Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalmatiner på utstilling=)

turbogutten

Recommended Posts

Skrevet

heihei:) jeg skal fra januar av stille en damatiner tispe på 4 år=D men har aldri stilt før så lurte på om det var noen her inne som har dalmatiner som dere stiller ut og kanskje kan legge ut noen bilder o.l så jeg kan se litt? skal gå på handlerkurs i januar mest trolig;) legger ved et lite bilde av katie, kan legge ut oppstillingsbilde når jeg får det:) hun har forresten vært jr norgesmester i lydighet med eieren Linn Aasne Grønneroed:)

Skrevet

Har ikke stilt så ofte, men kanskje nok til å svare på det du lurer på... hva nå det enn er? :P

For å se bilder av pent stilte dalmatinere, anbefaler jeg å se på champion-galleriet på dalmatinerklubbens hjemmesider.

Skrevet
Har ikke stilt så ofte, men kanskje nok til å svare på det du lurer på... hva nå det enn er? :P

For å se bilder av pent stilte dalmatinere, anbefaler jeg å se på champion-galleriet på dalmatinerklubbens hjemmesider.

ja skrev det kanskje litt dårlig, det jeg lurer på er egne erfaringer, om de skal stilles opp eller stå fritt o.l

Skrevet

Kan vel ikke si jeg har noen erfaring, men holdt i snøret (mer enn handlet) en dalmatiner i en oppdretterklasse en gang, og fikk da beskjed om at dalmatinere skal stilles fritt.

Ei lydig tispe går sikkert fint å få til - en hormonell unghanne av denne rasen kan nok være en håndfull...

Skrevet

En dalmatiner skal stilles fritt ja. Det er også positivt om du får den til å showe litt. Mange som vinner en del på det :lol: Legger ved et bilde av dalmatiner tispen min som står oppstilt.

th_76852_stord_045_122_587lo.jpg

Skrevet
okei takk for svar :) hva menes med å showe? at den liker å vise seg fram? for det gjør hun :(:lol: hvor gammel er tispen din?

Med å showe mener jeg at de skal like å vise seg fram, logre osv.

Hun er 8 måneder gammel.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...