Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattehotell

Cec

Recommended Posts

Har noen av dere prøvd å ha kattene deres på kattehotell noen dager mens dere er på ferie? Vi skal reise bort søndag til og med torsdag, og det er problematisk å få noen til å passe på pusene for oss. Tror ikke pusene vil sette pris på 5 timers biltur hver vei. Hva er erfaringen med å ha pusene på pensjonat? Og har noen prøvd Bærum kennel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver kattepensjonat, så jeg kan godt fortelle litt om hvordan kattene har det der?

Vi har store bur til de inne, og et stort fellesrom til de, der har vi en luke så de kan gå ut og inn som de vil. Det er noen katter som overhode ikke går overens med andre, de får et bur om natten og et stort utebur om dagen. Det er noen eiere som ikke vil ha katten ute eller sammen med andre også. Men de fleste går veldig bra sammen, vi har mange klorestativ, hyller, og ting katten kan gå under, klatre på, og få utfoldet seg litt. Katter setter ikke pris på å være innesteng i bur i 1 uke eller hvor lenge eieren skal være borte, her hos oss har de mulighet til å være ute og inne og masse plass å boltre seg på.

Vi fòrer med royal canine og hills, vi passer nøye på at de får i seg mat og nok drikke hver dag. Vi koser mye med de, steller pelsen, leker med dem. Vi har fått utrolig mange positive tilbakemeldinger på kattepensjonatet vårt. Det er mange katter som er hos oss ofte, og de stortrives der, akkurat som de var hjemme.

Det er så utrolig mye mer å skrive, men hvis du vil, så kan du sende meg en PM.

Vi holder til i Akershus forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på utkikk etter et kattepensjonat i sommerferien, og begynner å bekymre meg for at det kan bli vanskelig å finne et sted som passerer mitt noe snevre nåløye... :unsure: Er det lov å spørre her om noen som vet om et sted de kan anbefale? (på Østlandet/Sørlandet mellom Oslo og Kristiansand) Skjønner det hvis det ikke går an å nevne noen spesielt her, men kan ikke la være å spørre... Det er jo helt avgjørende for hele ferien at vi vet at pusen vår har det bra.

Er ikke særlig erfaren verken som katteeier el

ler kennel-bruker. Hva skal man legge mest vekt på i valget av kattepensjonat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal legge vekt på er at katten din ikke sitter i en lite bur på kattehotellet. De skal få være ute og inne. Kvalitetsfòr er viktig, kjærlighet og omsorg skal de ha, og dagli stell. Hver katt skal gås nøye gjennom hver dag for å sjekke at de er friske, og de skal ha mye kos. Det legger vi veldig stor vekt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg så bare kjapt gjennom ingredienser på to random utvalgte varianter fra hver, og synes det var lite kjøtt i Markus Muhle.   Købers ser bra ut.   ..fra en kjapp, overfladisk titt på ingredienser. Så var det den mer kompliserte biten med næringsstoffer og biotilgjengelighet: Et for med lite kjøtt KAN være et godt for allikevel, og et for med mye kjøtt KAN være et dårlig for, det kommer veldig an på sammensetning og prosessering av innholdet, og selvsagt også den individuelle hunden. Jeg vil tro en finsk Lapphund er mer "urhund" i fordøyelse og metabolisme enn f.eks. chihuahua og fransk bulldog, som kan ha langt høyere toleranse for mindre prosesserte korn og grønnsaker, så om jeg hadde plass i fryseren ville jeg også forsøkt råfor uten kylling og svin (fra MUSH og V&H) til finsk lapphund, og legge en neve blåbær på det for antioksidanter.   
    • Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...