Gå til innhold
Hundesonen.no

kaster opp

sussa85

Recommended Posts

Hei, Sokrates har i de siste dagene begynt å kaste opp/ brekke seg. Det har vært 2-3 ganger for dag. Vi er veldig bekymret siden vi skal reise til syden på torsdag. Det er ikke mye fristende å la han være igjen her. Er det noen som har erfaring med oppkast e.l? Bør vi ta han med til vetrinær?

Sokrates er en tibetansk spaniel, 15uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvis han har kastet opp i 2-3 dager dager i strekk, så ville jeg nok ha kontaktet veterinær. Valper kan ofte finne på å spise gress for så å kaste det opp igjen (de renser magen). Voksne hunder kan også gjøre dette. Har du lagt merke til om han har spist gress før han har kastet opp?

Du kan jo bare ta en telefon til veterinæren og høre for sikkerhets skyld, og hvis hun synes dere burde ta en sjekk så bestill en time før dere reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

MARKKUR!!

Har dere gitt markkur etter at dere hentet han til dere?

Hvis ikke foreslår jeg markkur - banminth pasta - det bruker å hjelpe når små valper spyr. Av en eller annen grunn er det ofte grunnet innvollsorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kastet opp da han låg og slappet av. Men han har ikke gjort noe de siste dagene, så vi håper på han er bedre nå. Snakket med noen som har hatt hund lenge, de sa det kanskje var fordi han hadde fått noen godbiter han ikke var vant til.. Men om det skjer igjen, vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre. Takk for gode tips:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...