Gå til innhold
Hundesonen.no

Sør-Rogaland Brukshundklubb. Ny dato! 5.-6.mai

Lotta

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Hvilken dag er sheltiene ? Må jo prøve å være heia gjeng for dere :)

Vi skal i ilden på søndagen. Takk og lov, jeg hadde helt glemt å sjekke hvilken dag vi skulle og jeg skal i konfirmasjon dagen før!

Jeg forventer pomponger og cheerleederkostymer Anne! På både deg og Shaylee ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i ilden på søndagen. Takk og lov, jeg hadde helt glemt å sjekke hvilken dag vi skulle og jeg skal i konfirmasjon dagen før!

Jeg forventer pomponger og cheerleederkostymer Anne! På både deg og Shaylee ;)

Det værste er at jeg har to pompomer liggende, skikkelige helt fra USA :) Men heie skal jeg nok ;)

Lurer på hvilken dag vi skal jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå godt at du ikke skulle i konfirmasjon samme dag som utstillingen, men du hadde vel heller vært med oss på utstilling enn å være i konfirmasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå godt at du ikke skulle i konfirmasjon samme dag som utstillingen, men du hadde vel heller vært med oss på utstilling enn å være i konfirmasjon :whistle:

Det er en viss fare for det ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da er PM mottatt! Vi skal være inne til forskjell fra i høst da vi var ute. Helt greit for meg; man vet jo aldri hva slags vær man har her vestpå :D

I gruppe 7 er det bare to raser med - stabijhoun og ungarsk vizsla. Ellers deler vi ring med gruppe 5 og 10.

Lørdagen er både inne og ute:

Ring 1-2-3-4 INNE Ring 5-6 UTE

Søndagen er alle INNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. SBK roter. Jeg meldte på Knott og betalte over nett samme dag. Sendte så mail og sa jeg hadde feilberegnet Knotts alder, og at jeg måtte melde meg av igjen. Fikk beskjed om at det var OK, og at jeg fikk pengene tilbake.. Nå fikk jeg PM, hvor det står at jeg er påmeldt da og da, men at jeg ikke har betalt *himle*. Hva gjør jeg nå? Ringer de og sier fra, eller betaler en gang til og later som Knott er gammel nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er PM mottatt! Vi skal være inne til forskjell fra i høst da vi var ute. Helt greit for meg; man vet jo aldri hva slags vær man har her vestpå :D

I gruppe 7 er det bare to raser med - stabijhoun og ungarsk vizsla. Ellers deler vi ring med gruppe 5 og 10.

Lørdagen er både inne og ute:

Ring 1-2-3-4 INNE Ring 5-6 UTE

Søndagen er alle INNE

GO FOR BIG AMIGO! :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk for det Kathrine - det blir spennende å se hva som skjer! Jeg vet (etter å ha sjekket opp andre stabijer sin kritikk) at denne dommeren liker kraftige utgaver av rasen... så får vi satse på at jeg ikke snubler og knekker beina foran ham da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Noen som vil gå med ett stk BCvalp i valpeshow på Søndag? Hun kan forsåvidt gå pent og hun kan også stå, men jeg kan ikke garantere for hvor godt det vil holde seg i ringen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Noen som vil gå med ett stk BCvalp i valpeshow på Søndag? Hun kan forsåvidt gå pent og hun kan også stå, men jeg kan ikke garantere for hvor godt det vil holde seg i ringen:p

Det er jeg overbevist om at du klarer helt PERFECT selv Ingvild :) Lykke til! Er jeg ikke i ringen selv, skal jeg komme å heie på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ønsker ikke å gå selv.... og får hun ingen handler blir nok ikke Knott stilt..... Jeg håper jeg er god nok i bekkenet til å hjelpe til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ønsker ikke å gå selv.... og får hun ingen handler blir nok ikke Knott stilt..... Jeg håper jeg er god nok i bekkenet til å hjelpe til...

Knis, for en tragisk eier jeg er? Jeg hadde blitt suupertakknemlig om noen gadd. Hvis ikke bestikker jeg Trond *thoho*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knis, for en tragisk eier jeg er? Jeg hadde blitt suupertakknemlig om noen gadd. Hvis ikke bestikker jeg Trond *thoho*

Ikke tragisk... bare litt pysete kanskje :yes: Neida, jeg var selv nervevrak før utstilling.... du skal bli den nye handleren min du vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tragisk... bare litt pysete kanskje :yes: Neida, jeg var selv nervevrak før utstilling.... du skal bli den nye handleren min du vettu :)

Jeg kan gjerne handle andres hunder, men ikke min egen:p Kan ha en sammenheng med at jeg vet hvordan hun er rundt andre hunder? *toho*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :yes: Da kommer jeg :) Hvis jeg bare finner ut hvor Orre er...er det Orrehallen? Noen som hvet hvor det ligger?

Du kjører forbi Bryne og tar første vei til høyre. Det pleier å være godt skiltet. Ja, det er Orrehallen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva kl sheltiene skal stilles, vil se på Siljes sjønnheter <_<

OOOO!! med sånt smiger så er jeg fristet til å ta med alle :) Selv om planen var å bare ta med lille blå :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOO! med sånt smiger så er jeg fristet til å ta med alle :P Selv om planen var å bare ta med lille blå :)

Du må da ha med alle vel?? :P:)

Jeg og Cane kommer for miljøtrenings- og sosialiseringsbiten sin del, så da må jo du ta med dine skjønnheter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...