Gå til innhold
Hundesonen.no

Så er valpen kommet!

netteliten

Recommended Posts

I går var vi helt til Oppdal å hentet Peico!

En lang reise.

Vi var litt over 3 timer hos oppdretter, så ble han med oss til toget.

To tisper reiste samtidig, så han lekte med dem før vi dro, så da var han sliten!

Han var ikke redd lyder og alle mennskene. Sov seg gjennom nesten hele turen.

Mellomstoppet i Oslo, da luftet han seg!

Moro å jakte på kofferter og sko som suser forbi!

Han var urolig i natt, ville ikke sove i hundesengen, buret er mye tryggere.

Men målet er sengen etterhvert.

Han er en god gutt, lager sånn koselige lyder og en ble fort glad i han!

En tøffing!

En hund som har vilje!

Vi har han løs når han er ute, tror det forsterker inkalling, at han følger etter oss.

Og han er i band med veiene så klart, men stort sett løfter vi han der, siden det er 500 meter til skogen og han er løs der.

VI storkoser oss alle sammen med lille Peico!

undefined

http://pic7.piczo.com/firbentevenner/?g=28065071&cr=7

frsteturen4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peico er så herlig!

Lager så masse godlyder og er leken og morsom.

Kosen og glad hund!

I dag hilste han på en hund og det gikk bra det.

(de skal bli turkamerater)

Han og katten har også blitt veldig gode venner.

Han var med til byen i går, sov seg gjennom det. Og er ikke redd noen ting.

En tøffing som han jo skal være, er jo terrier må vite!

Han er så gøy! Har lært seg å sitte på kommendo nå også.

"Nei" har han begynt å forstå også, for smaker jo på alt.

Eneste minuset er at han sover så dårlig på natta.

Klaget fælt da, selv om han ligger vedsiden av sengen.

Mye lyd i den lille kroppen da:)

imatskla.jpg

052006042007_0219_172756.jpg

052006042007_0219_172735.jpg

Han er en sjarmør, og jeg tror han er klar over det selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle kommentarer.

Ja, han var etterlengtet!

Og han er kjempe velkommen.

Vi er sjarmert i senk!

Han er så morsom, så rar, så kosen, så god.

Eneste han ikke er bra med er nattesøvnen, men det kommer nok.

Man feiler og lærer.

Fidelio, fikk du mms fra oss?

Du må gjerne ta deg en tur å klemme på, men ikke klem han helt i stykker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Peico bodd her i 10 dager.

9 uker har han blitt.

Vi tok to bilder i går som vi vil dele med dere.

2mndidag.jpg

2mndidag2.jpg

Peico er en glad gutt.

Han er mer ute nå enn før, og han er så kjælen og sosial!

Han spiser godt, er hjemme alene en times tid uten problemer.

Og han sovner i sengen sin når han er sliten.

Han er en urdd liten kar, og han sjarmerer de fleste i senk.

Men han er ikke snill på natt!

Skal leke og ha det gøy da, men det passer ikke oss heeelt bra!

Så all råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Peico kommet i "slyngelalderen"

Ørene er litt på skakke, forbeina litt for lange.

Halen begynner å bli lang!

Han er en morsom og glad gutt som vet hva han vil!

Vi øver på kontakt, gå i band, at asfalt er like greit å gå på som snø som han er vant med.

At noen ting biter man ikke på.

Han er en sjarmør, men MAKAN å fort de voker da!

De pøbelvalpene!

95uker3.jpg

9,5 uker.

95uker2.jpg

95uker.jpg

Så har jeg funnet ut hvem kjendis Irsk terrier ligner på!!

alf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...