Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäfer funnet - Vessia Porsgrunn 2.des kl 1520

Lemen

Recommended Posts

Jeg kjørte nesten på en schäfer som løp løs i Drangedalsveien på Vessia, jeg traff den heldigvis ikke da bilen har gode bremser (takk og lov). Schäferen (tispe, tror jeg..) er relativt ung, sort på ryggen, hadde på seg rødt Hunter halsband, men ikke noe tlf nr.

Jeg lette etter eier(e) både på dørene til folk, kjørte også gatelangs for å se etter folk. Når jeg da ikke fant noen ringte jeg politiet, og fikk da beskjed om å slippe hunden, det gikk sikkert greit! :barfy: Må si det er lenge siden jeg har blitt så sinna, "Falcken var så dyrt skjønner du..." Politimannen fikk da en ørefull av min mening... og så tok han kontakt med Falcken. (Kjekk) Falckenman kom og hentet schäferen. De har den i 2 dager, så blir den kjørt til Kennel i Skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oiii

Tror jeg vet hvem sin hund det er, har sendt sms til eieren jeg tror det er...

Synd du ikke ringe på hos meg... *sukk*

Jeg kjenner desverre ikke noen med hund på Vessia, for ellers hadde jeg tatt kontakt. :barfy:

Men for hunden sin del håper jeg eierene har merket den er vekk for lenge siden.. og da blir det heller ikke så dyrt for hundeeierene.

Det er et tankekors at et Id - merke eller tlf nr skrevet på halsbandet kunne spart eierene for mye penger, og sjelefred... Og ikke minst et reflekshalsbånd.. hunden hadde vært lettere å se da, og Drangedalsveien er rimelig tett traffikert.

I fare for å virke snusfornuftig.. <_< min hund er ikke alene i hagen en gang uten å ha på seg halsbandet sitt (som det er refleks og id brikke på), selv om han også er chippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hun er kommet hjem! :barfy:

Diva virket som en herlig jente. Du får hinte til eierene om at de må merke henne litt mer synlig, som tlf nr på halsbandet, om uhellet skal være ute en gang til. :D

Jeg har en "wannabe"-utbryterkonge selv, og derfor jeg er ekstra påpasselig med merking og refleks på min egen houdini. "Better to be safe, than sorry" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...