Gå til innhold
Hundesonen.no

Alt blir bare verre og verre...


janne&kenny

Recommended Posts

ja... huff...

jeg har lege følt meg trist uten grunn... jeg har følt meg verdiløs og har vert sliten og mye trøtt.. jeg kom meg til psykolog og vi har funnet ut at jeg er deprimert... tenk at jeg, JEG, er depprimert og kan få noen piller om jeg vil for å bli kvitt dette! tanken på det gjør meg jo enda mer depprimert... i tillegg har jeg hatt mye smerter i ryggen.. men kiropraktoren har gjort meg bedre...

i tillegg til dette, har jeg hatt utrolig tannverk! jeg liker apsolutt ikke å gå til tannlegen (går ikke uten at jeg apsolutt må!) så fikk jeg tannverk etter jeg var hos tannlegen i sommer. folk sa at det var normalt å være litt vond etter et besøk hos tannlegen.(bårte) så jeg tok bare en paracett så gikk det over.. det kom igjen og jeg forsatte å spise på paracetter... jeg visste jo hele tiden at jeg måtte gå til tannlegen, men jeg "visste ikke tlf. nr." så jeg forsatte å spise paracetter til jeg en dag fant ut jeg måtte gå.. jeg var hos tannlegen og jeg hadde en sprekk i emaljen. de bårte ut en gammel fylling, og la i en midlertidlig. jeg måtte ringe å bestille time etter 2 uker, men det gikk over 1 mnd. så fikk jeg ikke time før 2 januar.

så på torsdag begynte jeg å kjenne smerter igjen.. så jeg tok en paracet... så en paracet til...

i dag var det så ille. jeg har ikke sovet noe særlig i natt. har hatt smerter i hele dag. tatt mange paracetter...

jeg tok på det meste 4 paracetter på en gang (egentlig me 30 min mellom to av de, men det sies at det er alt for tidlig) til slutt ringte jeg til tannlege vakten i stavanger...

jeg måtte sitte å vente i 2 timer før jeg fikk komme inn (da hadde paracettene begynt å virke, så jeg hadde ikke så vondt da..)

jeg var liv redd! har aldri vert så redd hos tannlegen. jeg klarte ikke å ligge i ro, bena og rompa mi skalv.. visste ikke jeg kunne skjelve så mye.. tannlegen måtte fjerne nerven i tanna.. jeg så jo for meg at det gjorde utrolig vondt, men det gjorde ikke det :lol: når jeg reiste meg fra stolen trodde jeg at jeg hadde tissa på meg, men det var bare svette...

nå sitter jeg her og kjenner på smerter. jeg har tatt to paracetter nå så begynner å virke :)

jeg hadde utrolig vondt før tabelettene begynte å virke.. jeg hadde så lyst å gråte.. men vi har besøk, så jeg kunne ikke... visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.. det var så vondt!

i tillegg har jeg stressnakke til tider.. og vondt i hodet... blir helt gal! har vondt over alt føler jeg!

når jeg er depprimert og lei, og tannverken kommer er bare alt helt grusomt!

fatter egentlig ikke at jeg legger dette ut på nettet.. men jeg er veldig pratsom, så hvis noe står på må jeg få det ut!

jeg håper nå at tannverken snart går over! ryggen begynner å bli bedre jallefall... selv om jeg har hatt ganske vondt i dag...

det var litt godt å få ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har tannverk, skal du ta paracetamol OG ibuprofin-tabletter samtidig - det er det eneste som hjelper. Så om du kjøper ei pakke paracet og ei pakke ibux, og tar en av hver av disse, så vil det hjelpe mer enn å kjøre på med paracet etter paracet :)

Og ja, jeg har lang erfaring i tannverk, hadde vel tannverk konstant i halvannet år før jeg hadde så vondt at jeg ikke hadde noe annet valg enn å gå til tannlegen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tatt to ibux nå, hadde jeg tatt to paracet i tillegg og gått og lagt meg jeg :lol:

Varmeomslag kan hjelpe, kok opp vann, hell i en flaske, ta håndkle rundt og legg inntil kinnet der det er vondt..

Hvis det er sinnsykt vondt, hjelper ingenting! Jeg kjørte på med så mye smertestillende her i en periode at jeg knapt kunne holde meg våken (ibux, paracet, valium, pinex forte) og tenkte at det gjorde ingenting om jeg døde i en overdose, for da var det ihvertfall ikke vondt mer.. Det var sånn omtrent da - når pillene avtok og hjernen funka igjen - jeg fant ut at jeg må bare komme meg til tannlegen.. Fort!

Er det så og si uutholdelig, ville jeg purra på tannlegen jeg, og sagt at det er krise.. Eller fått time hos tannlegevakta, om det er noe sånt der du bor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vert hos tannlege vakta i går. de tok bort en nerve. det var ganske betent! i dag var jeg hos lege vakta og fikk sterkere smertestillende. jeg har tatt for mye paracet og ibux så de funker ikke. + at dette er så hovent at ikke de pillene jeg har fått fra legen (Nobligan) tar vekk smertene. Nobligan tar vekk det verste da:) det er jallefall bra:) jag har aldri opplevd lignende! til mer jeg gråter jo mer gjør det vondt. jeg må konsentrere meg om å puste skikkelig og slappe av..

smertene kommer i bølger, og når jeg tar Nobligan kommer ikke de verste smertene, men jeg har heletiden plager.. men ikke så mer å gjøre med det tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, tannverk er det værste som finnes. Det finnes flere som sier det er værre enn å føde.. Tannverk er så grusomt atte.. *føler meg deg* Men nå er det jo ikke sånn at det er så mye mer behagelig å ha leversvikt, så du BØR prøve å følge anvisningen på pakningene om ikke annet er forskrevet av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... de tablettene jeg tar nå funker kjempe bra! eg tar ikke mer enn jeg skal:) jeg har ikke de samme smertene. eg har ikke spist så mye.. ligger og sover myyye. om morningen skalv jeg litt, men det gikk over. jeg fikk noen brekninger om morningen men det gikk også over.. har endel vondt i hodet, men når jeg ligger i ro kjenner jeg ikke så mye.. sitter ikke lenge med pcen før jeg verker i øynene og hodet. stakkars bajas... han kjeder seg sånn.. han har bare fått to turer i dag og noen få øvelser.. men det får bare være.. jeg har bare litt dårlig samvittighet..

nå slipper jeg jallefall å ta paracetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått rønket tannen før den ble åpnet og nerver fjernet?

Det kan nesten høres ut som om du har betennelse på roten og det er såå ubehagelig.

Det er et voldsomt trykk i tannen kan jeg tenke meg og hvis du biter ned så kjennes det ut som om den er høyere enn de andre tennen kan det stemme?

I så fall så må du få åpnet tannen igjen å få renset ut bakterier og be om å få noe som er sterkere enn calasept nedi tannen for å dempe smerten og drepe bakteriene.

Var ute for noe slikt nå i sommer, ikke noen smertestillende virket gikk til min vanlige tannlege hun åpnet og rensket ut røttene lukket og sendet meg hjem, når bedøvelsen endelig gikk ut så var det verre enn før jeg gikk ned til tannlegen og jeg holdt på å gå på veggene.

Hadde smertestillendes på resept liggendes men de funket ikke noe særlig.

Tannlegevakten neste dag og han åpnet tannen rensket ut puss og la nedi noe som var stereker enn hva min tannlege hadde gjort og jeg kan love deg at dagen etter tok jeg min siste smertestillende på 1 uke for da hadde det han på tannlegevakten lagt nedi begynnt å virke(skal love deg at det var en lettelse).

I dag skal jeg til tannlgene med en knekt tann og jeg skal love deg at jeg gruer meg noe sykt for jeg regner med at det blir trekking, er så glad for at det ikke gjør vondt i tannen men kjipt er det at jeg før sommeren la ut 2-3 tusen på tannen for å få den rotfylt.(bare ser lommeboken min får vinger og flyr ned til tannlegen snart jeg altså)

Har ikke mye lyst å gå men må nesten få gjort noe med tannen kan ikke gå rundt med en tann som er delt i to i munnen så altfor lenge for det er ubehagelig og gjør vondt hvis jeg er så uheldig å tygger maten på den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...