Gå til innhold
Hundesonen.no

Skadet beinet


Karris

Recommended Posts

Jeg er så irritert på meg selv! I går skulle jeg på skolen. Første dagen etter ferien og greier. Vet dere hva jeg greide å få til? Akkurat da jeg hadde gått av bussen og skulle til å gå over en grøft som skilte meg fra gangveien, klarte jeg å tråkke noe voldsomt over på venstre fot. Tror jeg tråkket på en stein, eller en bump i bakken eller noe, for i hvert fall ble jeg liggende rett ut og og begynte å gråte av smerte. Tror aldri jeg har hatt så vondt i beinet før. :shocked: To venninner av meg ringte pappa på jobben for jeg klarte ikke reise meg og gå den lille veien til skolen. Han kjørte meg til legevakten. Der fikk jeg vite at jeg har strukket leddbåndene i ankelen. Ingen av dem er røket, men det gjør dritvondt forde. Jeg får ikke lov å gå på foten før om et par uker. Sitter for det meste på en stol uten å gjøre noen ting. Krykker, støttebandasje, isposer og hele pakka. Eneste positive er at det var en utrolig kjekk lege som sjekket beinet mitt. :blink:

Jeg som hadde de planene for å komme tilbake med trening og greier nå i det nye året, men... nå må jeg være forsiktig i en måned. :rolleyes: Går det ann å være en større klumse enn meg? Jeg skulle gå over en liten grøft liksom... Hvor vanskelig kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Uff, hørtes ikke godt ut!

Røyk leddbåndet mitt tvert av etter fall fra hest jeg, og det håper jeg aldri hender igjen!

Trøsteklemmer fra Christine, Milo og Willy :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hørtes ikke godt ut!

Røyk leddbåndet mitt tvert av etter fall fra hest jeg, og det håper jeg aldri hender igjen!

Trøsteklemmer fra Christine, Milo og Willy :blink:

Må inrømme at jeg aldri har hatt særlig stor medlidenhet for de som har skadet leddbåndet før nå. Ante ikke at det gjorde så vondt! Jeg var først helt sikker på at jeg hadde brukket beinet, fordi jeg kjente at det knakk i ankelen da jeg tråkket over, men det viste ingen brudd på røntgen og det er jeg glad for. Fikk to brudd og et brist i tommelen for noen år siden og det er ikke godt det heller. Det skjedde også etter fall fra hest. Hyggelig med svar forresten! :) En føler seg alltid bedre med trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda. hørest ikkje bra ut. Stakkar deg :blink:

Har også skadet meg. Hadde gym på onsdag, og da fikk eg en ball så hardt i ansiktet at eg begynte og blø på to plasser, og så samme dagen skadet eg hånda og det gjør fortsatt vondt, spesielt i tommelen (sikkert skadet noke i leddene =S)

som om ikkje det var nok så hadde vi basketball i dag, og da forstuet eg 4 fingrer på den samme hånda som eg hadde skada fra før. Er vondt, men må nesten bere flire :)

*Trøsteklem fra meg* hvertfal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda. hørest ikkje bra ut. Stakkar deg :D

Har også skadet meg. Hadde gym på onsdag, og da fikk eg en ball så hardt i ansiktet at eg begynte og blø på to plasser, og så samme dagen skadet eg hånda og det gjør fortsatt vondt, spesielt i tommelen (sikkert skadet noke i leddene =S)

som om ikkje det var nok så hadde vi basketball i dag, og da forstuet eg 4 fingrer på den samme hånda som eg hadde skada fra før. Er vondt, men må nesten bere flire ;)

*Trøsteklem fra meg* hvertfal :blink:

Vi får danne en klubb. :) Bare skadde mennesker som får være med! Men det hørtes ikke så godt ut det som skjedde med deg heller. Håper du blir bedre og får mindre vondt ettter hvert!

Du må være mer forsiktig, ingrid-92! *selvironisk* Det smalt fra rette kjeften, ja. :D Tror ikke jeg skal snakke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får danne en klubb. :blink: Bare skadde mennesker som får være med! Men det hørtes ikke så godt ut det som skjedde med deg heller. Håper du blir bedre og får mindre vondt ettter hvert!

Du må være mer forsiktig, ingrid-92! *selvironisk* Det smalt fra rette kjeften, ja. :) Tror ikke jeg skal snakke om det.

Haha! snakk om å vere forsiktig altså :Laugh:

EG kan hvertfal GÅ i motsetning til deg :tongue: og eg begynte berre_nesten_og gråte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Det hørtes ikke noe særlig ut gitt:/ Trøste klem fra oss!

(BTW, hyggelig å treffe på deg :D)

Takk! Var hyggelig å treffe deg og! Smilet ditt gjør meg glad. ;)

Uff da :blink:

det går nok an å bli mere klomsete en deg ja :tongue:

Selv har jeg forstuet det ene beinet mitt over 5 ganger så jeg har problemer med det resten av livet ;)

Samme som har skjedd med meg. Da jeg var rundt åtte år var jeg på gårdsbesøk og vi skulle hoppe i høyet. Jeg bommet på høyhaugen(stort sjokk!) og landet rett på gulvet etter å ha hoppet fra etasjen over som var flere meter oppe. Etter det har jeg slitt med ankelen og forstuet det mange ganger, men aldri så ille som nå.

Haha! snakk om å vere forsiktig altså :Laugh:

EG kan hvertfal GÅ i motsetning til deg :tongue: og eg begynte berre_nesten_og gråte :)

Ja, ja, ja... <_< Tss... Jeg taklet alt fantastsik bra og sluttet å gråte så fort pappaen min kom :D Nå utnytter jeg selvfølgelig situasjonen til fulle og nyter at folk sier sånt som: "Bare sitt Kari Anne, jeg skal hente et glass til deg, jeg." Eller: "Går det bra med beinet Kari Anne? Har du det komfortabelt?" Hvem har det ikke komfortabelt da, liksom?

Men. Det er faktisk sånn at jeg sliter med å komme meg dit jeg skal, for jeg kan ikke akkurat skryte på meg at jeg er god på å gå med krykker. Trenger litt trening der gitt. Men det er greit å øver da.

Og dere som gadd å bruke tid på å lese hele dette innlegget skjønner vel at jeg kjeder meg her jeg sitter, og ikke har noe bedre å finne på enn å snakke om meg selv. Hva skulle en gjort uten sonen, da dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, ja... <_< Tss... Jeg taklet alt fantastsik bra og sluttet å gråte så fort pappaen min kom :blink: Nå utnytter jeg selvfølgelig situasjonen til fulle og nyter at folk sier sånt som: "Bare sitt Kari Anne, jeg skal hente et glass til deg, jeg." Eller: "Går det bra med beinet Kari Anne? Har du det komfortabelt?" Hvem har det ikke komfortabelt da, liksom?

Men. Det er faktisk sånn at jeg sliter med å komme meg dit jeg skal, for jeg kan ikke akkurat skryte på meg at jeg er god på å gå med krykker. Trenger litt trening der gitt. Men det er greit å øver da.

Hehe! er nesten litt heldig du da :tongue: her er det "ingrid, kan du gjøre ditt og datt", blablabla. :Laugh:

Er vanskelig og gå på krykker da. Moro når man ikkje har skadet seg og kan slutte og gå på de når man vil, men er vel ikkje fullt så gøy når man er avhengig av det :Laugh:

p.s eg gadd hvertfal og lese hele innlegget. Lange innlegg er morsommere å lese enn sånne veldig korte som ikkje står noke spesielt nyttig i (ikkje vondt ment mot noken her altså :Laugh: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! er nesten litt heldig du da :tongue: her er det "ingrid, kan du gjøre ditt og datt", blablabla. :Laugh:

Er vanskelig og gå på krykker da. Moro når man ikkje har skadet seg og kan slutte og gå på de når man vil, men er vel ikkje fullt så gøy når man er avhengig av det :Laugh:

p.s eg gadd hvertfal og lese hele innlegget. Lange innlegg er morsommere å lese enn sånne veldig korte som ikkje står noke spesielt nyttig i (ikkje vondt ment mot noken her altså :Laugh: ).

Sant det. Jeg har alltid syntes at det har sett så morsomt ut å gå på krykker, men nå som jeg "endelig" må er det skikkelig kjipt... :rolleyes:

Sett opp englefjes og si: "Å, jeg har så vondt, jeg..." Da tenker jeg nok de får fart på seg og gir deg litt særbehandling. :tongue: Neida, men denne gangen her har jeg faktisk ikke gått inn for å få folk til å hjelpe meg med verken det ene eller det andre. De andre i familien gjør ting for meg selv uten at jeg har bedt om det. Virket best første dagen da. Nå mener de vel at jeg klarer meg bra selv og det er jo forsåvidt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet hvordan du har det... gjorde det samme for kun kort tid siden selv, (2mnd) og husker godt lyden du snakker om som gjorde at du trodde beinet knakk... :whistle:

Trøsten er at du kjapt blir mye bedre og kan kaste krykkene. Jeg har vondt ennå, når jeg feks vrir ankelen, sitter på den (?) e.l, men klarer fint å både gå og løpe.

Fikk du skinne til å gå med fremover? Det fikk jeg, og det anbefales på det sterkeste å bruke den. Jeg skal love deg at slappe leddbånd gjør det veldig lett å tråkke over på nytt, men med skinne er ikke det mulig.. Skinna er stor og klumpete, så stilige støvletter o.l kan du glemme en tid fremover... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så irritert på meg selv! I går skulle jeg på skolen. Første dagen etter ferien og greier. Vet dere hva jeg greide å få til? Akkurat da jeg hadde gått av bussen og skulle til å gå over en grøft som skilte meg fra gangveien, klarte jeg å tråkke noe voldsomt over på venstre fot. Tror jeg tråkket på en stein, eller en bump i bakken eller noe, for i hvert fall ble jeg liggende rett ut og og begynte å gråte av smerte. Tror aldri jeg har hatt så vondt i beinet før. :shocked: To venninner av meg ringte pappa på jobben for jeg klarte ikke reise meg og gå den lille veien til skolen. Han kjørte meg til legevakten. Der fikk jeg vite at jeg har strukket leddbåndene i ankelen. Ingen av dem er røket, men det gjør dritvondt forde. Jeg får ikke lov å gå på foten før om et par uker. Sitter for det meste på en stol uten å gjøre noen ting. Krykker, støttebandasje, isposer og hele pakka. Eneste positive er at det var en utrolig kjekk lege som sjekket beinet mitt. :whistle:

Jeg som hadde de planene for å komme tilbake med trening og greier nå i det nye året, men... nå må jeg være forsiktig i en måned. :rolleyes: Går det ann å være en større klumse enn meg? Jeg skulle gå over en liten grøft liksom... Hvor vanskelig kan det være?

Velkommen i klubben ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, du får ha god bedring! :) *trøste klem*

Jeg vil være med i klubben! Jeg spiller fotball, og er sjeldent jeg ikke skader meg. Har 3-4 skader i ankelen som jeg har slitt med i to år nå. Leddbåndet er for løst, ankelbåndet (?) for stramt, knoklene gnisser mot hverandre sånn at det kan falle av beinbiter, og noen få skader til. Kneet mitt ble også vridd helt i fjor høst sånn at ankelen min stod ut til siden mens kneet peker rett frem. Sånn går jeg enda, altså at ankelen er litt vridd ut til siden. Har DEN klumpfoten når jeg spiller fotball, må både tape og bruke skinne. Blir det ikke bra snart så må jeg operere...(Sa fysioterapeuten for over et år siden, og da ble jeg redd så jeg dro ikke tilbake... :) )

For et år siden så hadde jeg som vanlig skadet ankelen, og kunne ikke gymme. Viste meldingen til læreren, og da han sa at vi faktisk skal spille fotball så tenkte jeg at "da kan jeg jo bare være keeper, for da blir jeg ikke skadet!" Etter noen minutter ble jeg sendt opp til helsesøster, og videre til legevakten, med hovent og blått håndledd. Kraftig forstuelse og gips en uke. Da den gipsen var borte var jeg keeper på treningen, og forstuet fem fingre, 4 på den ene hånden og en på den andre.

I starten av november nå, så falt jeg på vei hjem fra skolen og slo hånden. Legevakten igjen, og gips i 4 uker. Hadde egentlig ikke trengt gips, for etter at de sendte meg på MR, så fant de ut at det bare var en kraftig forstuelse.

Huff, er ikke greit å skade seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet hvordan du har det... gjorde det samme for kun kort tid siden selv, (2mnd) og husker godt lyden du snakker om som gjorde at du trodde beinet knakk... :)

Trøsten er at du kjapt blir mye bedre og kan kaste krykkene. Jeg har vondt ennå, når jeg feks vrir ankelen, sitter på den (?) e.l, men klarer fint å både gå og løpe.

Fikk du skinne til å gå med fremover? Det fikk jeg, og det anbefales på det sterkeste å bruke den. Jeg skal love deg at slappe leddbånd gjør det veldig lett å tråkke over på nytt, men med skinne er ikke det mulig.. Skinna er stor og klumpete, så stilige støvletter o.l kan du glemme en tid fremover... :glare:

Godt at det ikke bare er meg. Jeg klarer å tråkke forsiktig på det allerede, men å vri ankelen er sykt vondt. Ankelen er fortsatt hoven å blå, så jeg bruker ikke sko på den foten. Fikk ikke noen skinne, men det skal vel gå greit likevel. Tror bare jeg må være ganske forsiktig fremover, i og med at jeg har tråkket over så mange ganger.

Velkommen i klubben ;D

Siktet du til den kjekke legen? Jeg satt først å håpet på at det skulle komme en kvinnelig lege, for jeg orker ikke de der sure 50-år gamle mannlige legene. Hadde ikke trengt å tenke i den retningen, for der kom den kjekkasen av en turnuslege. :) Han var både flink og hyggelig. Håper forresten ikke at han har dyr og sitter på dyresonen og leser dette. Det ville vært flaut. Var det ikke du som skrev her inne at du skadet beinet for litt siden, forresten? Åssen går det?

Huff, du får ha god bedring! :D *trøste klem*

Jeg vil være med i klubben! Jeg spiller fotball, og er sjeldent jeg ikke skader meg. Har 3-4 skader i ankelen som jeg har slitt med i to år nå. Leddbåndet er for løst, ankelbåndet (?) for stramt, knoklene gnisser mot hverandre sånn at det kan falle av beinbiter, og noen få skader til. Kneet mitt ble også vridd helt i fjor høst sånn at ankelen min stod ut til siden mens kneet peker rett frem. Sånn går jeg enda, altså at ankelen er litt vridd ut til siden. Har DEN klumpfoten når jeg spiller fotball, må både tape og bruke skinne. Blir det ikke bra snart så må jeg operere...(Sa fysioterapeuten for over et år siden, og da ble jeg redd så jeg dro ikke tilbake... :) )

For et år siden så hadde jeg som vanlig skadet ankelen, og kunne ikke gymme. Viste meldingen til læreren, og da han sa at vi faktisk skal spille fotball så tenkte jeg at "da kan jeg jo bare være keeper, for da blir jeg ikke skadet!" Etter noen minutter ble jeg sendt opp til helsesøster, og videre til legevakten, med hovent og blått håndledd. Kraftig forstuelse og gips en uke. Da den gipsen var borte var jeg keeper på treningen, og forstuet fem fingre, 4 på den ene hånden og en på den andre.

I starten av november nå, så falt jeg på vei hjem fra skolen og slo hånden. Legevakten igjen, og gips i 4 uker. Hadde egentlig ikke trengt gips, for etter at de sendte meg på MR, så fant de ut at det bare var en kraftig forstuelse.

Huff, er ikke greit å skade seg! :D

Uff da. Grøsser av å tenke på hvordan det må være å ha alle de skadene. Jeg som synes ankelen min er ille. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne tape ankelen min i gymtimene/på trening så kunne jeg gymme som vanlig om noen uker. Velkommen i klubben! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...