Gå til innhold
Hundesonen.no

hva skjer? -hunden har blitt redd meg


LilleNuff

Recommended Posts

jeg var ikke sikker på hvor jeg skulle poste denne, men det er om adferd så..

uansett!

hunden min har blitt redd meg! :P:)

jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre ;)

hun har aldri oppført seg slik før, det er i det siste hun

har begynt å bli sånn.

bare jeg så vidt kommer bort i henne (dette gjør hun til hvem som helst),

så hyler hun. hun gjorde det en gang da hun spiste, så jeg lurer på om det kan være noe med tennene hennes, hun sliter med tannsten :P

hun kryper sammen når jeg vil hilse på henne og løper bort og gjemmer seg, ellers så kommer hun såvidt bort i med før hun gjemmer seg. :P

men da vi gikk på tur, var hun helt i 100 og kom når jeg ropte og var helt normal.. men så fort vi kommer inn.. da slår hun seg vrang :P

håper VIRKELIG noen kan hjlpe meg! :P

jeg blir så lei meg når jeg ser hun er redd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke noe greit ut!

Jeg ville først og fremst tatt henne til veterinæren og sjekket henne grundig.

Det kan virke som om hun kanskje kan ha smerter.

Selv om hun tilsynelatende er normal og glad ute.

Er dette en gammel hund?

Har det vært noen situasjon som skulle tilsi at hun ble redd deg?

Ikke vet jeg..

Men som sagt ville jeg absolutt ha villet sjekke nøye opp om hun kan ha blitt syk eller altså ha vondt noe sted.

Hold oss gjerne oppdatert.

Håper det løser seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke noe greit ut!

Jeg ville først og fremst tatt henne til veterinæren og sjekket henne grundig.

Det kan virke som om hun kanskje kan ha smerter.

Selv om hun tilsynelatende er normal og glad ute.

Er dette en gammel hund?

Har det vært noen situasjon som skulle tilsi at hun ble redd deg?

Ikke vet jeg..

Men som sagt ville jeg absolutt ha villet sjekke nøye opp om hun kan ha blitt syk eller altså ha vondt noe sted.

Hold oss gjerne oppdatert.

Håper det løser seg for dere.

jeg får ikke overtalt foreldrene mine til å ha henne med på sjekk :)

jeg tror hun kan ha smerter i munnen..? hun sliter med tannsten, så om det kan være dette??

hun er 2år og har aldri oppført seg slik før.

det startet med at jeg skulle klappe henne, og da hylte hun og løp og gjemte seg, jeg strøk forsiktig og var IKKE hardhendt.. dette var nære munnen, så jeg lurer litt på om det kan være der hun har smerter. for hun hylte også tidligere den dagen da hun åt. men det var ikke da hun ble sånn, hun har vært litt skvetten og småredd en stund, men i går var hun helt umulig.

men i dag tok hun kontakt da jeg kom hjem fra skolen, da virket hun normal igjen, men det kan hende hun slår seg vrang igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen erfaren hundeeier i området som kunne ta en kikk, da? Særlig på det med tennene/tannkjøttet - det skal være virkelig, virkelig ille før det gjør sånn "au-vondt" på en hund. Og 2 år er veldig ungt for å tannproblemer med store smerter.

Men ja, en helsesjekk bør absolutt være på sin plass nå - forklar problemet til foreldrene dine, si at du mistenker hun kan ha vondt et eller annet sted og er redd for at OM det får utvikle seg kan hun faktisk begynne å glefse/bite etter både deg og andre..

Pass på å få gitt henne en vaksine samtidig (hvis det ikke er gjort nylig), så koster det ikke mange kronene mere for denne sjekken.

Prøv å studere henne, hva som "trigger" det - kanskje hun ser og/eller bare hører dårlig og av den grunn helt enkelt bare skvetter?

Går hun jevnt på alle ben (ikke halter), når hun strekker seg - strekker hun alle ben ut like langt, gnager hun spesielt mye på et sted på kroppen, vanskeligheter med å reise seg fra gulvet, etc. Man KAN være heldig å oppdage små tegn på hva som egentlig er feil - og da kan veterinæren lettere jobbe utifra dette.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med de over her. Dette høres veldig ut som om det er noe galt med hunden. Hva om du setter deg ned og forsøker å gi henne noen godbiter. Ikke så myke- sånn at du kan se om det er lokalisert til munnen.

Og når det er sagt, tror nok at dine foreldre burde forstå at dyrlegen er en smart ting. Bare forsøk å forklar dette til dem en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke overtalt foreldrene mine til å ha henne med på sjekk :)

jeg tror hun kan ha smerter i munnen..? hun sliter med tannsten, så om det kan være dette??

hun er 2år og har aldri oppført seg slik før.

det startet med at jeg skulle klappe henne, og da hylte hun og løp og gjemte seg, jeg strøk forsiktig og var IKKE hardhendt.. dette var nære munnen, så jeg lurer litt på om det kan være der hun har smerter. for hun hylte også tidligere den dagen da hun åt. men det var ikke da hun ble sånn, hun har vært litt skvetten og småredd en stund, men i går var hun helt umulig.

men i dag tok hun kontakt da jeg kom hjem fra skolen, da virket hun normal igjen, men det kan hende hun slår seg vrang igjen. :P

Foreldrene dine har plikt til å ta vare på den hunden. Kjører ikke de deg, får du ta en buss eller noe til vett`n. Eller så får noen andre kjøre deg. Foreldrene dine må jo skjønne at hunden ikke har det bra slik som hun er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...