Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine karakterer for dette halvåret

Guest Christine

Recommended Posts

Skrevet

Har du fått karakterene dine for i år? Ja.

• KRL - 6
  • Norsk hovedmål skriftlig - 5
  • Norsk sidemål skriftlig - 4
  • Norsk muntlig - 5
  • Matematikk - 5
  • Engelsk skriftlig - 3
  • Engelsk muntlig - 4
  • Samfunnsfag - 5
  • Natur- og miljøfag - 4 sterk
  • Kunst og håndverk - 5
  • Mat og helse - 5
  • Kroppsøving - 4
  • Spansk skriftlig - 4
  • Spansk muntlig - 5

Er vel minst fornøyd med N&M og gym karakterene.

Selvfølgelig ville jeg ikke ha 3 i engelsk skriftlig, men jeg suger i engelsk skriftlig!

Har gått ned fra 5 til 4 i N&M. Gått opp en karakter i spansk muntlig, KRL, matematikk, samfunnsfag og norsk hovedmål skriftlig. Så har vel skjerpet meg litt! Så kan si jeg er fornøyd :D

Snittet: 4.6 tror jeg. Forrige snitt var på 4.2

Skrevet

Har du fått karakterene dine for i år? Jepp, fikk de på its-learning, og var skikkelig nervøs for å se de!

Hvilke fag er du mest/minst fornøyd med? Jeg er ikke fornøyd med Gym eller Engelsk

Har du gått ned/opp i noen fag? Jeg har gått ned i engelsk fra 5 til 3 :D Og fra 4 i gym til 3, 2 i Matte har jeg alltid hatt. Men fornøyd med 5 i medieuttrykk! Og jeg har gått opp i Norsk fra 3 til 4 :D

Hva ble gjennomsnittet? Æsj, men mine to 3ere en 2er, en 5er og fire 4ere, så fikk jeg ett gjennomsnitt på 3,6 ;);) Æsj, jeg har gått ned!

Skrevet

Ja, er ganske fornøyd ja :D

Norsk muntlig: 4

Norsk skriftlig: 4

Engelsk: 4

Gym:4

Matte: 3

Natur og miljø: 5

Naturbasert produksjon: 5

Naturbasert aktivitet: 5

Prosjekt til fordypning (showdyr, klikkertrening): 5

De to naturbaserte fagene inneholder flere fag :D

Snittet havnet på 4,3.

Skrevet

Har du fått karakterene dine for i år? for i fjor i hvertfall ;)

Hvilke fag er du mest/minst fornøyd med? mest fornøyd med matte'n da jeg fikk en 5 :D minst fornøyd med firer i gym..

Hva ble gjennomsnittet? 4,5 :D

Skrevet

Jepp, fikk dem i januar i år..

Jeg er veldig, veldig fornøyd. Om jeg fortsetter slik bør jeg klare å komme inn på skolen jeg ønsker, til neste år ;)

Jeg fikk:

4 i engelsk og samfunnslære

5 i norsk, sosialfag, psykologi, gym og filmkunnskap

6 i helsefag og pedagogikk

Snittet ble på 5 :ahappy:

Skrevet

Ja, jeg har fått igjen karakterene

Nei jeg er ikke fornøyd.... <_<

Jeg fikk samme som alle semestre fram til nå, eller samme i gjennomsnitt.

Jeg har gått opp litt der og ned litt der...

Jeg har ihvertfall ikke flere 3'ere i karakter boken, men det har minkett med 5'ere og kommet mer 4'ere...

Gjennomsnittet er på 4,2...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...