <_< De fancy nye "skogs-skoene" ble byttet ut til fordel for godt inngåtte ridesko! Jeg gadd rett og slett ikke å gå de inn mer, det ble for smertefullt for meg, dette.. :ahappy:

Men nå har jeg varmet opp, så nå kan den virkelige morroa begynne, for ikke å snakke om at det er helg snart, og da blir det jo ofte litt mer aktive dager, ikke disse late daffe dagene som har vært nå..! :rolleyes:

Selvsagt, har såvidt kommet i gang med oppvarmingen jeg :rolleyes:

Dette er galskap. I dag har jeg unngått asfalten pga vondter over alt... Hoftene mine verker som bare det(av alle ting liksom), så jeg føler meg som en gammel dame som er moden for hofteoperasjon. Ikke-asfalt taktikken har riktignok hjulpet en del, men dette kan jo ikke være sunt! I kveld var jeg til og med på fjelltur med mine foreldre KUN for å få flere skritt... Broren min har forøvrig sommerjobb som portør på Haukeland Sykehus=mye gåing, så nå skal han også begynne på skritteller, hehe.

Æsj og æsj, slått av Huldra - again...

(I hvilken butikk har du kjøpt dine syvmilsridesko? :) )

PS: I morgen skal det handles nye joggesko på Löplabbet, så bare vent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Mandag: 26 845

Tirsdag: 28 052

Onsdag: 26 982

Torsdag: 33 683

Fredag: 32 829

Totalt: 148 361

Gjennomsnitt: 29 672,2 (merkelig skritt..)

herrefred, hva er det dere driver med om dagene da??

Har bare så vidt greid snittet på 10 000 pr dag jeg!

Resultatene mine kommer i slutten av uka, skal prøve å gå litt mer før jeg legger de inn

Det er juks å legge inn på slutten av uka! :lærer:

Jeg bedriver dagene med å gå, skjønner du ikke tall? :P Hihi.. Men sånn seriøst; jeg jobber. Og slik skal jeg holde på frem til uti august en gang.. *puh* Begynte for en uke siden. Ble litt for sprek i fjor (samme jobb), og det er jeg ikke helt komfortabel med kjenner jeg. Jeg er ikke en sånn spreking, jeg driver jo med late ting og sitter foran datan hele dagen og trener late ting med en lat bikkje.

Men i morgen tror jeg kanskje Tulla skal få seg en velfortjent fridag! Tror jeg skal ta hintet når hun sovner i hagen, :P til tross for at det stopper folk og prater med oss og hun ikke gidder gi fra seg et boff en gang (egentlig skal det varsles med et skikkelig bjeff når folk snakker til oss, nemlig! :closedeyes: ) Og Tulla går ikke like mye som jeg gjør, det er jeg hellig overbevist om! :angel:

Mandag: 12 367

Tirsdag: 25 758

Onsdag: 31 100

Torsdag: 28 952(og jeg orker ikke å gå ett eneste skritt til...)

Sum: 98 177

Snitt per dag: 24 554

Selvsagt, har såvidt kommet i gang med oppvarmingen jeg :rolleyes:

Dette er galskap. I dag har jeg unngått asfalten pga vondter over alt... Hoftene mine verker som bare det(av alle ting liksom), så jeg føler meg som en gammel dame som er moden for hofteoperasjon. Ikke-asfalt taktikken har riktignok hjulpet en del, men dette kan jo ikke være sunt! I kveld var jeg til og med på fjelltur med mine foreldre KUN for å få flere skritt... Broren min har forøvrig sommerjobb som portør på Haukeland Sykehus=mye gåing, så nå skal han også begynne på skritteller, hehe.

Æsj og æsj, slått av Huldra - again...

(I hvilken butikk har du kjøpt dine syvmilsridesko?)

PS: I morgen skal det handles nye joggesko på Löplabbet, så bare vent!

H-sport tror jeg jeg kjøpte skoene, av merket Mountain Horse. Men nå begynner jeg å få gnagsår av de også, så jeg må tenke nytt tror jeg.. Har jo ingen flere sko å bytte til snart.. :shocked: Men derfor har jeg gått til innkjøp av TO nye pakker gnagsårplaster, får håpe det holder til over helgen.. Du er herved advart! :ninja: Tviler på at nye joggesko holder!

...folkens... den skrittelleren skal på eieren, ikke bikkja.

Ånei! Da har jeg misforstått igjen! :rolleyes: Men apropos det; når konkurransen er ferdig, skal jeg faktisk prøve den på Tulla en dag! Hadde vært interessant! :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 12 367

Tirsdag: 25 758

Onsdag: 31 100

Torsdag: 28 952

Fredag: 21 769

Sum: 119 946

Snitt per dag: 23 989

Aha, så du jobber du altså!

Jeg begynner nemlig å bli litt lei av å bruke ferien min på å gå(selv om bisken ikke har noe i mot det...) <_<

Ny løsning er å dra på løpeturer; tidsbesparende og skrittakkumulerende! :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Mandag: 26 845

Tirsdag: 28 052

Onsdag: 26 982

Torsdag: 33 683

Fredag: 32 829

Lørdag: 34 566

Totalt: 182 927

Gjennomsnitt: 30 487,83

Shit! Ny rekord i dag igjen! :shocked: Og snittet går opp.. :wacko:

Mandag: 12 367

Tirsdag: 25 758

Onsdag: 31 100

Torsdag: 28 952

Fredag: 21 769

Sum: 119 946

Snitt per dag: 23 989

Aha, så du jobber du altså!

Jeg begynner nemlig å bli litt lei av å bruke ferien min på å gå(selv om bisken ikke har noe i mot det...) <_<

Ny løsning er å dra på løpeturer; tidsbesparende og skrittakkumulerende! :P

Løping kan jeg dessverre ikke konkurrere med, pga kneet mitt.. så hvis du løper en hel dag, eller er med i maraton, så tror jeg du har meg! <_<

Deilig jobb jeg har; får betalt for å gå og gå og gå, og da passer det jo utmerket med konkurranse! :P I dag har jeg gått tur med hele 13 hunder, og Tulla er ikke en av de. Driver et hundepensjonat om sommeren, så det er mye gåing. Og heldigvis ikke på asfalt! Du må passe deg så du ikke får slitasjeskader! :lærer: Det er forresten en irsk setter der nå, og hun er så utrolig skjønn at mine irsk setter-drømmer begynner å blusse opp igjen.. :P Og hun smiler, og lager koselyder og er bare helt utrolig søt og snill.. sukk.. Men nå legger jeg meg, for jeg er helt totalt utslitt og ødelagt, og de dumme nye gnagsårplastrene jeg kjøpte i går virket ikke, så nå har jeg kjøpt nye av en annen type. Jeg er helt gåen.. (hihi, tok du den, eller?) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Mandag: 26 845

Tirsdag: 28 052

Onsdag: 26 982

Torsdag: 33 683

Fredag: 32 829

Lørdag: 34 566

Søndag: 34 484 (Akk, så nær ny rekord.. så ikke på telleren før nå, hvis ikke skulle jeg lagt inn en lengre kveldstur..)

Totalt: 217 411

Gjennomsnitt: 31 058

Her var det lite liv gitt? Har dere gått dere bort? :Laugh: Men nå er helgen over, og vi begynner på daffe-dagen mandag med friskt mot og nye gnagsårplaster! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steg:

Mandag: 26 845

Tirsdag: 28 052

Onsdag: 26 982

Torsdag: 33 683

Fredag: 32 829

Lørdag: 34 566

Søndag: 34 484 (Akk, så nær ny rekord.. så ikke på telleren før nå, hvis ikke skulle jeg lagt inn en lengre kveldstur..)

Totalt: 217 411

Gjennomsnitt: 31 058

Her var det lite liv gitt? Har dere gått dere bort? :Laugh: Men nå er helgen over, og vi begynner på daffe-dagen mandag med friskt mot og nye gnagsårplaster! :D

Jeg sier bare: <_<

Det kan da umulig være sunt å gå så mye? Sleng skoene på hylla og dere selv på sofaen, og oppfør dere som normale mennesker! :D

Selv om jeg må innrømme at jeg er dypt imponert ;):whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 12 367

Tirsdag: 25 758

Onsdag: 31 100

Torsdag: 28 952

Fredag: 21 769

Lørdag: 26 939

Søndag: 19 738

Sum: 166 623

Snitt per dag: 23803,285714285714285714285714286 :D

*Snøft* Det er jo ikke noe morsomt å telle skritt lengre <_< En viss person går jo altfor mye! :closedeyes:

Gårsdagen ble forøvrig mye preget av TV-titting på Tour de France og ikke minst Wimbledon :whistle: (Men spilte faktisk tennis selv også, hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 9229 skritt.

Tirsdag: 11 152 skritt.

Onsdag: 10 134 skritt.

Torsdag: 16 359 skritt.

Fredag: 13 414 skritt.

Lørdag: 18 455 skritt.

Søndag: 12 158 skritt.

Til sammen: 90 901 skritt.

Gjennomsnitt pr. dag: 12 985 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare: <_<

Det kan da umulig være sunt å gå så mye? Sleng skoene på hylla og dere selv på sofaen, og oppfør dere som normale mennesker! :whistle:

Selv om jeg må innrømme at jeg er dypt imponert ;):D

Haha! Det skal jeg gjøre når "ferien" er over.. :rolleyes: Og nei, jeg tviler på at det er spesielt sunt å gå så mye, men jeg har ikke så stort valg. Burde strengt tatt ha gått mer også (for hundenes del, 30-45 min tur er ikke spesielt mye pr dag), men det får bli når det er litt færre hunder her. Nå er jeg oppe i 17, så det er nok å gjøre. Men kjenner det godt både i hofter og knær og muskler og tær og alle gnagsårene sier jo sitt. Men men.. jeg får godt betalt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...