Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan jeg røntge for HD nå?15 mndr gammel hund..

Inustaff

Recommended Posts

Obelix er 15 mndr...og jeg begynner å bli spent på om han har hd ....bør jeg vente til 18-22 mndr,eller bare få det overstått?

Har det egentlig noe å si? har hørrt mye rart om dette med "feilavlesning" eller for tidlig avlest og at det kan bløi fri senere...masse sånt hvertfall...

Vil bare høre om det er noen som vet når det er best?

syns jeg har ventet lenge nok..hihihi..

samtidig som jeg ikke tør å tenke på det og ikke tør røntge..tenk om han har hd..?hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sagt til meg selv at jeg skal vente til 2 år...men jeg klarer ikke vente...men bør vel kanskje det,eller?

egentlig ikke noe fasitsvar,ville bare høre om det fantes meninger og eventuelt noen lure svar om hvorfor /hvorfor ikke...folk kan jo sitte med kunnskaper eller erfaringer jeg ikke kjenner til...så siden jeg er litt utålmodig er jeg bare nysgjerrig...kan jeg og skal jeg ta det på mandag liksom...eller bare glemme det til jeg kommer på det igjen om et halvt år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Obelix er 15 mndr...og jeg begynner å bli spent på om han har hd ....bør jeg vente til 18-22 mndr,eller bare få det overstått?

Har det egentlig noe å si? har hørrt mye rart om dette med "feilavlesning" eller for tidlig avlest og at det kan bløi fri senere...masse sånt hvertfall...

Vil bare høre om det er noen som vet når det er best?

syns jeg har ventet lenge nok..hihihi..

samtidig som jeg ikke tør å tenke på det og ikke tør røntge..tenk om han har hd..?hjelpes!

Tidligere hadde dem regler på store tunge hunder ikke skulle rønkes for unge (dem hadde vell satt en aldersgrense også) Det har dem gått bort fra og endret den også til 12mnd. Og da tror jeg nok vetrinær standen mener det gir samme resultat om hunden er 12 eller 22 mnd. Eneste forskjellen kan være hvor godt muskelsatt hunden er, men selve hoften og hofteskålen skal være ferdig utvikklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne ut om hun skal steriliseres eller ikke. Sansynligheten for at hun blir sterilisert er stor da, med tanke på hvordan hun er. Oppdretteren har hentet henne tilbake, kjøperen har ødelagt henne. Hun er nervøs og utagerer mot forbipasserende. Forverten som har hatt henne i 4 mnd har gjort en utrolig god jobb med henne, men eieren ville hente tilbake hunden og avlive henne dersom hun hadde HD C og var hun fri skulle han avle på henne, med en hannhund fra sverige som hadde stort markeringsbehov. Ikke akurat ønskelig for rasen med slike eiere som dette. Han ødelegger de fleste hunder han kommer i kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...