Gå til innhold
Hundesonen.no

norsk sort elghund


Bergen

Recommended Posts

hei.. var lenge siden jeg var her..

så lurte jeg på om noe har norsk sort elghund`? av renrase eller blanding??

jeg har en blandingshund på 5 mnd, er blandet av norsk sort elghund og buhund.. og det er helt sort..

heter beffi.. :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, men har buhund.

Det eneste jeg vet om den sorte varianten av elghunden er at den er mindre enn den grå (Jeg tok en for å være sort buhund en gang..) og sies å være mer sta og vanskelig.

Med en slik blanding vil du få det interesant fremover tipper jeg! :) Et tips..begge disse rasene har jaktinstinktet i behold, så å trene innkalling og å være løs lønner seg enormt. (Så får vi håpe du slipper å endre navnet til "Bjeffi" med tiden..:))

Har du bilde forresten?

Ble litt OT dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, men har buhund.

Det eneste jeg vet om den sorte varianten av elghunden er at den er mindre enn den grå (Jeg tok en for å være sort buhund en gang..) og sies å være mer sta og vanskelig.

Med en slik blanding vil du få det interesant fremover tipper jeg! :D Et tips..begge disse rasene har jaktinstinktet i behold, så å trene innkalling og å være løs lønner seg enormt. (Så får vi håpe du slipper å endre navnet til "Bjeffi" med tiden..:P)

Har du bilde forresten?

Ble litt OT dette :)

beffi lyder på navnet sin. og kommer når jeg roper det...

det er mindre enn grå elghund. sort elghund er like stor som en jack russel, bichon f.

er veldig sta ja.. men det er bare valp ennå.. vi slet med det i begynnelsen, pga fikk han da han var 5 uker gammel.. for ung å skilles fra mor. holder på å trene med det for tiden, siden jeg er hjemmeværende for tiden. så det passer helt fint.. men kan ikke slippe det løs før vi har fått sikkelig gjerde i hagen.

men biter fortsatt.. så det holder jeg på å få det til å slutte med.. men bjeffing er det værste fortsatt.. får håpe at det går over med tiden og..

bilde har jeg.. men er ikke sikker på hvordn jeg får bilde opp her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...