Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaninhopp og flink i bånd

Basse

Recommended Posts

Skrevet

Det ble jo litt snakk om kaninge og sånn i en annen topic, å så lurte jeg litt på hvordan dette med å hoppe/lære kaninen å gå pent i bånn fungerer (eller om det siste fungerer i det hele tatt?) ? Nå er det kanskje litt sent å begynne med noe av dette med min kanin, men kunnskap får man jo aldri nok av :wink: (hehe,, oki den var en smule overdrevet, vi har lært sååå mye unødvendig på skolen)

Skrevet

Aner ikke hvor mange ganger jeg har svart på spørsmålet: Hvordan får du kaninen til å hoppe? Hehe..

Svarer deg som jeg har svart alle andre: jeg setter den foran hinderet, så hopper den, hihi..

Ang å "gå pent i bånd", blir vanskelig å lære en kanin det, hehe.. Du må alltid være bak kaninen, ellers rygger den bare.. Den vil vanligvis dra i sela, så styrer du den med båndet, dit du vil ha den :P

Hvis du går inn på: www.kaninhopping.no, så finner du mye info om kaninhopping. Bla.a hvordan du kan lage deg line selv, hvordan du kan bygge hinder osv.

Ellers, det er aldri for sent å begynne med kaninhopping og seletrening med en kanin, så sett i gang! Selvfølgelig kan en kanin på 6 år være litt "tregere" til å fatte poeng, men alle kan.

Skrevet

hehe, takk skal du ha.. spørs om han fatter pointet da men :wink: hehe, han er 4 nå da.. så vi får se... får sette igang å bygge da, å se åssen det går :wink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg gikk på kanin hopping kurs!:) det elsket han! slikket meg , og var så glad!:P var med på konkurans eog kom på 3 plass av 30 stk! :P *stolt* men går ikke der noe mere. kaninen min ble gammlere og mere slitn. så nå hopper jeg bvare når han har lyst! :P pleier og ta med han in og lager hinder og da går han selv utn band :P det er gøy for både eier og kanin! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...