Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeeiere i Follo?

Shep

Recommended Posts

Skrevet

Lille knerten kommer hjem på lørdag, og vi ønsker oss trygge, språksikre, voksne hunder i alle størrelser og begge kjønn som den lille kan få omgås. Vi blir gjerne med på valpetreff også, om vi er flere som har valper.

Og så lurer jeg på om noen her inne har erfaringer med Follo brukshundklubb. Vi vurderer å melde oss inn der, evt Drøbak hundeklubb. Lille knert skal (forhåpentligvis) bli brukshund når han blir stor. :)

Skrevet

Hei. Vi bor i Ås, gikk på 2 valpekurs, et på Oslo hundeskole og et på Follo brukshundklubb, Oslo hundeskole var jeg faktisk ikke fornøyd med da jeg ikke fikk hjelp til problemene jeg hadde når han var valp, og dessverre utviklet dette problemet seg mer og mer. Follo Brukshundklubb er virkelig til å anbefale!! De er utrolig flinke, tar hensyn til alle, alle får all den hjelpen de trenger hele tiden. Vi er også med på tirsdagstreningene som er der. Anbefales på det sterkeste!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Follo Brukshundklubb er virkelig å anbefalle! Jeg var med der i flere år da jeg bodde hjemme og var med på mange agility-kurs med dem (samt follouka). Det er kjempehyggelige folk, et aktivt miljø, mange flinke som virkelig satser og mange helt nybegynnere og folk som bare trener for moro. Folk er hjelpsomme og trivelige samt at det er mange der som virkelig kan hund, så ja, hehe gjentar meg selv, FBK er anbefalt herfra (selv om det er tre år sida jeg trente der da).

Skrevet

Vi har også gått valpekurs hos FBK (Dog for 10 år siden) og var veldig fornøyd med det. :)

Jeg har en tollervalp på 12uker som gjerne vil leke med noen i løpet av sommeren :)

Skrevet

Jeg vurderer å starte i follo brukshundklubb til sommeren :) Har også en veldig leken hund på 14 mnd men han er kjempesnill med valper (og voksne da) så de kan godt sosialiseres hehe

Skrevet

Vi är relativt nyinflyttade i Son med våra fem hundar. Har inte varit med på så många träningar i FBK ännu, men hoppas på att få tid till det framöver.

Skrevet

Dette høres jo positivt ut, så bra!

Da treffes vi kanskje i klubben etterhvert?

Og Helene: vi møtes gjerne for et valpetreff. Vi kjenner en freidig liten aussietispe og en godmodig labradorvalp som sikkert også vil slenge seg på. ;-)

Skrevet

Er du student? UMB har egen hundeklubb. De kan sikkert hjelpe deg med sosialisering.

Jeg har ingen erfaring med FBK, men jeg vet om andre som har gått kurs der og var fornøyd.

Skrevet

Ja, men ikke på UMB, dessverre. Kjenner til Studenthunden. :)

Vi ser også etter et valpekurs som ikke er fullt så tradisjonelt, der det bare terpes på enkle øvelser på nybegynnernivå. Det ville ikke vært så veldig givende. Om noen vet om et valpekurs der det også er mer vektlagt sosialisering, håndtering, språk, osv, så tips meg gjerne!

Skrevet

Anne Lefstad holder kurs i Ås, du kan jo høre om hun har et kurstilbud som passer for deg. Jeg var hvertfall veldig fornøyd når jeg gikk hos henne, vi hadde blant annet en språkkveld på kurset i hverdagslydighet jeg gikk. http://home.online.no/~boken/annelefstad%60shundesenter.cfm

Og om det er bruks du er interessert i, har jeg villet tatt kontakt med bruksgruppa i FBK med en gang. Min lille erfaring tilsier at de er veldig hjelpsomme og opptatt av å rekruttere nye til gruppa.

Og selv om du ikke er student på UMB er det nok muligheter for å trene/gå tur med Studenhunden til høsten likevel :)

Guest Gråtass
Skrevet

Jeg vil anbefale Drøbak Hundeklubb på det sterkeste. Der har de MASSE kompetanse, Trinn 1, 2 og 3 instruktører. Et aktivt miljø med muligheter for bruks, lydighet og agility. Sjekk ut hjemmesiden deres for mer info.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også gått kurs hos Anne Lefstad, valpekurs og lydighetskurs. Jeg var meget fornøyd.

Hun pleier å holde kursene sine på parkeringsplassen utenfor GG-hallen.

Skrevet

Jeg bor ikke langt fra ås.

Har en valp på 3 mnd som trenger mye sosialtrening sammen med andre hunder :)

Har ikke erfaring med FBK, men vet om folk som har gått der og er kjempe fornøyde.

Skrevet
Og Helene: vi møtes gjerne for et valpetreff. Vi kjenner en freidig liten aussietispe og en godmodig labradorvalp som sikkert også vil slenge seg på. ;-)

Koselig. :) Tekla trenger å treffe flere hun også.

Vi ser også etter et valpekurs som ikke er fullt så tradisjonelt, der det bare terpes på enkle øvelser på nybegynnernivå. Det ville ikke vært så veldig givende. Om noen vet om et valpekurs der det også er mer vektlagt sosialisering, håndtering, språk, osv, så tips meg gjerne!

Jeg skal gå valpekurs hos Gilabb.com i sommer, men det er i Tønsberg så kanskje litt i lengste laget? :hyper:

Jeg bor ikke langt fra ås.

Har en valp på 3 mnd som trenger mye sosialtrening sammen med andre hunder :poke:

Har ikke erfaring med FBK, men vet om folk som har gått der og er kjempe fornøyde.

Dere får bli med på sosialisering da vettu :) Du kunne jo tatt med begge valpene dine..? :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...