Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæfer.

Ulvinne

Recommended Posts

Hei!

Jeg driver og titter litt rundt på schæfer om dagen. Står mye om helse men relativt lite om temprament,som jeg har funnet ihvertfall.

Kan noen her fortelle litt? Gjerne også hvordan dere som har/har hatt schæfer opplever den. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på wikipedia, og synes dette stemmer veldig overens med det jeg har erfart av schäferhunden:

"Schäferhunden er en selvsikker, modig, oppmerksom og godlynt hunderase som passer godt for folk og familier med noe erfaring og som har en sportslig eller bruksmessig instilling. Den trenger dressur, oppgaver og utfordringer for å trives maksimalt, og egner seg dårlig som «hjemme-alenehund» i en leilighet."

"Schäferen er en allsidig hund. Den knytter seg til familien sin og stikker sjelden av. Den er svært lærevillig og våken, og trenger en del psykisk stimulans for å trives optimalt. Schäferhunden er en god vakthund, men stort sett vennligsinnet ovenfor fremmede."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på wikipedia, og synes dette stemmer veldig overens med det jeg har erfart av schäferhunden:

"Schäferhunden er en selvsikker, modig, oppmerksom og godlynt hunderase som passer godt for folk og familier med noe erfaring og som har en sportslig eller bruksmessig instilling. Den trenger dressur, oppgaver og utfordringer for å trives maksimalt, og egner seg dårlig som «hjemme-alenehund» i en leilighet."

"Schäferen er en allsidig hund. Den knytter seg til familien sin og stikker sjelden av. Den er svært lærevillig og våken, og trenger en del psykisk stimulans for å trives optimalt. Schäferhunden er en god vakthund, men stort sett vennligsinnet ovenfor fremmede."

Tusen takk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en side til med litt info: Dogbreedinfo

Står omtrent det samme som det Emilie har funnet.. :)

Syns det er en god beskrivelse av en schæfer det som er funnet på Wikipedia. Det er en rase som trenger mye trening og oppgaver for å trives, men det er verdt det. De gir så utrolig mye igjen bare du gidder å bruke tid sammen med dem! :)

Noe som vel gjelder for de fleste hunder. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...