Gå til innhold
Hundesonen.no

Melde seg opp til eksamen/som student


Huldra

Recommended Posts

Jeg skal altså sette sammen en bachelor i psykologi, og tok årsstudiet i Bergen. Nå bor vi sånn at jeg skal studere i Trondheim, og har også hatt noen år der jeg ikke har vært student. Jeg skal ta de såkalt "frie" emnene, dvs valgfrie emner som jeg kan velge akkurat slik jeg vil. Jeg har tenkt å ta noen biologifag, men skal jeg melde meg opp til noe biologistudium eller skal jeg melde meg opp i psykologi (skal ikke ta noen psykologifag). Jeg har tatt kontakt med studieveildere ved ntnu, men har ikke fått svar enda (og så henviser de videre i hytt og pine), så jeg lurte på om noen her inne har erfaring med hvordan det gjøres? Hvis jeg går på Samordna Opptak, kan jeg ikke melde meg opp i enkelt-emner, men jeg vet at hvis jeg er tatt opp som student ved ntnu, så kan jeg melde meg at eksamener, og melde meg opp i noe annet, spørsmålet er også om det er viktig at jeg søker om å bli student ved "rett" institutt eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er tatt opp til student ved NTNU, får du tilgang til "studweb". Der kan du legge til og fjerne fag/emner slik som du vil, og sette sammen din studieplan.. Utover det vet jeg ikke så mye mer enn at du bør snakke med noen på instituttet..Selv om jeg veeet at det kan være en prøvelse i seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på mail nå endelig. Skulle melde meg opp til bachelor i biologi hvis det ar biologifag jeg skulle ta. Da kunne jeg gå på studentweb og melde meg av og på det jeg ville. Kunne også søke på bachelor i psyk, men da var jeg ikke sikret plass i biologifagene, siden det er begrenset antall studenter som får ta de.

Neste semester har jeg tenkt å ta noe ped, men det er på hist, hvordan gjør jeg det da? Kan jeg være student ved to forskjellige "skoler" samtidig? Kan være jeg skal ta et fag ved ntnu også nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ped på NTNU? Hvor da, og evt når? Da må du kanskje ha tatt ped på master-nivå så vidt jeg kan se, hvis de fremdeles har samme tilbud nå som da? Har jo en interessant master, med rådgivning, men jeg skjønner ikke hvordan jeg evt kan søke om å få ta fag som undervises i master? Trodde man måtte ha masternivå (dvs være ferdig med bachelor) for å få ta emner i andre masterprogram? Isj, syns det er vanskelig dette med studier og sånt jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...