Gå til innhold
Hundesonen.no

hva skjer? -hunden har blitt redd meg

LilleNuff

Recommended Posts

jeg var ikke sikker på hvor jeg skulle poste denne, men det er om adferd så..

uansett!

hunden min har blitt redd meg! :P:)

jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre ;)

hun har aldri oppført seg slik før, det er i det siste hun

har begynt å bli sånn.

bare jeg så vidt kommer bort i henne (dette gjør hun til hvem som helst),

så hyler hun. hun gjorde det en gang da hun spiste, så jeg lurer på om det kan være noe med tennene hennes, hun sliter med tannsten :P

hun kryper sammen når jeg vil hilse på henne og løper bort og gjemmer seg, ellers så kommer hun såvidt bort i med før hun gjemmer seg. :P

men da vi gikk på tur, var hun helt i 100 og kom når jeg ropte og var helt normal.. men så fort vi kommer inn.. da slår hun seg vrang :P

håper VIRKELIG noen kan hjlpe meg! :P

jeg blir så lei meg når jeg ser hun er redd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke noe greit ut!

Jeg ville først og fremst tatt henne til veterinæren og sjekket henne grundig.

Det kan virke som om hun kanskje kan ha smerter.

Selv om hun tilsynelatende er normal og glad ute.

Er dette en gammel hund?

Har det vært noen situasjon som skulle tilsi at hun ble redd deg?

Ikke vet jeg..

Men som sagt ville jeg absolutt ha villet sjekke nøye opp om hun kan ha blitt syk eller altså ha vondt noe sted.

Hold oss gjerne oppdatert.

Håper det løser seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke noe greit ut!

Jeg ville først og fremst tatt henne til veterinæren og sjekket henne grundig.

Det kan virke som om hun kanskje kan ha smerter.

Selv om hun tilsynelatende er normal og glad ute.

Er dette en gammel hund?

Har det vært noen situasjon som skulle tilsi at hun ble redd deg?

Ikke vet jeg..

Men som sagt ville jeg absolutt ha villet sjekke nøye opp om hun kan ha blitt syk eller altså ha vondt noe sted.

Hold oss gjerne oppdatert.

Håper det løser seg for dere.

jeg får ikke overtalt foreldrene mine til å ha henne med på sjekk :)

jeg tror hun kan ha smerter i munnen..? hun sliter med tannsten, så om det kan være dette??

hun er 2år og har aldri oppført seg slik før.

det startet med at jeg skulle klappe henne, og da hylte hun og løp og gjemte seg, jeg strøk forsiktig og var IKKE hardhendt.. dette var nære munnen, så jeg lurer litt på om det kan være der hun har smerter. for hun hylte også tidligere den dagen da hun åt. men det var ikke da hun ble sånn, hun har vært litt skvetten og småredd en stund, men i går var hun helt umulig.

men i dag tok hun kontakt da jeg kom hjem fra skolen, da virket hun normal igjen, men det kan hende hun slår seg vrang igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen erfaren hundeeier i området som kunne ta en kikk, da? Særlig på det med tennene/tannkjøttet - det skal være virkelig, virkelig ille før det gjør sånn "au-vondt" på en hund. Og 2 år er veldig ungt for å tannproblemer med store smerter.

Men ja, en helsesjekk bør absolutt være på sin plass nå - forklar problemet til foreldrene dine, si at du mistenker hun kan ha vondt et eller annet sted og er redd for at OM det får utvikle seg kan hun faktisk begynne å glefse/bite etter både deg og andre..

Pass på å få gitt henne en vaksine samtidig (hvis det ikke er gjort nylig), så koster det ikke mange kronene mere for denne sjekken.

Prøv å studere henne, hva som "trigger" det - kanskje hun ser og/eller bare hører dårlig og av den grunn helt enkelt bare skvetter?

Går hun jevnt på alle ben (ikke halter), når hun strekker seg - strekker hun alle ben ut like langt, gnager hun spesielt mye på et sted på kroppen, vanskeligheter med å reise seg fra gulvet, etc. Man KAN være heldig å oppdage små tegn på hva som egentlig er feil - og da kan veterinæren lettere jobbe utifra dette.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med de over her. Dette høres veldig ut som om det er noe galt med hunden. Hva om du setter deg ned og forsøker å gi henne noen godbiter. Ikke så myke- sånn at du kan se om det er lokalisert til munnen.

Og når det er sagt, tror nok at dine foreldre burde forstå at dyrlegen er en smart ting. Bare forsøk å forklar dette til dem en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke overtalt foreldrene mine til å ha henne med på sjekk :)

jeg tror hun kan ha smerter i munnen..? hun sliter med tannsten, så om det kan være dette??

hun er 2år og har aldri oppført seg slik før.

det startet med at jeg skulle klappe henne, og da hylte hun og løp og gjemte seg, jeg strøk forsiktig og var IKKE hardhendt.. dette var nære munnen, så jeg lurer litt på om det kan være der hun har smerter. for hun hylte også tidligere den dagen da hun åt. men det var ikke da hun ble sånn, hun har vært litt skvetten og småredd en stund, men i går var hun helt umulig.

men i dag tok hun kontakt da jeg kom hjem fra skolen, da virket hun normal igjen, men det kan hende hun slår seg vrang igjen. :P

Foreldrene dine har plikt til å ta vare på den hunden. Kjører ikke de deg, får du ta en buss eller noe til vett`n. Eller så får noen andre kjøre deg. Foreldrene dine må jo skjønne at hunden ikke har det bra slik som hun er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...