Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke tåler hverandre!


Guest Maritus

Recommended Posts

Guest Maritus

Hvis du har tre venner som ikke tåler hverandre! Foreksempel venn nr. 1, hater venn nr.2 og venn nr. 3. Venn nr. 2 hater venn nr. 1 og liker ikke så godt venn nr. 3, men venn nr. 3 hater venn nr. 1 og liker veldig godt venn nr. 2. Dette var litt vanskelig og skjønne men prøv!

Er det vanlig når du har sånne venner at de blir sure på deg! Fordi du vil være med alle, og ikke bare en av dem! Hva skal jeg gjøre har det liksom sånn! En gang fikk jeg til og med skylda for at de var uvenner! Hva hadde dere/du gjort???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...høres ut som et ungdomsproblem dette her...hadde noen av mine venner blitt sure for at jeg var sammen en person som jeg liker å være sammen med så skulle jammen den personen fått lov til å surmult, not my problem :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes litt ut som sjalusi? At dem ikke liker at du tilbringer så mye tid med de andre to. Uansett så er det ikke ditt problem og det bør du fortelle dem! Alt du vil er jo å være med vennene dine liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg har et lignende program. Jeg baksnakka venn 1 med venn 2. Også baksnakka jeg venn 2 med venn 1. Så gikk de til hverandre og fortalte alt.

Resultatet ble jo at de begynte å bli skikkelige bitchie, og rotta seg sammen.

Løsningen min var: Ditcha dem begge, og var med de andre venninnene mine.

Det fungerte kjempebra for min del, og da jeg fikk meg ny gjeng, og flere å flere begynte å bli mot de, så underkasta de begge seg noe utrolig, og ba om unnskyldning for å ha vært sånn..

Haha, livet mitt i et nøtteskall, men for å være ærlig så hadde jeg dritt i dem.

Jeg bør ikke bli rådgiver :rolleyes: (Det enkle er ofte det beste- henger meg på den du!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Ja, nå har det forværra seg! :o Bare på den lille tida jeg skrev det, men det verste er at venn nr.1 er den jeg kan fortelle alt til, men hun går ikke på skolen min! Men det gjør venn nr.2 og 3. Takk får litt råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke bare ungdom som har det sånn. Jeg har også en venninne som har en venninne som ikke er venninna hennes mer fordi de var uenige om et kyss og venninna skulle iallfall ha fortalt om kysset, hvis de var orntlige venner og bla bla bla. Så de snakker ikke sammen i perioder, men det later jeg som jeg ikke vet, for når damer på over førti år oppfører seg som fjortenåringer, er det lov til å si at dette blir for dumt. Så jeg snakker med hvem jeg vil og er venn med hvem jeg vil. Er det noen som ikke vil være venn med meg fordi jeg er venn med en som valgte å holde en kysse - episode (eller var det noe kyss?) for seg selv, så dr.... jeg i det! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Det er nok ikke bare ungdom som har det sånn. Jeg har også en venninne som har en venninne som ikke er venninna hennes mer fordi de var uenige om et kyss og venninna skulle iallfall ha fortalt om kysset, hvis de var orntlige venner og bla bla bla. Så de snakker ikke sammen i perioder, men det later jeg som jeg ikke vet, for når damer på over førti år oppfører seg som fjortenåringer, er det lov til å si at dette blir for dumt. Så jeg snakker med hvem jeg vil og er venn med hvem jeg vil. Er det noen som ikke vil være venn med meg fordi jeg er venn med en som valgte å holde en kysse - episode (eller var det noe kyss?) for seg selv, så dr.... jeg i det! ;)

Krangle om ett kyss? Ja, det kan bli litt dumt ja...hihi :o;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde(og har gjort) enkelt og greit fortalt de alle tre at hvem JEG vil være venner med er MIN sak og det er inget behov for og velge..

Om en av de gir deg et ultimatum hadde jeg veldig greit gitt blanke i den personen.. For er det en skikkelig venn så hadde de for det første aldri gitt deg noe ultimatum, og for det andre ville de respektert dine valg..

Klarer de ikke det er det ikke noe og samle på.. I følge meg ihvertfall.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...