Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen 24-25 mars


trevi

Recommended Posts

Siden alle er så godt i gang med disse "Hvem skal hit og dit" trådene, kan jeg vel slenge meg på trenden, og spørre hvem som skal til NKK Bergen.

Det er obligatorisk nesten for meg å komme da, siden jeg bor 5 minutter unna, og dommeren som dømmer er spesialdommer for Belgerne :lol:

Noen fler som har tenkt seg dit?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis, om jeg finner noen å sitte på med, så ser jeg på meg selv som selvskreven gjest hos Benedicte eller Birte..

Håper du kommer :)

Jeg skal forresten ligge hos Emilie på sonen :P Så hvis noen ser oss, så kom bort :P

Mitt mas om treff kommer her også :) ; Burde vi ikke ha et treff? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få til et treff på en utstilling er vel kanskje ikke det letteste... Noen kommer lørdag, noen kommer søndag, noe skal gå lydighet OG utstilling.... Blir vel sånne improviserte treff da :) sånn om man tilfeldigvis treffer på noen utenfor ringen... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg og Shaylee kommer :)

Hvor er det utstillingen er? Langt fra sentrum?

Utstillingen er på Bergen Racketsenter, Bønes. Der som den alltid har pleid å være. Ligger ca. 15 min fra Bergen Sentrum. Det er lurt å være tidlig ute, da det er trangt om parkeringsplassene (de har gjort grusbanen som rommet et par hundre biler om til kunstgressbane... *sukk*)

Hadde tenkt det, men vet ikke med transport enda da..... :/

Noen som husker hvem som dømmer flat der? :P

http://www.nkk.no/cmnkk/file/download/file...rgen%202007.pdf

Dommerliste for alle rasene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis, om jeg finner noen å sitte på med, så ser jeg på meg selv som selvskreven gjest hos Benedicte eller Birte..

Jeg kommer!

Men Hvis du finner kjøre, og det er plass til meg må du si i fra! Jeg vill ikke sitte alene på toget i mange timer :)

Jeg og Guro har allerede skrevet oss inn på suite på Birte-Hotell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen som har plass til meg (fra Tønsberg/Vestfold/Drammen) til Bergen :)

Har ikke veldig lyst til å sitte mange timer på toget alene. Har mest sannsynelig ikke med hund, så er bare meg og bagasje i såfall :)

Send meg en mail hvis dere har mulighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg vil også til Bergen... Men bussen tar ikke med hunder og toget tar enogtyvetimer. Jeg kunne selvsagt dratt ned uten Tinka, men veit ikke om jeg gidder det.

Ja, kom til Bergen! Du kan bo her!

(tog fra bergen-trondheim og tilbake igjen på samme helg er ikke å anbefale! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom til Bergen! Du kan bo her!

(tog fra bergen-trondheim og tilbake igjen på samme helg er ikke å anbefale! )

Tar jeg toget oppholder jeg meg jo lenger tid på reisefot enn i Bergen. Lite aktuelt.... Da drar jeg heller nedover med buss uten Tinka og kan hjelpe til med å være bikkjepasser for de som trenger det. Det egner jeg meg svært godt til!

Skal tenke litt på det. Mars er en liten stund til enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...