Gå til innhold
Hundesonen.no

Alaska Malmute!

Lazar

Recommended Posts

Jeg er vokst opp med to AM, og jeg kan bekrefte at dette er en svært krevende rase. Jeg gikk faktisk turer med dem helt siden jeg var omtrent 10 år, og det var absolutt ikke ansvarlig. Bestemte disse hundene seg for noe, så gjorde de det. Jeg har ikke tall på hvor mange skrubbsår jeg fikk på magen, etter å bli dratt etter dem nedover grusveien. Jeg gikk riktignok kun i egen mark der vi sjelden møtte noen, men når disse hundene så et rådyr så nølte de ikke for å si det sånn.

De tålte heller ikke synes av hverandre og beit hverandre til bløds flere ganger, og det var ikke akkurat gøy.

Nå får vel jeg det til å høres ut som om denne rasen er det reine monsteret, men det er absolutt ikke meningen. Men du kan si at det var sånn det gikk, når disse hundene var familiens første hunder. Vi hadde rett og slett ikke kunnskap og erfaring nok, til å takle dem. AM er ingen rase man bør ha som en "prøve og feile -hund", slik det var med oss. Det er en flott rase, men man bør ha en viss erfaring før man gir seg i kast med den.

Antageligvis kommer jeg til å ha en AM igjen, for jeg elsker virkelig denne rasen. Men det blir en god stund til, og når det skjer så skal det gjøres ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...