Gå til innhold
Hundesonen.no

hjelp til valg av forsikring...

Shilamon

Recommended Posts

Sitter her og skal forsikre meg selv og Rex. Snakket med If og Gjensidige, prisforskjellen ligger på litt over 100,- der gjensidige er billigst. Men hva er best? reise+ innboforsikringen er relativt lik, men på hundeforsikringen er det forskjell.

Hos If får jeg igjen inntil 8000 per gang jeg må til veterinær, mens gjensidige gir igjen inntil 30 000 på et år...

Hva lønner seg? og hva bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forsikring på hunden, min mor og far betaler forsikring på meg, men jeg vil ha på hunden også. Jeg aner ikke hvordan noe slikt fungerer eller hvor dyrt det er. Håper jeg kan få noen forklaringer og svar her i denne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy (toller) er forsikret hos Gjensidige... Noe betty ikke er helt enig i... Det ble nå bare slik.. :rolleyes:

Synes jeg hører litt forskjellig om agira, de som har måttet bruke forsikringen er ikke alltid like fornøyde som de som har den men ikke hatt bruk for den...

Tviler ikke på at Agira er bedre en gjensidige og andre, men noe mange hestehoder tror jeg ikke det er snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Til meg selv har jeg forsikring i sparebank 1, det er rimelig og ok. De har også "førstehjems pakker". Til hunder og hester har jeg Agria, det har jeg ikke angret ett sekund på. God service, ryddige forhold, rask tilbakebetaling og mulighet for direkteoppgjør med enkelte dyreklinikker. Til sammenligning hadde jeg en hest forsikret i IF det kostet 4000 kr pr år, byttet til Agria, fikk bedre vilkår og premien ble på 1500 kr!

Edit: Vi har også hatt bruk for vår hundeforsikring i Agria, ingen misnøye med det, selv om jeg har hørt at andre har ikke vært så fornøyd med utfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund i If og en i Agria (og en gammel en uten forsikring...). Er egentlig ganske fornøyd med begge selskapene. Nirm har en dyrere årspremie, men litt billigere egenandel (IF), Vida har noe billigere årsavgift, men dyrere egenandel. Har bare hatt bruk for forsikringa en gang på Vida, men på Nirm (og Bogar som og stod i IF), har jeg hatt god bruk for. Særlig på Bogar (de har ikke tjent et rødt øre på han...). Har fått igjen på medisiner og lusebehandling også hos de. De er raske med å sende penger også, Agria synes jeg var noe tregere (men ikke så lang tid egentlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være greit med Agria, men jeg kommer til å sjekke andre selskaper, da jeg ved nøye lesing av vilkårene fant ut at hunden måtte være stamboksført i NKK for at forsikringen skulle dekke "nesten" alle eventualiteter. Dessuten har jeg betalt en sum for hunden min, men får kun igjen 5 000,- ved evt. dødsfall, da den ikke er stamboksført hos NKK. Jeg har og henvendt meg til Agria om dette, og fikk til svar mer eller mindre at "sånn er det bare". (Den var nok litt ironisk fra min side den der altså!) <_<

...by the way, noen som er kjent med et godt forsikringsselskap for ikke NKK reg. hunder??? :D

*Dobbelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...