Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder og trapper

SheltieHeart

Recommended Posts

Tessa har fått gått trappene ute (3 og 4 trinn), helt fra hun klarte det. Derimot så bærer jeg henne fortsatt opp trappa inne. Den har 17 trinn som er ganske store, og er veldig bratt. I tillegg så bar jeg henne når hun var veldig lita, fordi hun kunne falle gjennom trinnene. Og her ville det betydd et fall på ganske mange meter, og en landingsplass i kjellertrappa..Og det tok jeg ingen sjanser på! Nå har vi imidlertid dekket til trappa bakom, slik at det ikke går an lenger, men jeg bærer henne fremdeles fordi trinnene har så glatt gulvbelegg at hun bare sklir når hun prøver. Vi har grind oppe, slik at hun ikke får til å gå trappa på egen hånd. Nå skal vi imidlertid legge på slike halvmåner med filt, slik at det ikke blir glatt lenger. Så da regner jeg med hun skal begynne å få gå selv. I hvert fall begynne og trene med noen trinn av gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peico er 9 uker nå, han har gått i trapper i nesten en uke han.

Lærte fort å gå opp og ned.

Når han er sliten så bærer jeg han, men han liker best å gå selv, trapp som tur.

og for hver dag blir han tøffere.

Jeg tror en hund som får bestemme tempo selv, utvikler seg i sitt eget tempo, da bygger opp balangse og muskler. jeg kan ikke se noe galt i det.

Så sant det er en sunn og frisk hund!

Men en hund med skader, eller spesielt disponerte for visse lidelser, da tar man jo hensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri båret en valp som klarer gå i trapper. De har fått gå selv - opp og ned. Hra ikke hatt problemer på noen av dem, hverken HD/AA eller annen belastningsskade.

Personlig er jeg ikke interessert i hunder som må bæres i trapper ol. fordi de ikke tåler det. Hva skal man med slike dyr? Er det noe bra å avle på f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...