Gå til innhold
Hundesonen.no

hundens psykisk stimuli


janne&kenny

Recommended Posts

jeg har skrevet en resonerende tekst om psykisk stimulering av hund. jeg skal fremføre dette, og læreren sa jeg burde ha en teori...

hvor finner jeg en teori? det jeg skrev var mine egne oppfatninger og erfaringer, i tillegg til det jeg har snakket med andre...

jeg har da ikke en spesiell teori om dette. har noen en internett side der det står om psykisk stimuli og hvorfor hunden trenger dette? så jeg kan tilføye i fremføringen...

takker så mye på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen teori å riste frem, men de trenger jo psykisk stimuli av samme grunn som f.eks dyrehage-dyr trenger psykisk stimuli, for å unngå stereotyp atferd.. Om du har lyst å dra det litt langt, kan du kanskje hive på litt "teorier" om utvikling av hjernen utvikler seg mer om den blir psykisk stimulert, det kan du finne litt om om du googler - antageligvis forsøk gjort med aper, men dog.. Du kan dra paralleller mellom hund, ape og menneske? Hvis du søker på f.eks Skinner, så kan det være at det kommer opp noe? Vanskelig å foreslå når jeg ikke veit åssen du har vinkla oppgaven din, liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...