Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrittelletråd uke 23, 2007

vipsen

Recommended Posts

Nå var jeg i byen og kjøpte en fancy skritteller med voldtektsalarm (haha), radio (!) og all verdens muligheter. Satte inn ett lite batteri og to enda mindre, trykka på step og labbet avgårde. Etter halvannen times marsj var jeg oppe i hele 82 skritt.... Hæ? Hva gjør jeg galt med den duppedingsen tro? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 29 079

Tirsdag: 13 364

Onsdag: 12 124

Torsdag: 17 043

Fredag: 20 799

Sum: 92 409

Snitt per dag: 18 481

Denne uken er jeg ganske fornøyd altså. Gått over 10 000 skritt hver dag og vel så det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg i byen og kjøpte en fancy skritteller med voldtektsalarm (haha), radio (!) og all verdens muligheter. Satte inn ett lite batteri og to enda mindre, trykka på step og labbet avgårde. Etter halvannen times marsj var jeg oppe i hele 82 skritt.... Hæ? Hva gjør jeg galt med den duppedingsen tro? :P

Sjumilssko Ida?

:P

jammen skal det være fint med ekstra finesser som radio (hører man lyden fra den lille tingesten nede på hoften da!?) og alarmer, men å telle skritt det klarer den ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 19 232

Tirsdag: 16 608

Onsdag: 10 158

Torsdag: 8 250

Fredag: 11 958

Tilsammen: 66 206

Snitt per dag: 13 241, 2

Fra og med lørdag blir det nok bedre, siden alle 5 eksamener er ferdig! Håper i hvert fall resultatene blir bedre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på min skritteller også... labbet rundt i hele går og er bare oppe i 8493 skritt... Er 10 000 skritt mye? Har en skritteller til, montro om jeg skal teste den også...

Oversikt:

Mandag: 3000

Tirsdag: 8597

Onsdag: 13 456

Torsdag: 9544

Fredag: 8493

Totalt: 43 090

Gj. per dag: 8618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 10 052 skritt.

Tirsdag: 8500 skritt.

Onsdag: 12 779 skritt.

Torsdag: 19 586 skritt.

Fredag: 12 701 skritt.

Til sammen: 63 618 skritt.

Gjennomsnitt per dag: 12 723,6 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemma på skrittelleren min har gått i stykker, så jeg får ikke festet den ordentlig. Det blir et lite opphold i skrittellingen vår inntil videre...

Lå ikke akkurat helt i teten uansett, men har i hvertfall holdt snittet over 10000 denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 grader og sol slår ut både hund og eier, og jeg er ikke like flink til å gå med skritteller hele tiden. Så den tipper liksom aldri 10 000. Men, men kanskje det er noe galt med den? Eller så er jeg bare lat i varmen (det kan nok stemme)

Oversikt:

Mandag: 3000

Tirsdag: 8597

Onsdag: 13 456

Torsdag: 9544

Fredag: 8493

Lørdag: 9324

totalt: 52 414

Gj. per dag: 8735,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag: 20 562

Sum: 112 971

Snitt per dag: 18 828

Dette har virkelig vært en bra uke. I går var jeg på Voss pga. sykkelrittet Bergen-Voss, så da ble det en del trasking frem og tilbake til vannet for avkjøling av hunden, så i går var en bra skritt-dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag: 8658 skritt. (Jeg orka rett og slett ikke å gå tur i dag :P )

Til sammen: 72 276 skritt.

Gjennomsnitt per dag: 12 046 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått gått så mye som jeg hadde tenkt, på grunn av varmen... Bikkja orker jo ikke :D Så får håpe det blir litt bedre neste uke, med tanke på at det er spådd dårligere vær.

Mandag: 19 232

Tirsdag: 16 608

Onsdag: 10 158

Torsdag: 8 250

Fredag: 11 958

Lørdag: 17 556

Søndag: 10 899

Tilsammen: 95 661

Snitt per dag: 13 523

Er likevel litt fornøyd, det ble bedre enn forrige uke! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag: 20 562

Søndag: 11 822

Sum: 124 793

Snitt per dag: 17 827

Bra uke, men neste uke blir det nok en del mindre gåing(=eksamenslesing) *Sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag: 8658 skritt.

Søndag: 10 547 skritt.

Til sammen: 82 823 skritt.

Gjennomsnitt per dag: 11 831 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrittelleren min er ødelagt, den teller bare rundt 1/3 av skrittene mine. :icon_cry:

Note to self: Ikke mist skrittellere i gulvet. <_<

Da jeg sjekket på lørdag kveld viste den ynkelige 6000-ogetellerannet skritt, så jeg kan jo iallefall legge 6000 til ukesresultatet...

Da blir det til sammen 93051 skritt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...