Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplassering av hunder

alucinor

Recommended Posts

Noen som vet om omplassering.no omplasserer hunder og tar 1500,- for dette? Og om de opererer med kontrakter eller ikke?

Fikk en telefon fra en dame som hevdet hun hadde fått hund fra oss men hadde betalt 750,- for hunden og eieren hadde betalt 750,-, de hadde delt på omplasseringsgebyret. Dette er ikke summen vi tar når vi omplasserer hunder, og vi skriver kontrakter, her var ingen kontrakt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det ikke du som stod for omplasseringen av Rottweileren Atlas? Som havnet i Tr.heim.

For, i forbindelse med hans omplassering ble ingen kontrakt skrevet, og et geby på 1500,- skulle omplasseringen ha. Dette beølpet delte ny og gammel eier seg i mellom siden ny eier kom fra tr.heim ned til oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vel, det er jo flere som driver med omplassering.......... - vi benyttet foh for fire år siden og da tok de 1500 fra tidligere eier (oss, eller rettere sagt, vi nektet det da de ikke oppga dette før de kom for å hente hundene), og 1500 fra ny eier - totalt 3000,- Vi fikk imidlertid kontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OaR fikk en mail med utfyllt skjema for omplassering av en Rottweiler; Atlas. En hannhund som var skeptisk til fremmede og som hadde bitt en gang før. Eller det stod skrevet "bitt", og dette fikk vi ikke utdypt nærmere. Denne hunden var slettes ingen nybegynnerhund, og det presiserte vi i våre annonser.

Etter å ha frabefalt denne hunden til flere forsøkte vi få kontakt med eieren for å høre om hun hadde hatt noe respons, men vi fikk ikke kontakt med eieren. Så da fjernet vi hunden fra våre lister.

Fikk en telefon i går fra en dame som var litt irritert for at vi ikke hadde advart henne om hunden hun hadde overtatt. For den hadde bitt hennes nabo og var nå avlivet. Det var en annen på et diskusjonsforum som hadde skrevet at hun ble advart av oss mot å overta denne hunden. Hun var da sur for at vi ikke hadde advart henne.

Som jeg da sa til henne, så hadde ikke vi stått for omplasseringen av Atlas, og jeg spurte om hun hadde skrevet under noen form for kontrakt. Det hadde hun ikke, men hun hadde betalt 750,- for hunden, og eieren av hunden hadde betalt 750,-, for omplasseringen skulle ha 1500,- for hunden.

Da hun skjønte det ikke var vi som hadde omplassert den til henne, så nevnte hun omplassering.no. Som jeg da sa til henne, så mente jeg dette var et annonsested og at de i kun spesielle tilfeller tok inn hunder til omplassering, og at de da nok skrev kontrakt siden de hadde kontrakter på annonsesidene sine.

Hun mente da at hun og hadde fått den forrige hunden sin derfra.

Så med andre ord er det noen som driver omplassering av hunder, tar 1500,- og som ikke skriver kontrakter eller forteller hvordan hundene er.

----

belgerpia skrev: "Vel, det er jo flere som driver med omplassering.......... - vi benyttet foh for fire år siden og da tok de 1500 fra tidligere eier (oss, eller rettere sagt, vi nektet det da de ikke oppga dette før de kom for å hente hundene), og 1500 fra ny eier - totalt 3000,- Vi fikk imidlertid kontrakt."

Vet det er flere som driver omplassering, men hun som hadde overtatt denne hunden nevnte omplassering.no

Å ta 1500,- for å ta imot en hund er litt i drøyeste laget etter min mening. Vi tar et gebyr på 500,- dersom vi skal ta hunden inn i midlertidig hjem, dette for å dekke slik som fór (som er ca. 1 mnds forbruk), og eventuelle veterinærutgifter (der brenner vi oss ofte) og bilkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...