Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøp av uregistrert hund

Marthe

Recommended Posts

Guest Belgerpia
I romjulen skal jeg hente ei uregistrert tispe. Jeg ønsker å ha kontrakt på at det er jeg som har kjøpt henne. Kan jeg bruke NKK sine kontrakter, for å vise at dette er "min hund"?

Siden du skal hente deg ny hund i romjula så går jeg ut ifra at du har slått fra deg malleprosjektet?

Hvis ikke - så bør du være forsiktig med å gape over for mye. Jeg vet du er ekstremt ung og tror du har det hele pointed out og vet akkurat hva du skal gjøre og når du skal gjøre det - men selv ikke folk som er hjemme 24 timer i døgnet klarer å aktivisere, oppdra og trene fire hunder - og gi dem den mengden alenetid de trenger for å vokse å bli trygge og goe individer.

Puste med magen - det vil ALLTID dukke opp nye hunder, du trenger ikke alle på en gang - kanskje en ide å se hvor langt du kan komme med de første før du gaper over for mye?

(ikke kritikk, bare ett godt råd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Belgerpia :P

Nei, jeg har ikke slått fra meg malleprosjektet :P Dette dreier seg om ei dvergpuddeltispe. Som min mormor skal ha. Hun skal stå på mitt navn fordi det er jeg som skal hente henne. Var ikke verre enn det :P Men takk for råd, jeg ville aldri hatt fire hunder, selvom det dreier seg "bare" om en dverg puddel :P

(Jeg vet du er bekymret når det gjelder denne malle valpen. Jeg går på skolen 12 timer i uken, fordelt på 2 dager. Så jeg har både god tid til valpen og de andre to :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I romjulen skal jeg hente ei uregistrert tispe. Jeg ønsker å ha kontrakt på at det er jeg som har kjøpt henne. Kan jeg bruke NKK sine kontrakter, for å vise at dette er "min hund"?

Du kan fint ta i bruk NKK's kjøpsavtale :P

Belgerpia:

Så lenge man har tid, kompetanse og interesse så spiller det vel ingen rolle hvor mange hunder man har. Kan ikke skjønne at det skal være så problematisk å ha fire hunder samtidig. Når man jobber og bor på hundepensjonat, driver aktivt med bruks og lydighet så ser jeg i hvert fall ikke problemet med å ha fire hunder. Jeg er sikker på at Marthe kommer til å takle en malle (det er faktisk til syvende og sist en hund det og!). Og ja, jeg vet at en bruksavlet hund krever litt "ekstra", men det tror jeg Marthe også er fullt klar over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint ta i bruk NKK's kjøpsavtale :P

Belgerpia:

Så lenge man har tid, kompetanse og interesse så spiller det vel ingen rolle hvor mange hunder man har. Kan ikke skjønne at det skal være så problematisk å ha fire hunder samtidig. Når man jobber og bor på hundepensjonat, driver aktivt med bruks og lydighet så ser jeg i hvert fall ikke problemet med å ha fire hunder. Jeg er sikker på at Marthe kommer til å takle en malle (det er faktisk til syvende og sist en hund det og!). Og ja, jeg vet at en bruksavlet hund krever litt "ekstra", men det tror jeg Marthe også er fullt klar over :P

Takk for svar :P Jeg tar med den vanlige, så får den holde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er enig med resten. Om man har økonomi selv til dekke mye er det jo veldig bra!   Dyrlege prisene har økt ganske så mye de siste årene da så det jeg betalte for operasjon av kreft kul i 2016 til forrvge hunden min var ca det samme jeg nylig betalte til hun jeg har nå for ørerens under lett bedøvelse og blodprøve 11300-,   Jeg har ikke økonomi til ikke ha forsikring med de prisene som er nå. Har hatt Agria siden 2006 og er godt fornøyd med de.Har ikke brukt de så alt for mye men,endel har det jo blitt. Årssummen øker jo jevnt og trutt der også selv om rasen jeg har ike er den dyreste forsikre. Var på litt over 4000,- for 8 år siden nå er den på 8000,-
    • Med tanke på ønske om terapihund, hundesport og familieliv så tenker jeg jo at retrieverene, eventuelt engelsk springer spaniel eller storpuddel, er generelt gode alternativer. Husk også at barn under 16 ikke skal ha selvstendig ansvar for hund. Det er litt rom for tolkning der, men jeg ville ihvertfall gjort en seriøs vurdering på hvordan barnet vil takle og håndtere en uventet situasjon på tur, om hunden kommer seg løs og skremmer noen, blir angrepet av en annen hund, jager vilt e.l.
    • Hei! Vi er en familie på 6, 4 barn fra 15år til 1år. Jeg er hovedsakelig den som har lyst på hund, og det vil nok jeg som hovedsakelig har ansvar for både luftig og trening. Håper også at de to eldste på 15 og 12 skal kunne lufte uten problem. Jeg har tidligere hatt flere hunder i hus, blant annet Border Collie, Rottweiler, Dobermann-blanding og Chihuahua. Jeg trives nok best med hunder i gruppe 1, men ønsker meg nå noe mer stødig, uten for mye risiko for mentale brister, vokt osv.  Jeg kommer nok heller ikke til å være like aktiv på trenings fronten, selv om jeg har et ønske om både lp og agility på hobbybasis.    Hunden vil hovedsakelig være familiehund, og være en del av hverdagskaoset, med masse lek og moro, følging på fotballtreninger, en joggetur i ny og ne, lengre turer i helger. Min store lidenskap er hund, så mentalttrening vil bli lagt inn litt hit og dit innimellom.    Den må tåle besøk, nye situasjoner og helst ikke ty til bjeffing ved hver minste ting. Vet at dette er ting som også må trenes på, men ønsker en rase der det er 90% sjanse for å lykkes enn 10%. Hvilke raser tenker dere kan passe inn hos oss? Har også en drøm om å utdanne denne hunden til terapi hund, men det vil tiden vise.
    • Har gjensidige og de er hvertfall aldri noe tull med!
    • Wohoo, da har løpetiden endelig startet! 🥳  14 mnd gammel
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...