Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen tips?


jennajensen

Recommended Posts

Ja... Alle gutta i A og B er stae.. Sure, frekke, osv...Blir så frustrert over dem..

Og en jeg liker, gir **** når jeg prater til han... Det er 4 andre jenter i klassen som han oppfører seg som en hund mot.. Så utestenger de meg og noen andre jenter fra han og de andre gutta...

Noen tips til sånne gutter? :barfy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt triks er å tenke hundetrening, (og denne gjelder jo i alle situasjoner :rolleyes: )

Få øyekontakt med den du vil snakke med før du snakker, da blir folk gjerne litt mindre tøffe i trynet. Ikke gi for mange unødvendige kommandoer- oversatt- ikke snakk og bruk øyekontakttrikset hele tiden, for da vil det bli vannet ut. Og det er bedre å overse småting du ikke liker i situasjoner som er vanskelige å kontrollere enn å konfrontere og hakke på alt, da er det større sjanse for at du blir hørt på de større tingene.

Nå setter jeg dette i situasjoner jeg har opplevd, og det er en ganske stor sjanse for at det ikke ligner noe på din situasjon, men du han jo ikke skrevet mer utfyllende så bare husk å ikke ta alt jeg skriver for frisk fisk.

Grunnstenen i alt er vel selvtillit, hvis du ikke har så mye så lat som. Ikke prøv å være venn med han eller de bare fordi du er intressert i en av dem, tenk at du har dine venner, og han vil være heldig hvis han får deg som venn. Overse dem til han en dag spør deg om noe, og svar høflig, ikke surt.

Hvis du må spørre han om noe så si navnet, vent til du har hans oppmerksomhet og spør, høflig og pent, og hvis du får ett frekt svar tilbake så overse og spør en annen. Ikke la gutten tro at dette på noen måte gikk inn på deg, og ikke la det gå inn på deg.

Og de vokser opp de også. Det tar bare litt tid. Men man kommer gjerne lenger med sukker enn sitron.

btw: de jentene han oppfører seg som en hund mot; slikker han de i stykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dina-jenta

Jeg går i samme klasse til hun som har lagt ut det andre innlegget om gutta..

De guttene i A og B er ikke greie mot oss.. Jeg blir så forvirra ;)

Jeg liker tre av dem og han ene gir også **** når jeg prøver å si noe til ham.. Feks: jeg skulle ta et bilde av han, men da putta han en ting foran seg selv... Men noen dager før på bussen satt han sammen med 2 av de 4 jentene han oppfører seg som en hund mot.. Og de fikk knipse så mange bilder de ville av han.. Jeg blir å sint at jeg kunne sprenge:angry2: Også blir jeg lei meg og :P På diskoteket stod han, de 3 andre gutta og de 4 jentene og snakka.. Så kom jeg og 2 andre bort.. og han sa sint: hvorfor følger dere etter oss hele tida.. Vi ville jo bare være med å prate.. Vi gikk igjen og holdt jo på å grine :P Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være "populære" og "upopulære"! Og det er faktisk ikke lett å være "upopulær"..

Håper noen kan svare på dette! og gi non tips...

*tråder slått sammen. nirm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt triks er å tenke hundetrening, (og denne gjelder jo i alle situasjoner :rolleyes: )

Få øyekontakt med den du vil snakke med før du snakker, da blir folk gjerne litt mindre tøffe i trynet. Ikke gi for mange unødvendige kommandoer- oversatt- ikke snakk og bruk øyekontakttrikset hele tiden, for da vil det bli vannet ut. Og det er bedre å overse småting du ikke liker i situasjoner som er vanskelige å kontrollere enn å konfrontere og hakke på alt, da er det større sjanse for at du blir hørt på de større tingene.

Nå setter jeg dette i situasjoner jeg har opplevd, og det er en ganske stor sjanse for at det ikke ligner noe på din situasjon, men du han jo ikke skrevet mer utfyllende så bare husk å ikke ta alt jeg skriver for frisk fisk.

Grunnstenen i alt er vel selvtillit, hvis du ikke har så mye så lat som. Ikke prøv å være venn med han eller de bare fordi du er intressert i en av dem, tenk at du har dine venner, og han vil være heldig hvis han får deg som venn. Overse dem til han en dag spør deg om noe, og svar høflig, ikke surt.

Hvis du må spørre han om noe så si navnet, vent til du har hans oppmerksomhet og spør, høflig og pent, og hvis du får ett frekt svar tilbake så overse og spør en annen. Ikke la gutten tro at dette på noen måte gikk inn på deg, og ikke la det gå inn på deg.

Og de vokser opp de også. Det tar bare litt tid. Men man kommer gjerne lenger med sukker enn sitron.

btw: de jentene han oppfører seg som en hund mot; slikker han de i stykker?

Sku tro han hadde jentene i sin makt egentlig... Hva mener du med slikker dem i stykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg føler med dere. Vi hadde også et veldig sterkt klassesystem på barne og ungdomsskolen. Men dere må bare prøve å ikke bry dere, for det kommer en tid da man velger venner og kjærester utifra andre kvaliteter enn på barne- og ungdomsskolen. Ta vare på hverandre jenter, vær gode venner for hverandre, og tenk at det er de som går glipp av noe- ikke dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Høres skikkelig ut som "den alderen" vanskelig når de er sånn..

Vel er folk frekke er jeg frekk tilbake jeg.. Men det var mer når de bare slang ut "****" til alle mulige folk da.. Får noen replikker å slenge tilbake etterhvert.

Men tror ikke øyekontakt greia er så dum, ofte mange som blir mindre tøffe i trynet da!

Men ignorere gjør nok ikke noe, liker man noen er det ikke alltid så lett, vet alt om det.

Men da er det tilslutt de som må søke kontakt med dere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med hund mente jeg bare at når du skrev at han oppførte seg som en hund mot noen så tenkte jeg på min søte lille hund, og han slikker gjerne folk ihjel når han oppfører seg som en hund.. :P

Når du skriver at han er irritert for at dere følger etter han hele tiden, selv om dere kanskje ikke gjør det, så ikke gi han en grunn til å slenge sånne kommentarer. Står de sammen med noen du kjenner så kan du gå bort og spørre om noe, ikke se på han, og hvis han prøver å slenge slike kommentarer en gang til så bare se dumt på han, og svar enkelt og greit at det ikke akkurat var han du kom bort til. Spør om det du skulle, og gå tilbake til vennene dine, hvis ikke du blir stående å snakke litt. Ikke sett deg i en situasjon der du blir stående og åpenlyst bli utestengt. Jeg vet det ikke er lett, men prøv å unngå å sette dere selv i sårbare situasjoner, ikke la de forstå hvor lyst du har til å være venner med dem, jeg tror grunnen til mange kommentarene kan være at de forstår hvor mye dette betyr for deg, og at du/dere da blir lette offer.

Forsøk heller med enkle spørsmål som ikke betyr så mye, fx. hvis du sitter ved siden av han i timen spør om å låne en blyant, svarer han frekt, eller ikke har, så bare smil pent og si neivel, og spør den som sitter på den andre siden. Ikke gå bort uten en grunn, så slipper du å bli sett på som en som følger etter.

Jeg har ikke mange gode råd, det er en stund siden jeg gikk på ungdomsskolen, men det som sannsynligvis ikke har forandret seg er at de "populære" alltid er på utkikk etter en hakkekylling. Da er det kanskje bedre å ikke sette seg i en slik situasjon, og ikke vise at noe går inn på deg.

Skriver jeg veldig surrete i dag?

Lykke til ihvertfall, og tro på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i samme klasse til hun som har lagt ut det andre innlegget om gutta..

De guttene i A og B er ikke greie mot oss.. Jeg blir så forvirra :)

Jeg liker tre av dem og han ene gir også **** når jeg prøver å si noe til ham.. Feks: jeg skulle ta et bilde av han, men da putta han en ting foran seg selv... Men noen dager før på bussen satt han sammen med 2 av de 4 jentene han oppfører seg som en hund mot.. Og de fikk knipse så mange bilder de ville av han.. Jeg blir å sint at jeg kunne sprenge:angry2: Også blir jeg lei meg og :P På diskoteket stod han, de 3 andre gutta og de 4 jentene og snakka.. Så kom jeg og 2 andre bort.. og han sa sint: hvorfor følger dere etter oss hele tida.. Vi ville jo bare være med å prate.. Vi gikk igjen og holdt jo på å grine :P Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være "populære" og "upopulære"! Og det er faktisk ikke lett å være "upopulær"..

Håper noen kan svare på dette! og gi non tips...

*tråder slått sammen. nirm*

Hei dere to :P

Jeg kan absolutt skjønne at dere ikke synes det er noe morsomt å være de som er "upopulære", og at dere gjerne vil komme mer blant de populære. Men jeg vil gjerne komme med et tips til dere der..

Det er ikke nødvendigvis best å være de populære. Jeg var selv en av de som var i den populære gjengen, selv om jeg absolutt ikke var den som var mest populær der. I dag, etter at jeg begynte på videregående har jeg ikke kontakt med noen av dem, de driter i meg.. De har sine egne liv, og skaffer seg stadig nye venner. De pleier ikke å ha så mange nære venner heller, bare overfladiske som de fort kan miste kontakt med.

Ikke bruk energi på å prøve å komme blant de populære, men kos dere med de vennene dere har og knytt nære bånd til dem. Jeg ser selv i dag, at de som var mindre populære, fortsatt har vennskapet der, og for mange av dem går det mye bedre enn for de som var populære på barne - og ungdomsskolen..

Det er egentlig ikke noe spesielt å være populær, du kan ha det like gøy uten å være det!

Jeg selv skulle ønske jeg hadde gjort det noe annerledes på ungdomsskolen når det gjaldt venner. Ja, gøy og fantastisk i øyeblikket var det, når jeg fikk være blant de populære, men etterhvert sårende og angrende.. Tenk om jeg hadde fått andre venner, da hadde jeg kanskje fått god kontakt med dem, og hadde hatt flere venner enn det jeg sitter med nå..! Dessuten var det like gøy og mye mer åpent de gangene jeg var med de som var mindre populære. Der får du være helt deg selv :P

Om ikke dere er gode nok for verken disse jentene eller guttene, så drit i dem, skaff dere en egen gjeng og vis at dere er like mye verdt og kan ha det like gøy som dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...