Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken allergivennlig rase har minst krevende pels?


janne&kenny

Recommended Posts

Snakka akkuratt med en boxer oppdretter :) Hyggelig dame! Jeg skal til stavanger 9 september å hilse på. Hun forsto veldig godt at jeg ikke hadde bestemt meg, men vurderte rasen. Boxeren har jo kort hår, og tror ikke akkuratt at de røyter lite, men det er vel verdt det :) blir spennende å bli kjent med flere raser jeg kanskje kan vurdere :)

Noen som kan fortelle meg en hau me netagitve ting om boxeren? Hadde vert greit å visst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Snakka akkuratt med en boxer oppdretter :) Hyggelig dame! Jeg skal til stavanger 9 september å hilse på. Hun forsto veldig godt at jeg ikke hadde bestemt meg, men vurderte rasen. Boxeren har jo kort hår, og tror ikke akkuratt at de røyter lite, men det er vel verdt det :) blir spennende å bli kjent med flere raser jeg kanskje kan vurdere :)

Noen som kan fortelle meg en hau me netagitve ting om boxeren? Hadde vert greit å visst..

Negativt med Boxeren :

-Hannhunder kan være litt aggresive mot andre hannhunder ( DERSOM de ikke blir sosialisert fra valpestadier med det å omgås andre hunder )

- De kan sikle DERSOM leppene er ekstra store og DERSOM du som eier ikke tørker av de rundt munnen når de er valp ( da utvikler ikke de plutselig masse sikkel i voksen alder )

- De kan prøve å tøye grensene til eieren DERSOM ikke eieren har streng oppdragelse fra ung alder.

- De kan finne på mye tull, være barnslige og rampete, de blir aldri helt voksene i hodet sitt , se bare her : Akkuratt kommet inn fra tur i skogen, møkkete begge to og det første de gjør er å hoppe i senga mi for å leke litt mere :

http://img385.imageshack.us/my.php?image=28167123sx4.jpg

Ellers kommer jeg ikke på noe mere som er negativt om rasen, hvis andre har noe negativt å si så kom med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativt med Boxeren :

-Hannhunder kan være litt aggresive mot andre hannhunder ( DERSOM de ikke blir sosialisert fra valpestadier med det å omgås andre hunder )

- De kan sikle DERSOM leppene er ekstra store og DERSOM du som eier ikke tørker av de rundt munnen når de er valp ( da utvikler ikke de plutselig masse sikkel i voksen alder )

- De kan prøve å tøye grensene til eieren DERSOM ikke eieren har streng oppdragelse fra ung alder.

- De kan finne på mye tull, være barnslige og rampete, de blir aldri helt voksene i hodet sitt , se bare her : Akkuratt kommet inn fra tur i skogen, møkkete begge to og det første de gjør er å hoppe i senga mi for å leke litt mere :

http://img385.imageshack.us/my.php?image=28167123sx4.jpg

Ellers kommer jeg ikke på noe mere som er negativt om rasen, hvis andre har noe negativt å si så kom med det :)

HAHA! Morsomt bilde :P

Hvorfor får de mer sikkel hvis man ikke tørker de når de er valper?

Tøye grensene gjør vel alle :)

Jeg har lyst på tispe :)

Hva med sykdommer.. Man hører jo så mye fælt om sykdommene på boxeren..

Klarer de seg med 1 t tur hver dag (mer og mindre)+ hjerne trim et par ganger i uka.. Kanskje flær..?

Hva med seperasjons angst?

Hun jeg snakka med, solgte ikke til enslig.. Egentlig forstålig på det området at det er oftere noen hjemme, men ligger det mer bak? Jeg er jo alene nå, men forhåpenlighvis skal jeg få meg en mann når jeg er lei av singel livet :P

Har også tenkt på barn senere om noen år, men det er jo ikke noe jeg kan si jeg skal ha liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Morsomt bilde :)

Hvorfor får de mer sikkel hvis man ikke tørker de når de er valper?

Tøye grensene gjør vel alle :)

Jeg har lyst på tispe :)

Hva med sykdommer.. Man hører jo så mye fælt om sykdommene på boxeren..

Klarer de seg med 1 t tur hver dag (mer og mindre)+ hjerne trim et par ganger i uka.. Kanskje flær..?

Hva med seperasjons angst?

Hun jeg snakka med, solgte ikke til enslig.. Egentlig forstålig på det området at det er oftere noen hjemme, men ligger det mer bak? Jeg er jo alene nå, men forhåpenlighvis skal jeg få meg en mann når jeg er lei av singel livet :P

Har også tenkt på barn senere om noen år, men det er jo ikke noe jeg kan si jeg skal ha liksom.

Det første rådet jeg fikk av min oppdretter var ihvertfall : tørk valpen rundt munnen etter den har drukket og spist, da får du ikke en siklete Boxer når den blir stor. Jeg fulgte rådet og har i dag ikke noe problem med sikkel! Hva det har med saken å gjøre at man tørker valpen vet jeg ikke, men det funket for meg.

Mine får ikke 1 time tur hver dag, det må jeg bare innrømme, men i helger gjør det godt igjen med lange skogsturer og turer på stranda ( de ELSKER å bade ) Ellers trener vi jo 2 ganger i uka med lydighet så de får kjørt seg skikkelig der.

Mine har aldri hatt noen seperasjonsangst, men så er de ikke mye hjemme alene heller da, men det er vel helt opp til deg selv hvordan du lærer det inn hos valpen at noen ganger må du ut uten den.

Hvorfor ikke hun solgte til enslige vet jeg ikke, jeg var enslig når jeg fikk mine, men syns det er fint at oppdretterene har sine regler og holder fast ved de, jeg stod på valpeliste i 6 mnd før jeg fikk mine.

Ang sykdommer så er det hjerte på Boxeren som har vært det som har vært en svakhet på rasen, men etter meget bra avling på rasen her til lands så er Boxeren en av de friskeste rasene du får tak i her i Norge, så det er det siste du bør uroe deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første rådet jeg fikk av min oppdretter var ihvertfall : tørk valpen rundt munnen etter den har drukket og spist, da får du ikke en siklete Boxer når den blir stor. Jeg fulgte rådet og har i dag ikke noe problem med sikkel! Hva det har med saken å gjøre at man tørker valpen vet jeg ikke, men det funket for meg.

Mine får ikke 1 time tur hver dag, det må jeg bare innrømme, men i helger gjør det godt igjen med lange skogsturer og turer på stranda ( de ELSKER å bade ) Ellers trener vi jo 2 ganger i uka med lydighet så de får kjørt seg skikkelig der.

Mine har aldri hatt noen seperasjonsangst, men så er de ikke mye hjemme alene heller da, men det er vel helt opp til deg selv hvordan du lærer det inn hos valpen at noen ganger må du ut uten den.

Hvorfor ikke hun solgte til enslige vet jeg ikke, jeg var enslig når jeg fikk mine, men syns det er fint at oppdretterene har sine regler og holder fast ved de, jeg stod på valpeliste i 6 mnd før jeg fikk mine.

Ang sykdommer så er det hjerte på Boxeren som har vært det som har vært en svakhet på rasen, men etter meget bra avling på rasen her til lands så er Boxeren en av de friskeste rasene du får tak i her i Norge, så det er det siste du bør uroe deg for.

Så bra! Har tenkt endel på det! Når jeg sier 1 t tur, så tenker jeg til sammen. Hunden får en morgen tur på 10 - 15 min så to eller en tur senere så til sammen så er hunden ute 1 time på tur.. Bare så jeg ikke skrøyder meg opp her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig si at jeg føler meg litt dom nå... Jeg sa til min mor at jeg skulle til legen og teste allergien på nytt. Da sa hun; du er jo bare allergisk mot midd! What?!?!?! Ja.. Min mor har sakt at jeg er allergisk mot veldig mye.. som alle dyr, spesielt smådyr og fugler. Hun har også sakt det når vi er på støvete rom. Jeg har da trodd det var mye forskjellig toffer jeg ikke tolte, men midden er jo over alt! Men ikke rart at jeg ikke har merket noe til allergien! Problemet er jo at når en hund mister et hår strå, så henger det litt hud i hårrota og det er mat for midden og dermed får jeg mye mer midd rundt omkring. Jeg føler meg lurt! haha! :) Mor har nok sakt det til meg når jeg var liten. Jeg tenkte jo bare at jeg var allergisk! Mor er nok egentlig veldig glad for at jeg har allergi! Det er liksom det som har vert unskyldningen til at jeg ikke skulle få hund da jeg var lita jente..

Så sykt..! :shocked: Ikke for å være frekk eller noe sånt, men hvor gammel er du? Jeg har jo også trodd at foreldrene mine har sagt forskjellige ting, som i ettertid har vist seg å være rot i min egen hjerne, men jeg tror jeg ville sjekket det litt nøyere om det hadde vært snakk om så "alvorlige" ting som allergi for hund når du er superinteressert i hund.. :)

Men midd er jo mye mer "håndterbart", eller ikke, men du vet i alle fall at det ikke er arten hund du reagerer på, og det er jo kjempeflott! (Men lurt å ta den testen likevel, kanskje?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Har tenkt endel på det! Når jeg sier 1 t tur, så tenker jeg til sammen. Hunden får en morgen tur på 10 - 15 min så to eller en tur senere så til sammen så er hunden ute 1 time på tur.. Bare så jeg ikke skrøyder meg opp her :)

Oi! Det var lite.. :) Sånn er våre dager når Tulla har "fri".. :) Trodde også at boxere trengte mer enn det til vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Har tenkt endel på det! Når jeg sier 1 t tur, så tenker jeg til sammen. Hunden får en morgen tur på 10 - 15 min så to eller en tur senere så til sammen så er hunden ute 1 time på tur.. Bare så jeg ikke skrøyder meg opp her :)

Hm, det spørs vel om det er nok for en boxer.. Da tror jeg den i så fall må få en del hjernetrim for å ikke gå over hodet på deg av understimulering. Tror min springer hadde gått litt på veggen etter noen dager hvis det var alt han fikk i løpet av en dag, og boxer er vel en hakket mer energisk rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stor inngjerdet hage som hundene er ute å leker i flere timer i strekk pr. dag, pluss at vi er ute på morgen og kveldstur.

Så hvis du mente at du ikke kommer til å være ute med Boxeren din mere enn 1 time pr dag så er nok det i det minste laget ja, dersom du ikke har som meg da en stor inngjerdet tomt den kan bultre seg på ?

Er jo en stor hund som trenger mosjonen sin og få løpt og lekt, nå har jeg jo også to som sliter hverandre ut og mosjonerer hverandre så der er de veldig heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg mener. Jeg gir min hund det. og jeg rekner med at 1 time for en boxer er alt for lite, men som sakt så er jeg villig til å gi mer... men han jeg har er godt fornøyd med det.

har hastverk.. må løpe...

Hvis du er villig og har mulighet til å gi mer er det jo greit. Det viktige å huske på er at boxeren er en større hund enn den du har fra før, og stort sett krever større raser mer (med visse unntak selvfølgelig). Boxeren er jo en livlig rase, og selv om noen kan være fornøyde med det din hund per dags dato får, så er det absolutt ikke alle som er det. Før du velger rase er det viktigst å gå nøye gjennom hva du har tid og mulighet til av aktivisering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg mener. Jeg gir min hund det. og jeg rekner med at 1 time for en boxer er alt for lite, men som sakt så er jeg villig til å gi mer... men han jeg har er godt fornøyd med det.

har hastverk.. må løpe...

Da vil jeg tro at du må regne med ganske så mye mer aktivisering for å få en aktiv rase til å trives. :) At du klarer mer, er jo greit, men du må nok regne med ganske mye mer for en springer, for ikke å snakke om boxer. Innbiller meg de er mer aktive enn springere, evt at de trenger mer. Ikke at springere ikke klarer det en boxer klarer, misforstå meg rett. :) Både boxere og springere klarer en aktiv dag i skogen, men de trenger ikke det hver dag for å trives. Jeg driver med "små-trening" som jeg kaller det, hele tiden når jeg er ute med hunden min. Men det går kanskje mer på treningsmetode enn noe annet. Så selv de dagene vi ikke gjør så mye mer enn å tisse, så får hun hjernetrim, men det skrev du jo at du kunne gjøre.

Jeg vil si at et absolutt minimum for en springer (på daglig basis), er 30-45 minutters tur, pluss hjernetrim. Gir du den mindre over lengre tid, går den mest sannsynlig på veggene, og blir nok en problemhund. Vil på det sterkeste råde deg til å gi den mer. (Men tro meg, sånne vaner kommer fort! :icon_fun: ) Skal ikke uttale meg om boxere i denne sammenhengen. Som Jane skriver, så kommer det jo an på bo-forholdene dine. Merket jo at to hunder trenger på en måte mindre hver for seg, dvs at de aktiviserer hverandre. Men man bør jo ikke sluntre unna likevel, selv om man "lever" litt på å ha to hunder, hvis du skjønner hva jeg mener, jeg skriver så knotete, ser jeg.. :) Forresten vil jeg tro en stor-puddel (bare for å dra inn de allergi-vennlige rasene igjen), trenger noe ca det samme som en springer, men jeg skal ikke si noe skråsikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten vil jeg tro en stor-puddel (bare for å dra inn de allergi-vennlige rasene igjen), trenger noe ca det samme som en springer, men jeg skal ikke si noe skråsikkert.

Jeg har ingen av rasene, men så vidt jeg har forstått krever storpudlene også en god del morsjon. En (voksen) storpuddel er kanskje roligere enn en boxer, men den trenger likevel å få brukt kroppen. Jeg innbiller meg at både storpuddel, labrador og springer er forholdsvis like når det gjelder morsjonsbehov? Har planer om å skaffe meg storpuddel en gang i fremtiden, men springer og labrador ville også vært interessante raser hvis jeg ikke var allergisk.

Selv havanaisene mine ville bli misfornøyde med bare en time ute hver dag (men gutta mine er kanskje litt "bortskjemte" når det gjelder morsjon). De krever ikke så mye, men de trives best om de får minst en times sammenhengende tur pluss et par kortere turer og helst litt hjernetrim hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er villig og har mulighet til å gi mer er det jo greit. Det viktige å huske på er at boxeren er en større hund enn den du har fra før, og stort sett krever større raser mer (med visse unntak selvfølgelig). Boxeren er jo en livlig rase, og selv om noen kan være fornøyde med det din hund per dags dato får, så er det absolutt ikke alle som er det. Før du velger rase er det viktigst å gå nøye gjennom hva du har tid og mulighet til av aktivisering :)

Det er nettopp det. Jeg VIL ha en mer krevende hund, fordi interessen er ganske stor, og jeg vil gjøre mer! Når jeg sier at jeg går 1 tur til sammen med min lille dott, og jeg sier at jeg er redd for at en stor hund vil trenge så mye mer, så tenker jeg mer enn en time liksom det er jo det jeg gir min... men det er jo som sakt sammen med alle turene på en dag. ofte kan det bli mer enn 1 time! men jeg liker å tenke at en stor hund vil kreve veldig mye mer. Er dere med på tanken? Ble tullete dette ja.. Jeg VIL være realistisk og ikke ta vann over hodet! Jeg ville IKKE ha skaffet meg en boxer NÅ, selv om jeg kunne ha klart det, men alt må ligge til rette.

Da vil jeg tro at du må regne med ganske så mye mer aktivisering for å få en aktiv rase til å trives. :) At du klarer mer, er jo greit, men du må nok regne med ganske mye mer for en springer, for ikke å snakke om boxer. Innbiller meg de er mer aktive enn springere, evt at de trenger mer. Ikke at springere ikke klarer det en boxer klarer, misforstå meg rett. :P Både boxere og springere klarer en aktiv dag i skogen, men de trenger ikke det hver dag for å trives. Jeg driver med "små-trening" som jeg kaller det, hele tiden når jeg er ute med hunden min. Men det går kanskje mer på treningsmetode enn noe annet. Så selv de dagene vi ikke gjør så mye mer enn å tisse, så får hun hjernetrim, men det skrev du jo at du kunne gjøre.

Jeg vil si at et absolutt minimum for en springer (på daglig basis), er 30-45 minutters tur, pluss hjernetrim. Gir du den mindre over lengre tid, går den mest sannsynlig på veggene, og blir nok en problemhund. Vil på det sterkeste råde deg til å gi den mer. (Men tro meg, sånne vaner kommer fort! :icon_fun: ) Skal ikke uttale meg om boxere i denne sammenhengen. Som Jane skriver, så kommer det jo an på bo-forholdene dine. Merket jo at to hunder trenger på en måte mindre hver for seg, dvs at de aktiviserer hverandre. Men man bør jo ikke sluntre unna likevel, selv om man "lever" litt på å ha to hunder, hvis du skjønner hva jeg mener, jeg skriver så knotete, ser jeg.. :) Forresten vil jeg tro en stor-puddel (bare for å dra inn de allergi-vennlige rasene igjen), trenger noe ca det samme som en springer, men jeg skal ikke si noe skråsikkert.

Jeg har ingen av rasene, men så vidt jeg har forstått krever storpudlene også en god del morsjon. En (voksen) storpuddel er kanskje roligere enn en boxer, men den trenger likevel å få brukt kroppen. Jeg innbiller meg at både storpuddel, labrador og springer er forholdsvis like når det gjelder morsjonsbehov? Har planer om å skaffe meg storpuddel en gang i fremtiden, men springer og labrador ville også vært interessante raser hvis jeg ikke var allergisk.

Selv havanaisene mine ville bli misfornøyde med bare en time ute hver dag (men gutta mine er kanskje litt "bortskjemte" når det gjelder morsjon). De krever ikke så mye, men de trives best om de får minst en times sammenhengende tur pluss et par kortere turer og helst litt hjernetrim hver dag.

Storpuddelen trenger mye fysisk morsjon, og ikke minst hjerne trim. Puddlene er ofte rolige inne og de takkler en dag uten tur. Jeg tenker at boxeren trenger enda litt mer, jallefall mer trening på ro og hilsing. Jeg går tur med hunden min uansett vær og vind. ikke alltid jeg går like langt, men jeg er ikke redd været.

Jeg gir ikke min hund utfordrende hjernetrim hver dag, men noen ganger i uka. Den aktiviteten jeg ikke kan gi en hund er jakt. (selv om jeg har tenkt litt på jakt prøven.. men tror ikke jeg kommer til å gjøre det :P ) så en jakt hund vil jeg ikke ha. Jeg vil kunne gi hunden det den trenger pluss litt til. Jeg vil ikke være i grenseland når jeg skal kjøpe en hund.. Hmmm.. lurer på om jeg klarer å stimulere denne hunden mon tro... slik skal det IKKE være. Men jeg holder på å bli kjent med rasene, og dette var jo en veldig fin måte å gjøre det på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du er realistisk! :) Og at du ikke forhaster deg til noe.

Før jeg fikk springer, gikk jeg turer, og det var jo greit nok det. Da Tulla kom i hus, var det som en ny verden åpnet seg, og jeg følte meg mer velkommen i klubbmiljøer, rett og slett fordi hun var rasehund. Jeg ville jo også prøve alt mulig rart med henne, og det har jeg gjort, og når man først begynner å drive med hund på den måten, glemmer man fort å gå tur (og det trengs ikke mer i samme grad), og man glemmer fort tiden også! Jeg går tur veldig sjelden, og jeg går veldig sjelden tur "langs fortauet", bortsett fra tisseturer, da.

Jeg skjønner det du skriver dit hen at du har lyst på en hund som krever mer enn den du har nå, men du vil ikke ha en hund som krever så mye av deg at du ikke strekker til. Stemmer det? Og det er derfor du prøver å bli kjent med raser, hva de trenger av mosjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du er realistisk! :) Og at du ikke forhaster deg til noe.

Før jeg fikk springer, gikk jeg turer, og det var jo greit nok det. Da Tulla kom i hus, var det som en ny verden åpnet seg, og jeg følte meg mer velkommen i klubbmiljøer, rett og slett fordi hun var rasehund. Jeg ville jo også prøve alt mulig rart med henne, og det har jeg gjort, og når man først begynner å drive med hund på den måten, glemmer man fort å gå tur (og det trengs ikke mer i samme grad), og man glemmer fort tiden også! Jeg går tur veldig sjelden, og jeg går veldig sjelden tur "langs fortauet", bortsett fra tisseturer, da.

Jeg skjønner det du skriver dit hen at du har lyst på en hund som krever mer enn den du har nå, men du vil ikke ha en hund som krever så mye av deg at du ikke strekker til. Stemmer det? Og det er derfor du prøver å bli kjent med raser, hva de trenger av mosjon osv.

Stemmer! Jeg liker godt å gå i skog og mark med hunden. Det er liksom bare det å komme seg ut :) JEg har tenkt mye på aktivisering i det siste.. hvor lang tid bruker jeg egentlig.. I dag har jeg gått tur i skogen i 1 1/2 nesten 2 timer. I tilegg var planen å trene spor, men hun jeg trener med kunne ikke i dag (jeg er ganske ny, så tørr ikke gjøre det alene) så nå blir det sosialiserings trening med alle valpene på valpekurset og kanskje litt AG. Meg og ei veninne tar ofte en liten tur etter trening der de får løpe å herje litt. 1 time med tur er jo ikke mye egentlig... Min hund krever veldig lite.. Eneste er at når jeg er sen om morningen eller etter skolen/jobb så kan han mase, eller begynne å leke hvis jeg ikke gjør noe... Men somregel så går jeg ut med han før han "spør". På en måte så tror jeg at jeg klarer en Boxer, å tenk så gøy det hadde vert! Full jobb med hund liksom!

Bajas løp løs med langline i dag. Da vi gikk opp en bakke måtte jeg dra lina ettermeg fordi han peste opp bakken med den tunge lina(tungt tau foren liten hund). Da kjenner jeg jo at ; ok, nok tur for noen timer.. Jeg sliter han somregel ikke ut, fordi jeg gir han korte og ofe økter, men da tenker jeg hjerne trim. Nå ligger han i sola å steiker seg litt, så skal vi på banen om 2 timer. En annen ting jeg tenker på ang. boxer er at jeg skal jobbe 100 % neste år men det er turnus så jeg jobber noen dager kveld og andre dager jobber jeg dag. Håper ikke hunden blir for mye alene. Alikevell så er jo bajas der og holder lag med han. Men uansett kommer jeg nok til å vente 2 år før jeg får meg en til hund, hvertfall hvis den er så krevende. Noen ganger har jeg lyst å bare kjøpe en liten som ikke krever så mye, og heller bare kjøre på med en hund til tidligst mulig.. haha ... ja, er vi ikke hunde gale?

hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sykt..! :shocked: Ikke for å være frekk eller noe sånt, men hvor gammel er du? Jeg har jo også trodd at foreldrene mine har sagt forskjellige ting, som i ettertid har vist seg å være rot i min egen hjerne, men jeg tror jeg ville sjekket det litt nøyere om det hadde vært snakk om så "alvorlige" ting som allergi for hund når du er superinteressert i hund.. :)

Men midd er jo mye mer "håndterbart", eller ikke, men du vet i alle fall at det ikke er arten hund du reagerer på, og det er jo kjempeflott! (Men lurt å ta den testen likevel, kanskje?) :)

Så dette inlegget nå... Merkelig at vi lager våre egne tanker om ting, og tror det er slik. Men min mor har sakt til meg da jeg var liten at jeg ikke tolte dyr! men hun har nok fortalt at det er pga. midd, men når vi har snakka om det så har hun bare sakt dyr. Jeg har vert dyre gal siden jeg var bitteliten.. Jeg er nå 20 år 17 mai! :icon_fun:

Jeg vet ikke helt om jeg vil teste meg alike vell.. fordi det er jo ikke rart at jeg ikke har reagert på noen dyr... så egentlig tror jeg ikke det er så gale. Hvis allergien skulle slå ut, så gir ikke jeg opp før jeg ikke har noe valg! Dyr betyr MYE for meg, og jeg må jo ha hund! Jeg tror ikke det kommer til å skje, men jeg trenger ikke ha hunden i senga eller noe...

Har du allergi, Huldra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette inlegget nå... Merkelig at vi lager våre egne tanker om ting, og tror det er slik. Men min mor har sakt til meg da jeg var liten at jeg ikke tolte dyr! men hun har nok fortalt at det er pga. midd, men når vi har snakka om det så har hun bare sakt dyr. Jeg har vert dyre gal siden jeg var bitteliten.. Jeg er nå 20 år 17 mai! :icon_fun:

Jeg vet ikke helt om jeg vil teste meg alike vell.. fordi det er jo ikke rart at jeg ikke har reagert på noen dyr... så egentlig tror jeg ikke det er så gale. Hvis allergien skulle slå ut, så gir ikke jeg opp før jeg ikke har noe valg! Dyr betyr MYE for meg, og jeg må jo ha hund! Jeg tror ikke det kommer til å skje, men jeg trenger ikke ha hunden i senga eller noe...

Har du allergi, Huldra?

Nei, jeg har ikke allergi nå, men jeg hadde allergi da jeg var mindre. Var på en låve og hoppa i høyet, kom ut igjen og det rann av nesen og øynene var røde. Begynte på milde tabletter når jeg skulle i fjøs/stall, men da hesteinteressen kom for fullt, glemte jeg visst å ta medisinen, og plutselig en dag kom jeg på at jeg ikke reagerte noe mer! :icon_fun:

Jeg skjønner godt hva du mener med at man innbiller seg at man har hørt ting, som viser seg å ikke stemme helt 100%, kanskje bare 90%.. Jeg trodde lenge at faren min hadde sittet i fengsel, fordi han sa han hadde vært i fengsel. Vel, han hadde vært i fengsel, men bare på besøk.. :rolleyes: men sånne uviktige detaljer får man ikke alltid med seg når man er liten, og så kan det gå flere år at man går rundt og tror det er sant, før man plutselig en dag kommer på det igjen, og konfronterer vedkommende med det man husker, og får ting oppklart.

Når det er sagt, så har moren min allergi for midd (støv) (og bursdag den 17. mai faktisk!). Hun har vokst opp med katt, og nå har de fått seg hund. Kanin har vi også hatt. Jeg innbiller meg ikke at hun støvsuger så utrolig mye oftere enn andre, men nå har jo jeg flyttet hjemmefra, så det vet jeg jo ikke. Men hvis du ikke reagerer på noe nå, så skulle jeg jo tro du holdt det nok rent hjemme hos deg, til at du kan få en "pels-hund".

Sikkert deilig å vite at det ikke er hund du reagerer på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt fantastisk! Tenk at JEG kan velge å vrake akkuratt den hunden JEG VIL ha! Nå er jeg jo enda mer gira på en til hund :rolleyes:

Enda en ting jeg trodde når jeg var liten var at mora til ei veninne av meg vr ei heks :) men nå kan jeg ikke fatte å begripe hvordan jeg har trodd noe slikt! Hun snakker litt bestemt og da i mine små øyne var hun en heks! :) Men det var litt off topic..

Men lurer på hvilken hund jeg ender opp med. Jeg liker godt gemyttet på storpuddelen og boxeren.. Noen som minner om dem? kan dere tipse meg om noen raser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...