Gå til innhold
Hundesonen.no

Årets konfirmanter


Guest Christine

Recommended Posts

Det begynner å bli noen år siden konfen her, men hadde jeg ikke konfimert meg i kirken, så hadde jeg ikke konfirmert meg borgelig.

Enig :)

Og som en eller annen sa.. bekreftelse ja.. men har du tenkt på hva det er bekreftelse på? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Enig :)

Og som en eller annen sa.. bekreftelse ja.. men har du tenkt på hva det er bekreftelse på? :P

Som sagt så er det for meg en bekreftelse på at jeg har blitt voksen, eller holde på å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt nå å pese de sånn.. Kanskje navnet ikke passer (men ærlig talt- om dere henger dere opp i det regner jeg med at dere ikke feirer jul på den kristne måten, men på den gammelnordiske måten også?). Begge deler er flotte alternativ, man kan kalle det en bekreftelse på enten en tro (og ja, human-etikk/agnostikk (?) osv kalles "tro" det også- det handler jo rett og slett om hva man tror på, religiøst eller ei). Det er en utrolig fin anledning for å samle venner og familie, og ha en sermoni for å vise at man går over til en eldre periode av ungdomsårene; man er på vei til å bli voksen og ansvarlig. De aller, aller fleste jeg kjenner gjorde det heller ikke primært for pengenes del, men syntes at dagen var utrolig flott- fordi de fikk være midtpunktet med hele familien rundt seg.

Jeg valgte kristelig konfimarsjon, da jeg er kristen. Familien min er delt, halvparten human-etikere og halvparten kristne eller "kristne", men alle støttet meg i mitt valg. For meg var det helt naturlig å gjøre det i kirken- også fordi det er en fin tradisjon. I undervisningen på forhånd lærte vi noe om den grunnleggende kristne troen, men vi snakket også mye om alkohol, sex, flyktningspolitikk og om hvordan man skulle finne akkurat de riktige valgene for deg. Vi lærte om å stå for de valgene vi tar (uten å få valgene lagt opp for oss..), og hadde det utrolig kjekt og spennende. Konf.leiren var på Risøya, og det var en helt fantastisk uke=)

Gratulerer så mye til alle dere som konfirmerte dere nå i år:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...