Gå til innhold
Hundesonen.no

Mallorca


Turnip

Recommended Posts

Jeg og samboeren bestillte sydentur til Mallorca i februar, drar 14 juli, men de siste årene har vi vært svært uheldig med sydenturene våres, jeg har blitt matforgiftet 2 siste gangene, bråkete hotel, møkkete sted, møkkete restauranter osv... Så i år bestilte vi til mallroca på Palma Nova. Har noen vært der? lurer på alt der egentlig, husker ikke helt hva hotellet var men er 4 stjerners så sikkert fint. Er så spent bare.

Siste årene har vi tatt sånn "hive seg på tur/uspesifisert" og det har endt skikkelig dårlig, så i år kostet vi oss på noen kroner ekstra for å komme på en fint sted og nyte en uke i sola. Men så har jeg ikke pratet med så mange som har vært der, så vet ikke helt om jeg skal glede meg eller om jeg kanskje burde holdt meg hjemme :) Lurer veldig på om strendene er fine, om det er fine (rene) restauranter der og sånne ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Mallorca i høst, og trivdes veldig godt...

Nå husker jeg ikke hva stedet het i farta, men det var ikke så veldig langt unna Alcudia, men et eget lite tettsted. Det var ganske rolig der, og ikke spesielt godt natteliv for de som ønsker det, men et flott sted.

Jeg synes det var litt godt å komme til et sted hvor det ikke er så stor fattigdom, da jeg mange ganger føler det virkelig ille å komme som "norsk kapitalist" til steder som er dønn avhengig av turister... (jeg vet: stikke hodet i sanden....) Selv om kanskje ikke servicen blir den helt samme... :)

Fine steder å se, bra shopping i Palma :P , men øya er ikke veldig "eksotisk" liksom...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Palma nova! Men om du leter etter de beste strendene så bør dere ta dere en tur til Alcudia! Men strendene på Nova er også kjempe flotte altså! På Nova så er det masse uteliv og det kan bli ganske bråkete om dere bor for nærme byen. Må også legge til at resturantene serverer kjempe god mat og jeg har aldri blitt matforgiftet i Mallorca! :P

Mallorca er den beste plassen å feriere på spør du meg! Kose dere masse! Håper på å dra tilbake igjen neste år. Om det er noe mer du lurer på så bare spør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra!! Vi var i Tunisia i fjor, og da ble jeg matforgiftet, men værste var for 3 år siden da jeg skulle redde en nesten død kattunge i Tyrkia (Side) jeg prøvde å få liv i stakkaren i 3-4 timer, men dessverre så døde den, og 6 timer etterpå, så våkner jeg midt på natten med kraftig diare og oppkast, og måtte på sykehuset.. lå der i 16 timer med intravenøst og alt dritt... og fikk vite at jeg hadde fått salmonella, så har egentlig lært at man ikke skal klappe dyrene i sånne land nå, men gjør det for det :)

Men er det bråkete på dagen og sånt?? Vi bestilte på et typisk familie/barne hotell da jeg vil ha det rolig når jeg skal sove. Men syns det er koselig med litt natteliv, koselig å bestille drinker på barer og sånt :P

Og så ville jeg ikke til et sånt fattig land egentlig... I Tunisia som vi var i fjor, så gikk det ikke ann å titte i butikker, pga selgern var oppå deg HELE tiden og proppet det med masse ting du ikke skulle ha og ble sint hvis du ikke kjøpte noe, så aldri mer Tunisia hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye bråk om dagene nei. :) Butikk selgerene er veldig vennlige men også litt innpåslitne! :P Palma Nova er heller ikke et fattig område så det finnes ikke så mange dårlige strøk og løs katter. Ikke som jeg så ialfall.

Når vi var der var vi ikke så mye på sightsing. Men en ting jeg anbefaler dere er å ta en båttur! Det var utrolig hyggelig! Noen båter finner også ei flott bukt hvor man kan få bade om man vil, kjempe koselig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var to uker i Palma Nova i fjor, og jeg hadde det veldig fint :) Koselig sted med fine strender, en del bra restauranter (eventuelt kan man ty til McDonalds :P) og mange hyggelige mennesker. Ikke er ting fryktelig dyrt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Mallorca for to år siden med trettifem unger og seks voksne. Husker ikke hva byen het, men det var trygt og fint for ungene og den ene kvelden vi voksne fikk fri, oppdaget vi at byen "døde" ved midnatt! Maten var god både på restauranter og burger king :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Mallorca i Alcudia! Derjeg var, var det iallefall kjempe fint! Flotte strender osv! :) Jeg vil anbefale å dra på båttur (husker ikke helt hva det heter, men det er mange brosjyrer på hotellene) der fikk vi mye av selve sjøen, med det turkise-vannet, grotter, fiskene og alle "kjendishusene"! Det er også koselig å dra på shopping i Palma.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig fint ut der, nå begynner jeg å glede meg skikkelig! Er visst ikke så lang flytur fra Gardemoen heller 3,5 timer bare :) Hørt at det kanskje er litt dyrt å leve der? Mat og sånn tenkte jeg på`?

Det er dyrere enn mange andre typiske "syden-steder", men allikevel billigere enn hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Mallorca, i Alcudia om jeg husker riktig:P Der er det kjempe fint. Kjempe fine strender, åsså er det kjempe god mat der. Du burde smake på bacon sandwitch:P

Var der vi var ja.. Kjempe flott plass.. Billig og mye å gjøre :wub:

Ridning, Go-kart, ting om kveldene..osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...