Gå til innhold
Hundesonen.no

hjelp til valg av forsikring...

Shilamon

Recommended Posts

Skrevet

Sitter her og skal forsikre meg selv og Rex. Snakket med If og Gjensidige, prisforskjellen ligger på litt over 100,- der gjensidige er billigst. Men hva er best? reise+ innboforsikringen er relativt lik, men på hundeforsikringen er det forskjell.

Hos If får jeg igjen inntil 8000 per gang jeg må til veterinær, mens gjensidige gir igjen inntil 30 000 på et år...

Hva lønner seg? og hva bør jeg velge?

Skrevet

Jeg har ikke forsikring på hunden, min mor og far betaler forsikring på meg, men jeg vil ha på hunden også. Jeg aner ikke hvordan noe slikt fungerer eller hvor dyrt det er. Håper jeg kan få noen forklaringer og svar her i denne tråden...

Skrevet

Anbefaller Agria Hundeforsikring, jeg betaler 2200kr per år for en forsikring som dekker 50,000kr.

Prisen varierer fra hund til hund, og min hund er ganske dyr da den er stor bla:)

Skrevet

Agria definitivt. Forsikring: agria optimal betaler 1070 kr i året og det dekker opp til 48 000 hos vet ved skade/sykdom samt 5000 på medisiner og 2 ukers opphold ved Fysisk opptrening.. Veldig fornøyd :icon_confused:

Skrevet

Decoy (toller) er forsikret hos Gjensidige... Noe betty ikke er helt enig i... Det ble nå bare slik.. :rolleyes:

Synes jeg hører litt forskjellig om agira, de som har måttet bruke forsikringen er ikke alltid like fornøyde som de som har den men ikke hatt bruk for den...

Tviler ikke på at Agira er bedre en gjensidige og andre, men noe mange hestehoder tror jeg ikke det er snakk om...

Guest Gråtass
Skrevet

Til meg selv har jeg forsikring i sparebank 1, det er rimelig og ok. De har også "førstehjems pakker". Til hunder og hester har jeg Agria, det har jeg ikke angret ett sekund på. God service, ryddige forhold, rask tilbakebetaling og mulighet for direkteoppgjør med enkelte dyreklinikker. Til sammenligning hadde jeg en hest forsikret i IF det kostet 4000 kr pr år, byttet til Agria, fikk bedre vilkår og premien ble på 1500 kr!

Edit: Vi har også hatt bruk for vår hundeforsikring i Agria, ingen misnøye med det, selv om jeg har hørt at andre har ikke vært så fornøyd med utfallet.

Skrevet

Jeg har en hund i If og en i Agria (og en gammel en uten forsikring...). Er egentlig ganske fornøyd med begge selskapene. Nirm har en dyrere årspremie, men litt billigere egenandel (IF), Vida har noe billigere årsavgift, men dyrere egenandel. Har bare hatt bruk for forsikringa en gang på Vida, men på Nirm (og Bogar som og stod i IF), har jeg hatt god bruk for. Særlig på Bogar (de har ikke tjent et rødt øre på han...). Har fått igjen på medisiner og lusebehandling også hos de. De er raske med å sende penger også, Agria synes jeg var noe tregere (men ikke så lang tid egentlig).

Skrevet

Kan nok være greit med Agria, men jeg kommer til å sjekke andre selskaper, da jeg ved nøye lesing av vilkårene fant ut at hunden måtte være stamboksført i NKK for at forsikringen skulle dekke "nesten" alle eventualiteter. Dessuten har jeg betalt en sum for hunden min, men får kun igjen 5 000,- ved evt. dødsfall, da den ikke er stamboksført hos NKK. Jeg har og henvendt meg til Agria om dette, og fikk til svar mer eller mindre at "sånn er det bare". (Den var nok litt ironisk fra min side den der altså!) <_<

...by the way, noen som er kjent med et godt forsikringsselskap for ikke NKK reg. hunder??? :D

*Dobbelpost, mod Nina*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...