Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonenhundene på hundetreff.


MarieR

Recommended Posts

Vesla:

- liten, sær dachsejente

- legger seg på rygg for alle, både mennesker og hunder

- litt usikker

- har en tendens til å kjefte på hunder som leker eller er litt voldsomme i nærheten av henne

- glad i hunder på hennes størrelse(eller mindre)

- veldig glad i kos og oppmerksomhet

- (nesten)alltid glad

- liker ikke vann, så hun må gå rundt alle sølepytter

Chili:

- liker å leke kenguru hvis hun ser noe spennende(hunder som leker, fugler o.l.)

- glad i mennesker

- rasisitisk, liker best belgere og BC'er, men andre raser går også greit hvis hun er løs

- liker å avkjøle seg med gjørmebad

- veldig glad i godbiter(men ikke tørrfôr)

- sier sjelden nei til en drakamp

- god av/på-knapp, kan fint ligge på rygg utenfor en lydighetsring og sove

- veldig lettlært

- må nesten alltid ha en pinne i munnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også vil jeg melde på tantebarnet mitt Zima

Zims:

- Utrolig søt

- Kjempekjapp

- Liker jage-hverandre leker med ikke så store, kjappe hunder

- Liker IKKE leker med masse labber og tenner

- Matvrak

- Kjempeglad i mennesker, og superkosedyr

- Spiser ikke, innhalerer maten

Zima3lite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må Freya være med siden hun er så glad i andre hunder.

* som sagt veldig glad i andre hunder, men samtidig litt småredd de som er større enn 50 cm og samtidig voldsomme og disse kjefter hun på når det blir nærkontakt

* såfremt det ikke er riesenschnauzere da - de er verdens kuleste dyr

* fin på det og hopper over søledammene

* meeeget feminin

* hobbyanorektiker

* mammadalt

* elsker drakamper

* rask og smart, drar fordel av størrelsen ved å løpe under stoler og bord der andre og større hunder ikke kommer fram

* spretten

* liker best å ha flokken samlet

* og er fryktelig bortskjemt på kos og oppmerksomhet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, buhundjenta. Håper du har noen døgn fri til å snekre sammen historien din, for rollelista beynner å bli grusomt lang! :P

Fibi:

  • Elsker å være i skogen. Gjerne på laaange turer.
  • Har en instinktiv dragning mot vann, men bader ikke før du hiver en ball eller pinne uti. Prøver gjerne å grine/hypnotisere ballen på land først. Hvis ikke det går (det gjør det skjelden), går det jo an å prøve å drikke opp vannet og se om man kan få tak i ballen uten å bli våt på den måten. Etter hvert svømmer hun og når hun først har begynt, kan hun svømme og svømme og svømme.
  • Fungerer fint med andre hunder, sålenge hun slipper å forholde seg til dem. :P
  • Elsker å jobbe. Vil veldig gjerne tilby alt hun har på reportoaret, så hun kommer til den morsomme sluttforsterkeren med en gang. :P
  • Er en skikkelig kosehund, men velger sine venner med omhu.
  • Er konstant sulten og spiser det meste som måtte ramle ned fra kjøkkenbenken, eller ligge igjen på stuebordet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, litt av en jobb du har begitt deg utpå nå, men i og med at Snorre elske sonentreff, vil han og gjerne være med.

- Elsker å bade, alltid. 15 minus er ingen hindring. Bader i alt som kan minne om vann... Og synes det er best å løpe til "flokken" før man rister av seg...

- Vaktmester til tusen, må stoppe med alt han driver med, om det så skjer noe 500 m unna... Også vaktmester i "flokken" og skal ordne opp om det blir litt temperatur.

- Elsker løpeleker, men vil alltid løpe forrest.

- forelska i Knott til Aya (eller var det kanskje meg det??) men er egentlig ikke så veldig glad i andre BC'er. De stirrer må vite, og det er det bare Snorre som skal gjøre....

- Liker ikke firbente menn med bart, i hvert fall ikke om de er høye og mørke.

- Er ikke veldig begeistret for flørten til Babs, selv om hun er ei vakker dame... Nakkehårene vil han nemlig beholde selv... :)

- Synes Lita til Marianne er ei heit dame, men det er med skrekkblandet fryd han er med på schäferlekingen hennes.

- Synes det er veldig deilig å bli klødd på magen, og skal helst under huden på deg om du gidder å sette deg på huk for å klappe litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar

Ikke så glad i andre hannhunder.

Elsker damer

Elsker å hoppe og sprette

Glad i å leke

Glad i mennesker

koseklump

Heter egentlig Scar

Har HD

Klomsete

Hyperaktiv

Liker ikke sykler eller andre ting på to hjul

Liker ikke joggere

Matvrak

Tequila:

Mammadalt

liker å hoppe

elsker å leke

Elsker å kose

Elsker mennesker

Tror hun er det viktigste i hele verden

Blir med å bjeffer på hva det måtte være bare noen lager et boff først

Hobby-anorektiker

Odin:

Skal helst leke hele tiden

Kose hva er det?

andre hunder er kult

Han er størst i hele verden, større enn alle grand Danois i hele verden

Han er den tøffeste i hele verden

Kjeven full av ekstra tenner

Elsker mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om Yrja:

*Søt, liten og lubben golden retriever

*7 år gammel

*Verdens største matmoms

*Tigger som ingen andre og snapper gjerne pølser fra små barn på skogtur

*Er bare lydig når man har mat i hånda

*Supersosial hund, som elsker å være sammen med både mennesker og andre hunder

*Hun tror hun er sjefen over alle sjefer

*Utrolig snill mot alle - til tider nesten dumsnill

*Stikker av fra resten av gruppa så fort hun får sjansen

*Forfører staute hannhunder

*Irriterer eieren sin ved å være sta til den store gullmedalje, men sjarmerer seg til masse kos like etterpå ved å se på henne med sine vakre øyne

*Egentlig er hun en daffing, og gidder ikke leke så mye

*Bader i alt som kan kalles vann

Forøvrig er hun verdens søteste hund. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taika:

- Sofagris deluxe

- Glad i all annen mat, enn den hun får i matskåla

- Har en "koselyd"

- Ruller/gnir seg, når hun blir utålmodig

- Kjælen

- Kontaktsøkende/sosial

- Vil gjerne ha med seg andre hunder på lek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie

- Litt skeptisk (later som om at hun er tøff men er egentlig redd) for andre store hunder

- Liker ikke på trengende hunder

- Dilter etter Mamma(altså meg) hele tiden nesten

- Elsker god lukter, da kan nesten ikke en gang mamma stoppe henne

- Elsker mennesker

- Etter at en hund har plaget henne lenge blir hun tøff i fleisen

- Dilter etter alle små hunder spess valper

- Er underdan (eller hva det heter) oven for nesten alt og alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita:

- labrador retriever

- lettlært

- klikkerklok

- elsker å apportere og bade

- elsker mennesker

- kjempekosete

- snill og god dagen lang

- matvrak

ss.jpg

Tia:

- australian shepherd

- verdens største mot, ikke redd for noen ting

- matvrak

- hyper, alt skjer i høyt tempo

- lettlært

- klikkerklok

- litt vokterinstinkt ovenfor andre hunder

- elsker mennesker og dyr

- elsker å bli kost med, men har ikke lyst til å ligge i ro særlig lenge

- spretten

P1013019.jpg

Memphis:

- Korthåret vorstehhund

- Kosete

- Grinete, skal alltid ha oppmerksomhet og hyler når han ikke får det

- Elsker å bære på ting

- tøff i trynet

P1013782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...