Gå til innhold
Hundesonen.no

Kuttet seg i tredeputen


Turnip

Recommended Posts

På torsdag fikk jeg en telefon at Mike hadde kuttet seg i poten på tur (han blir luftet på dagen av dattera på 9 år til de vi leier bolig hos) Jeg drar rett fra jobb og møter oppkjørselen med masse blod... Jenta kommer ut med Mike og hun hadde vært flink til å prøve å stoppe blødningen, jeg dro rett til veterinæren, men det var ikke store skaden det var, han hadde bare kuttet seg litt i tredeputen og skal være i ro i noen dager fremover og gå med potesokk ute og poten skal skylles i grønnsåpe vann morgen og kveld. Greit nok...

Nå er Mike mye verre... han trår ikke nedpå labben, bare hinker rundt på tre ben hvis han er nødt til å gå, eller så bare ligger han og sturer, spiser ikke stort.. drikker lite.. Gir han vann i engangssprøyte, så han får i seg væske. Syns han har blitt så mye verre fra fredagen..

Har ringt veterinær nå, men hun måtte ringe meg opp igjen på var til operasjon nå, har noen smertestillende tabletter her som jeg lurer på om han kan få (han fikk dem før da han hadde pappilomavirus) men må jo høre med veterinæren først..

Er så vondt å se han sånn.. var jo ikke store kuttet i det hele tatt, men han reagerer så sterkt på det. Er det vanlig??

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med veterinæren nå, og hu sa jeg skulle gi de smertestillende til han som hun skrev ut før hvis jeg hadde noen igjen, så håper det hjelper litt, ble han ikke bedre over helgen, så måtte han tilbake dit. Håper han bare blir frisk snart.. han er ikke til å kjenne igjen.. vil bare ligge i fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike ble bare verre og verre, så veterinæren kom hjem til oss i går kveld.

Han hadde fått infeksjon i såret sitt og satt på pensilin (staves det sånn?!) og andre typer smertestillende åga han kastet opp av de andre. Han virker litt bedre i dag, klarer hvertfall å trå litt på benet.

Så han skal være i ro i 10 dager til, å må ha han med meg på jobben, lettere sagt enn gjort :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...