Gå til innhold
Hundesonen.no

Cane Corso - Obelix , Genie , og Igor


Inustaff

Recommended Posts

Jeg har da en herlig Corsogutt på 14 mndr.

Han heter Prazsky Rebells Baltus Obelix,og kommer fra oppdretter Kurt Ræge på Hommersåk.

Mor er fra Hagnatorpets Kennel ,og heter Cola og Far er Italiensk import og hetter Achille.

Kjempekjekke hunder,full av lek og godt humør.

Så kjøpte jeg to nydelige søsken,tispe og hann, ved navn Chanticos Allegra A Rainy Night,

og mitt eget ønskenavn på hannhunden(som jeg håper oppdretter godtar)Chanticos Anakin Skywalker A Rainy Night.Daglig vil han mest sannsynlig kalles Igor.Disse er født 9 desember,så de er ferske.

Hannen er ikke kommet i hus enda da jeg får ham overlevert på Ølen utstillingen til helgen.

Takk til Solgunn..

Gleder og gruer meg.Håper det er en dommer som liker Obelix.

Han er uansett mors gode klump,full av lopper og sprell,lydig,vennlig og utrolig kjærlig.

Lille Genie(Allegra)er en frekk liten frøken full av lyd,utallige lopper i blodet,og et sjarmerende og beskjedent vesen dukker opp i ny og ne.Men det blir nesten litt falskt;)

Hun vet å gi beskjed og er litt av en "snakker",og til tider voldsom kjeftesmelle.hehehe.

Lurer på hvordan tempraturen blir når broremann kommer i hus.Dette blir en utfordring for oss alle;)

Dette er Loke og Obelix.Sitter etter som det er skrevet.Loke død.RIP lille venn.

Dette er lille Genie

og her er den lille etterlengtede bror,som jeg helst skulle tatt på likt med søs,men min mann(fornuften av oss)

ville selvsagt diskutere mer.Det ble diskutert på 2 mannshånd og vi ble enige.Han skulle til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tar jeg ikke helt feil er din Obelix broren til min "lille" Rikki. Jeg var lenge i tvil om jeg skulle ha en hann eller tispe. Jeg tror det var Obelix som var alternativet. Det ser ut til å ha blitt en flott corso.

Grattis med resultatet i dag forresten, jeg hørte rykter om at det fikk meget bra.

I tilfelle du er interessert ligger det noen bilder av Rikki på denne linken.

http://canecorsobilder.spaces.live.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nydelig hund Rikki er:) og jeg er glad at jeg fikk sjangsen til å velge Obelix,og at du valgte henne

..tror han var ment til å være her.

Ja idag ble vi best i rasen og fikk cert og alt..fikk klar beskjed fra dommer at han sjelden hadde sett en så korrekt Corso,med så korrekt hode og fantastisk fin kropp.Det likte jeg selvsagt og høre,da han ble omtalt som perfekt alt i alt.

I mitt hode er han selvsagt perfekt uansett,men det hjelper jo på(ehrem),og jeg er storfornøyd med kjøpet.Stillet i gruppen til slutt,men etter at jeg hadde sovet kun 3 timer,stillet hund for første gang i mitt liv og hunden var lei ble det heller labert...Vi gjør ikke det igjen for å si det sånn.FYSJ så tregt.

Orket ikke gi noe mer.Obelix og jeg var klar til å legge oss ned på stedet,så noe mer stå ble det ikke.hehehe,men jeg gadd ikke mase på ham,han fikk gjøre som han ville på slutten.Jeg digger hunden og det betyr alt.Nå må jeg jo innrømme at vi er hekta på utstilling så det blir en plan i fremtiden.

Bor du i Stavanger området eller?Skal si ryktene har gått fort gitt;)hehe..det er jo positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: "Nå må jeg jo innrømme at vi er hekta på utstilling så det blir en plan i fremtiden."

............ og jeg er blitt ansatt som fast fotograf.....*ler*

Guttene og jenta di var ufattelig nydelige alle i hop :innocent:

Og det var jo kjempestas at Obelix fikk BIR og CERT :icon_fun:

Nå har lille Grace sovet en stund, utstilling tar på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..ja nå har mannen vært barnevakt da jeg falt i komma nesten ved inngangdøren.Jeg har drømt om snerring og drikkelyder...koselyder og knaskelyder.Det har selfølgelig foregått litt mens jeg sov,og barnene har allerede fått lært seg at dersom de er søte nok får de plass i sofaen.

Synes lille frøken dings er litt vel frekk mot sin beskjede broremann,men vi regner med at han kommer seg i løp av morgendagen og dagene som kommer.Må jo få litt tid stakkar lille venn.

Og ja..vi har hatt med oss "Snaffa" på tur i 13 timer,hvor vi har blitt litt kjent med lille Grace og selfølgelig eier selv.Dette synes både jeg og Kjetil var kjempekjekt og håper at "Snaffa"ikke er vettskremt av de sprø Corsofolkene.hahahaha.Vi har hvertfall hatt egen fotograf,og er kjempefornøyd med det hele:)

Nå har alle rast rundt i timesvis,og jeg er fortsatt ikke våken,må lade opp til ny dag med krapyl 1(Allegra,Genie eller aller helst burdte hun hete PIRAIA)og krapyl 2 (Igor,Anakin eller pluggen)og selfølgelig VINNEREN(eller Ferdinand Okse den bedagelige)hahaha..

GONATT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obelix veier 50 kg og er 70 cm høy.heldigvis ikke høyere da 68 pluss 2 cm er tillatt,hehehe.

Oj Oj, det var en flott størrelse. Da min blir Rikki liten i forhold selv om hun har en høyde som er i øvre del av standarden hun også.

Hun er ca 63 og veide ved Juletider 37 kg.

Jeg skal forsøke å melde meg på utstillingen i Eidsvoll arrangert av Norsk dobermann klubb. Tror datoen er midt i Mars.

Håper vi møtes en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...