Gå til innhold
Hundesonen.no

Når motet svikter


Miriam

Recommended Posts

Jeg skal snart ha instruktøreksamen og jeg begynner virkelig å kjenne at nervene melder sin ankomst. Det er en salig blanding av den "vanlige" eksamensangsten kombinert med en intens frykt for å gjøre feil, starte på feil drillprosedyre til feil øvelse, ikke få med meg de som kommer på eksamen med pigg osv. ;)

Jeg går som hjelpeinstruktør også, og nå når jeg sitter og pugger drillprosedyrer for harde livet, tenker jeg at "dette fikser jeg".. Men så vet jeg av erfaring at motet hos meg forsvinner det øyeblikket jeg står og skal drille kurselevene.. Det er jo bare totalt og komplett idiotisk for jeg har jo gjort det veldig bra på teoretisk eksamen, så jeg vet at jeg kan det.

Noen som har gode råd å komme med? Trenger det veldig! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som kanskje kan hjelpe er å gå igjennom hvordan dette kommer til å gå for seg noen ganger før eksamenen. Enten ved å visualisere for deg selv, eller ved å gå dit det skal være og øve deg? Kan hjelpe litt på nerver ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å puste. ;)

Den vakke dum! ;) DET tror jeg Miriam trenger å huske! ;)

Men jeg VET du kan dette her! Så du må bare tenke det når du står der.. at "dette KAN jeg"! Spis en god frokost, gå deg en tur og ta det med ro. Så står du der og ordene bare flyter :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg noen drammer dagen før, og kos deg. Legg deg når du begynner å bli susete i hue.

Det hjelper på nervene;)

Nei, ikke noe kunstig stimuli. Det kan slå helt feil ut! Det beste er å være så forbredt som mulig, slik at alt du skal gjøre sitter i ryggmargen! Så smiler du og viser dem at du er trygg i situasjonen. Om du feiler litt, gjør ikke det noe, så lenge du retter deg selv og viser at du ikke får panikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering pr 19.04:

Etter endt instruktørsamling i helgen som var, er nervene litt roligere. Jeg får bedre til å bruke stemmen mer, men det er fortsatt en del arbeid igjen <_< Takket være snille, omtenksomme og dyktige instruktører begynner det å hjelpe. Drill- og demoprosedyrene begynner å sitte i ryggmargen, og alt går så meget bedre! ;)

Takk for alle råd og oppmuntrende ord ;) Det har kommet godt med ;)

Hei alle sammen!

Nå har jeg hatt ny eksamen etter at den første gikk litt skeis, jeg kløna med høyre og venstre, og nervene var så høyspente at jeg følte meg helt idiot... Men jeg må jo bare le av det, jeg mener når jeg plutselig ikke kan forskjell på høyre og venstre, da er det ganske ille, hehe :P

Men nå har jeg altså hatt ny eksamen, og den gikk kjempefint. Mye mindre nerver og en litt enklere gruppe enn på den første eksamen, hehe! ;)

Mvh,

Miriam og Josie

*Dobbelpost, mod Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
    • Jeg har latt oppdretter bestemme valp til meg. Også da det sto mellom 2 av forskjellig farge, og jeg helst ville ha en av dem. Men jeg tenker at det er greit å si ifra til oppdretter at man ønsker seg en spesiell farge.  En venninne kjøper nå en valp. Hun bestilte den mørkeste valpen, for den syns hun var penest. Oppdretter sa at det ikke var valpen som passet best min venninne. Men hun fikk kjøpe den likevel. Regner med at det går greit uansett  👍
    • Stakkars lille Izuba ❤️ og deg  Jeg har av og til sett huggorm når vi har vært på tur. Og da har gjerne bikkja allerede passert den på stien 😱 Det har gjerne gått bra fordi hunden ikke har tråkket på den, eller prøvd å snuse/sjekke hva den er. Liker ikke hoggorm når jeg er på tur med hunden 😧
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...