Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplassering av hunder

alucinor

Recommended Posts

Noen som vet om omplassering.no omplasserer hunder og tar 1500,- for dette? Og om de opererer med kontrakter eller ikke?

Fikk en telefon fra en dame som hevdet hun hadde fått hund fra oss men hadde betalt 750,- for hunden og eieren hadde betalt 750,-, de hadde delt på omplasseringsgebyret. Dette er ikke summen vi tar når vi omplasserer hunder, og vi skriver kontrakter, her var ingen kontrakt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det ikke du som stod for omplasseringen av Rottweileren Atlas? Som havnet i Tr.heim.

For, i forbindelse med hans omplassering ble ingen kontrakt skrevet, og et geby på 1500,- skulle omplasseringen ha. Dette beølpet delte ny og gammel eier seg i mellom siden ny eier kom fra tr.heim ned til oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vel, det er jo flere som driver med omplassering.......... - vi benyttet foh for fire år siden og da tok de 1500 fra tidligere eier (oss, eller rettere sagt, vi nektet det da de ikke oppga dette før de kom for å hente hundene), og 1500 fra ny eier - totalt 3000,- Vi fikk imidlertid kontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OaR fikk en mail med utfyllt skjema for omplassering av en Rottweiler; Atlas. En hannhund som var skeptisk til fremmede og som hadde bitt en gang før. Eller det stod skrevet "bitt", og dette fikk vi ikke utdypt nærmere. Denne hunden var slettes ingen nybegynnerhund, og det presiserte vi i våre annonser.

Etter å ha frabefalt denne hunden til flere forsøkte vi få kontakt med eieren for å høre om hun hadde hatt noe respons, men vi fikk ikke kontakt med eieren. Så da fjernet vi hunden fra våre lister.

Fikk en telefon i går fra en dame som var litt irritert for at vi ikke hadde advart henne om hunden hun hadde overtatt. For den hadde bitt hennes nabo og var nå avlivet. Det var en annen på et diskusjonsforum som hadde skrevet at hun ble advart av oss mot å overta denne hunden. Hun var da sur for at vi ikke hadde advart henne.

Som jeg da sa til henne, så hadde ikke vi stått for omplasseringen av Atlas, og jeg spurte om hun hadde skrevet under noen form for kontrakt. Det hadde hun ikke, men hun hadde betalt 750,- for hunden, og eieren av hunden hadde betalt 750,-, for omplasseringen skulle ha 1500,- for hunden.

Da hun skjønte det ikke var vi som hadde omplassert den til henne, så nevnte hun omplassering.no. Som jeg da sa til henne, så mente jeg dette var et annonsested og at de i kun spesielle tilfeller tok inn hunder til omplassering, og at de da nok skrev kontrakt siden de hadde kontrakter på annonsesidene sine.

Hun mente da at hun og hadde fått den forrige hunden sin derfra.

Så med andre ord er det noen som driver omplassering av hunder, tar 1500,- og som ikke skriver kontrakter eller forteller hvordan hundene er.

----

belgerpia skrev: "Vel, det er jo flere som driver med omplassering.......... - vi benyttet foh for fire år siden og da tok de 1500 fra tidligere eier (oss, eller rettere sagt, vi nektet det da de ikke oppga dette før de kom for å hente hundene), og 1500 fra ny eier - totalt 3000,- Vi fikk imidlertid kontrakt."

Vet det er flere som driver omplassering, men hun som hadde overtatt denne hunden nevnte omplassering.no

Å ta 1500,- for å ta imot en hund er litt i drøyeste laget etter min mening. Vi tar et gebyr på 500,- dersom vi skal ta hunden inn i midlertidig hjem, dette for å dekke slik som fór (som er ca. 1 mnds forbruk), og eventuelle veterinærutgifter (der brenner vi oss ofte) og bilkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...