Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøp av kamera

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Hei!

Min far skal ned til midt-østen på verdens(?) største varemesse i slutten av April.

I midt-Østen er jo det meste veldig billig(etter hva jeg har skjønt) og han har tilbudt seg å se etter kamera nedi der.

Er det helt idiotisk av meg å sende med penger og be han se etter bra kamera? Gidder ikke betale mer enn 3.000 uansett, men tror faktisk man kan få et ganske så bra kamera ut av det.

Om kameraet går i stykker, så sliter jeg jo kanskje litt da.Og bruksanvisningen er jo garantert på kinesisk eller noe...Jeg trenger ikke bruksanvisning for å lære meg kameraet, jeg prøver meg frem..

Men så kommer spørsmålet:

Ville du har kjøpt et kamera når du har sjansen til å få noe som er bra og billig? Eller ville du ikke ha tatt den risken?

Skrevet

Nei, ville aldri kjøpt kamera eller andre "skjøre elektriske aparater" i utlandet...

Du står der uten garanti når noe har gått sundt, noe ting ofte gjør på kamera, jeg sendte mitt S2 til service før det ble 2år, å fikk både byttet linse å programvare å greier...

(ikke med din kamera historikk vertfall..) :getlost:

Guest Christine
Skrevet
Nei, ville aldri kjøpt kamera eller andre "skjøre elektriske aparater" i utlandet...

Du står der uten garanti når noe har gått sundt, noe ting ofte gjør på kamera, jeg sendte mitt S2 til service før det ble 2år, å fikk både byttet linse å programvare å greier...

(ikke med din kamera historikk vertfall..) :getlost:

Hva er det med deg å mobbe meg da? <_<

Joda, var skeptisk til det selv, men så fortalte pappa om noe som heter verdensgaranti. Dermed kan jeg levere kameraet her i Norge og fortsett få det reparert...

Okei, seriøst! Pengene brenner i lomma mi nå!

Skal jeg bare ta risken(er det en risk egentlig?) og sende med min far penger, eller skal jeg bare bruke de på noe annet? :wub:

*Dobbelpost Crizpo*

• 2 weeks later...
Skrevet

mobber ikke, forteller sannheten... :)

Det er dine penger, så du gjør som du vil...

Det er en risk, å ingen vil ANBEFALE at du får fardin til å kjøpe et hvilketsomhelst? kamera i midtøsten bare fordi det er billigere... Da må vet VIRKELIG være billig... si 2000kr for et 6000kr kamera...

Hva med toll når han kommer tilbake.?

Kjøpe et norskt kamera på fotovideo butikken med norske garantier og bruksanvisning...?

Guest Christine
Skrevet
mobber ikke, forteller sannheten... :)

Det er dine penger, så du gjør som du vil...

Det er en risk, å ingen vil ANBEFALE at du får fardin til å kjøpe et hvilketsomhelst? kamera i midtøsten bare fordi det er billigere... Da må vet VIRKELIG være billig... si 2000kr for et 6000kr kamera...

Hva med toll når han kommer tilbake.?

Kjøpe et norskt kamera på fotovideo butikken med norske garantier og bruksanvisning...?

Jammen, jammen! Da må jeg spare leeenge.. Har bare 3.000 :)

Hah, kvantitet fremfor kvalitet! :rolleyes:

Guest Vicky
Skrevet

Jeg hadde desidert ikke kjøpt i utlandet. Nordisk garanti er utrolig kjekt, og kan bli viktig siden. Og det er bedre å legge i litt, enn å kanskje kaste bort 3000 kroner. Det er tross alt en del penger det og.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...