Gå til innhold
Hundesonen.no

Transport fra Tønsberg/Vestfold til NKK Bergen

Line_

Recommended Posts

Heisann!

Vet ikke om dette er rette stedet å legge denne tråden, men moderator får bare flytte den hvis det er feil :icon_redface:

jeg vet det er en stund til, men begynner å lete etter kjøre allerede nå, for ikke å stresse når det nermer seg.

Men er det noen fra Tønsberg/Vestfold som kjører til Bergen denne helgen? Jeg har sted å bo, men vil helt unngå å ta tog da dette kommer opp i 1000-1500 kr.

Jeg skal ikke ha med hund, og tar ikke så mye plass selv. :)

Håper det er noen som drar opp på fredagen som kunne hatt plass til meg :)

Hilsen Line

[email protected]

(send mail eller PM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får snakke med Tuppetroll :P Har prøvd å overtale henne til å komme på NKK Bergen i god tid nå :P

Eller hva sier du, frøken Tuppelur?! :P

Når ble Tuppetroll til Tuppelur? :o Jeg tror rett og slett ikke jeg tør å kjøre til Bergen :P Jeg har aldri turt å kjøre gjennom Oslo en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene, JEG finner fram i Bergen.. Hvor er NKK utstillingen henn forresten? kun vært på BSBK før!

Line; Kunne du gitt meg info om tog, kommer mest sannsynlig til og ta det, om ingen har plass til meg å 1/2 hunder da :rolleyes: His ikke får mamma kjøre meg, IGJEN :rolleyes: Da er det kanskje plass Line :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen Hallo!? det er jo bare å følge skiltingen der det står Bergen jo, hele veien! Hehe! Så *POFF* så er du der... Ikke så vanskelig :P Bergen er ikke så veldig stor :P

Haha - det er ikke det at jeg ikke finner frem da, mer det at jeg er en skikkelig pyse når det gjelder store motorveier og feltskifter og sånt :o Også er det ganske mye inni meg som hyler ut at det er galskap å kjøre fra Tønsberg til Bergen for en ren rød :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - det er ikke det at jeg ikke finner frem da, mer det at jeg er en skikkelig pyse når det gjelder store motorveier og feltskifter og sånt :P Også er det ganske mye inni meg som hyler ut at det er galskap å kjøre fra Tønsberg til Bergen for en ren rød :P

:P Motorvei?!?!?! :o Dere har bedre og større motorveier i hele Vestfold enn vi har i Bergen!! *ler så eg griner* Ka ska eg si då!? :P (ja jeg vet dialekt... hehe) Reise over fjell og daler til Bø i Telemark for en rød?! Du reiser nå iallefall og stiller for en spesialdommer *hehe* Motorvei du liksom... :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene, JEG finner fram i Bergen.. Hvor er NKK utstillingen henn forresten? kun vært på BSBK før!

Line; Kunne du gitt meg info om tog, kommer mest sannsynlig til og ta det, om ingen har plass til meg å 1/2 hunder da :rolleyes: His ikke får mamma kjøre meg, IGJEN :rolleyes: Da er det kanskje plass Line :P

Gå inn på nsb.no der er tog osv. Bare søk på fra Porsgrunn (er det der du bor?) til bergen, så kommer det opp alternativer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Opprett ny...