Gå til innhold
Hundesonen.no

Reaksjoner på nyttårsraketter


JailyTina

Recommended Posts

Før nyttårsaften i år var jeg veldig spent på hvordan Mikey ville reagere på rakettene og bråket. Tross alt var det hans første nyttårsaften hos oss! :P Fordi vi ikke har trent spesielt mye på å takle høye, brå lyder regna jeg med at han ville bli usikker om ikke direkte redd.

Jeg tok feil.

Vi var på hytta denne nyttårsaftenen. Mange folk på hyttene rundt og dermed MANGE raketter som smalt i hytt og pine. Og hva gjorde bikkja? Jeg kikka inn gjennom et vindu og så at bikkja lå og sov(!) i stolen "sin"! :P

Når vi gikk inn etter en times tid ute i kulla lå han fortsatt å sov.. Reagerte ikke noe annerledes på at vi endelig kom inn igjen heller. Det er jo helt utrolig positivt at han er såpass trygg på den typen lyder. Men fortsatt veldig overraskende!

Han er nå en go' gutt han Mikey... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra!

jeg var også ganske spent på hvordan Bajas skulle reagere! jeg snakka med forrige eier og hun sa at han var redd. jeg ser alltid for meg at ting er verre enn de egentlig er. men han tok det ganske fint! jeg trente litt spesielt kontakt og litt vanlig lydighet. han hadde full fokus på meg ( så mye som vanlig jallefall) men rett etter 12, klarte han ikke å følge med skikkelig. ville helst se bort, så jeg sluttet med en gang. han lå i senga å gikk litt kos. litt tulle snakk fra meg med lys stemme.. så han ville gjemme seg litt, men gjorde det ikke. la seg i fanget mitt og jeg satt på pcen. han skalv ikke :P tidligere på dagen når han lå i fanget mitt og fikk litt kos, begynte han å skjelve. men da hørte jeg ikke på musikk.. ellers har jeg hatt på musikk hele tiden og synest han var roligere da. jeg er kjempe fornøyd! det gikk mye bedre enn jeg trodde! han hadde fått en god tur opp til hytta, så han hadde dekket det behovet og var fornøyd ellers :P

men uansett, så tror jeg at jeg skal være hjemme hver nyttårs aften med hunden. selv om han ikke var liv redd, så er det godt å være sammen med han når de skyter så mye. feste kan jeg gjør andre dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det ikke ble noen store redselsreaksjoner, da! :P

Jeg vet ikke om jeg kommer til å være sammen med Mikey hvert år, men han skal hvertfall slippe å være helt aleine på nyttårsaften. Han er nesten like knyttet til min mor som til meg, så de åra jeg eventuelt skal bort kan han få være hos henne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk fint :P

Første nyttårsaften til Nova, men jeg fikk desverre ikke hvert hos henne.

Men jeg sendte henne til bestemoren min.

Var utrolig nervøs, trodde hun ville bli ganske usikker, hun var jo på et fremmed sted med masse ting som smalt i lufta :P

Men alt gikk strålende, henne hadde gått og lagt seg i buret sitt og sovet der :P

Nadia og Cindy reagerte heller ikke...!

Utrolig lettet over at det gikk så bra... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...