Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kjøpte dere av utstyr?

teresemor

Recommended Posts

Skrevet

skal se om jeg husker alt da..er jo et par år siden så :)

-kurv

-mat-og vannskål

-et par leker

dette ble kjøpt inn før Ask kom i hus, resten ble kjøpt samme dag, og like etter han annkom :) Mat, bånd og halsbånd fikk vi med fra oppdretter.

Skrevet

Jeg kjøpte:

- Bur*2 (Et til bilen og et til å ha inne)

- Teppe

- Div. leker

- Hundebøker

- Bæsjeposer

- Sele

- Godbiter

Dette fikk vi med fra oppdretter:

- Mat

- Vann og matskål

- Halsbånd og kobbel

- Klosaks

- Børster

Sikkert mer også, men ikke som jeg kommer på nå..

Skrevet

Matskål og vannskål

Seng

Bur

Leie bånd og halsbånd

Børste

Noen leker

Bæsjeposer :)

Mat

Klosaks

Sikkert noe mer å :) Gikk amok i dyrebutikkene når jeg skulle ha Simba og Nana ;)

Skrevet

Sist kjøpte jeg bare halsbånd og line. :)

Men første gang kjøpte jeg line og halsbånd x2, bur, teppe, leker, matskål, børste, bæsjepose, mat, godbiter, flybag, og hundebøker.

Skrevet

Jeg har kjøpt;

-3-4 leker + at hun skal få tygge på en gammel joggesko av et par som skulle vært kastet for lenge siden.

-Mat (jeg skal råfore, så har kjøpt inn littegrann fra V&H, en hel høne og en fisk)

-Tepper (hadde fra før)

-Klosaks

-bæsjeposer

-bur

-halsbånd, kobbel og sele

-Genser (satt ned fra 698,- til 150,- fra petshopgirls)

-Ellers har jeg funnet fram et par gamle hettejakker etter sønnen min

-Har et par gamle matskåler fra Labb, så de får duge til jeg finner på noe annet.

Dette er hva jeg ser som mest nødvendig å ha i hus før valpen kommer, resten kan jeg ta etterhvert.

Skrevet

Husker ikke helt hva jeg kjøpte til Pia & Nikki,men dette kjøpte jeg til Blackie og Sniff.

-2-3Halsbånd til hver av de.

-2Seler

-Matskåler og vannskåler

-2Hundesenger

-2Kobbel

-Flexibånd

-Hundegensere,t-skjorter og dekken til Blackie

-Bur*2(Til bruk i bil)

-X-antall leker

-Klosaks

-Shampoo

-Valpetepper

-Børste

-Langline

-Mat

Også har jeg nettopp bestilt to hundebøker. :)

Skrevet

Når jeg hentet nova så kjøpte jeg:

Bur

teppe

mange halsbånd

bånd

børster

shampoo

mange leker

tannbørste

seng

valpegård

Apportbukk

musematte

klikkere

Det er det jeg kommer på.... :)

Gikk amok i dyrebutikken når jeg skulle få henne... :)

Skrevet

hihi forstår hva du mener.

så langt så har jeg ikke kjøpt så mye, jeg har kjøpt en biteleke og noen håndduker som skulle absorbere vann så bra.

sånn ellers så kommer det mer etterhvert.

men får ikke valp før på varen en gang rundt april en gang kanskje..

:)

Skrevet

Kjøpte:

halsbånd & bånd

Seng

Matskål & drikkeskål

leker

godbiter

Sikker masse mer og men det jeg kom på i farta :)

Skrevet

Vann og matskål

Plastikk kurv

Mat

Bånd/halsbånd

Bur

Tepper

Leker

Tyggeben

Laget hundegård (som jeg har brukt ca 10 ganger på 6 år :rolleyes: )

:)

Skrevet

Hm. Fibi var jo ganske stor da hun kom til oss, men den lenka og det halsbåndet hun hadde med seg, var ikke brukbart! :)

Så vi kjøpte:

Halsbånd

Lenke

Sele

Langline

Leker

Tepper

Ludde (bare måtte kjøpe det på Ikea, selvom det ganske fort ble redusert til å ligge i bilen til Ane)

Tynnesaks

Klotang

Karde

Potesaks

Et par seler til (endte opp med å bruke den første vi kjøpte til Solo, for den satt best på henne!)

Enda flere halsbånd og lenker. Må ha det. bare må ha det.

Refleksdekken

Blinkehalsbånd

Hodelykt (mye bedre enn blinkehalsbånd!)

Husker ikke hva vi kjøpte først, bortsett fra halsbånd og lenke, men dette ble kjøpt i løpet av det første halve året, iallfall.

Matskåler og et par lenker og halsbånd hadde vi jo etter tidligere hunder!

Skrevet

Det burde jeg jo huske, det er jo bare 2 måneder siden:)

Jeg kjøpte:

Bur til bilen

Kurv i hard plastikk (siden jeg regnet med den ble tygd litt på, og feil tok jeg ikke :) )

Litt godbiter

En god del tyggebein

Bæsjeposer

Valpeshampo

Klosaks

Børste

Mat og vannskål

Et par leker og et kosedyr :)

Tannbørste

Tror det var alt..

Fikk med bånd, sele, fòr, reisevannskål og en leke fra oppdretter.

Skrevet

Uhm... Kjøpte/hadde:

Justerbart halsbånd (de vokser - fort!)

Lett kobbel

Langline

Godis

Griseører

Fór

Skåler

Tepper som er lett å vaske og tørker fort

Kompostbinge (som tok ca 20 sekunder å velte)

Diverse leker, tauknute osv

Ormekur

Klosaks/børster

Tørkerull(er)

Hundeposer

Så fikk jeg med:

Fórpose

Valpehalsbånd (det passet første uken :))

Scrapbook fra de første ukene

Leke

Vaksinasjonskort/helsebok

Forsikringspapirer

Kontrakt

Skrevet

Vi kjøpte:

- Valpehalsbånd og kobbel

- Underlag til matskål

- Teppe

- Leker

- Valpeshampoo

Resten hadde vi fra før.

Skrevet

Jeg kan jo nevne det jeg kjøpte+det jeg fikk etterhvert

- matskål (+at vi fikk av oppdretter)

- vannsål

- valpehalsbånd, justertbart, valper vokser ekstremt fort!(+ at vi fikk retrieverbånd av oppdretter

- div. hundebøker

- klosaks (er det det heter? :unsure: )

- karde

- kam

- to sakser

- refleksdekken :)

- bur

- masse pledd til å ha inni buret

- valpeshampo+balsam

- fôr (fikk av oppdretter også)

- fløyte fikk vi av oppdretter

- godbiter

- leker

- tyggebein

- hundeposer

- bånd (har kjøpt altfor mange bånd! men ikke noe flexiline, det brukes ikke her i gården)

I tillegg kjøper vi halsbånd etterhvert som hun vokser seg større. Jeg vet at jeg har glemt noe, men ikke hva :unsure:

Skrevet

Jeg har kjøpt;

-3-4 leker + at hun skal få tygge på en gammel joggesko av et par som skulle vært kastet for lenge siden.

Tror muligens jeg ville droppet den gamle joggeskoen. Det skal mye jobbing til for å få en hund til å forstå at noen sko er ok å tygge på mens andre sko er ordentlig fyfy.

- mat/vannskål

- sele

- halsbånd + kobbel

- en liten bamse kjøpt på ikea ( til 19 kr som utrolig nok er like hel etter 8 måneder!!)

- madrass

- bilbur

- div utstyr til pelsstell

- 2*kompostbinge fra Biltema (som fungerte ypperlig til lekegrind når valpen når hun ikke kunne være under oppsikt i starten.

- bøtter og spann av godbiter

- bok med mange triks og hjernetrim for hunden.

- fløyte

Dersom du har lyst å ha en fløytelyd på innkallingen i tillegg til vanlig komando så kjøp inn en fløyte og start forsterking av lyden innendørs med en gang valpen er trygg på sitt nye hjemmemiljø. Jeg startet tidlig og lfløyteyden har satt seg fullstendig i ryggmargen på tolleren min. Veldig praktisk når stemmen min ikke når igjennom til henne. Hun snur på flekken uansett forstyrrelser når jeg blåser i fløyten.

Skrevet

Det vi kjøpte før vi fikk Prince hjem var:

-Leker og annet til å tygge på

-Bånd og halsbånd

Vi brukte kattematskåler, fordi han var så liten at noe annet ville han druknet i. Seng han kunne bruke hadde vi fra før, og mat fikk vi med fra oppdretter. Vi hentet han i et kattebur. Så det var ikke store innkjøpet vi gjorde for å si det sånn :)

Skrevet

Tror muligens jeg ville droppet den gamle joggeskoen. Det skal mye jobbing til for å få en hund til å forstå at noen sko er ok å tygge på mens andre sko er ordentlig fyfy.

Har du erfaring med det? Jeg har nemlig hørt at de skjønner det ganske fort.

Guest Christine
Skrevet

Vi kjøpte ikke så mye da :)

Fôr

Valpekobbel

Valpehalsbånd

To leker

Et bur

Bæsjeposer

Tror det var alt :rolleyes:

Til min neste hund så blir lista myyyyee lenger :P

Skrevet

Til Aron kjøpte vi (ikke alt på en gang, nesten alt innen en uke og noe 7 år senere :) )

Seng (bast, flettetkurv, ikke mye igjen av den nei :P )

Halsbånd x 2 da første var for stort (+ 3-4 stk til som jeg har kjøpt seinere)

lærkobbel (beste ever, bruker det fortsatt)

Regulerbart stoff kobbel (hvem ødla det tro??)

flexi line x 3 (pappa gikk aldri med noe annet, Aron var fæl til å ødlegge, den siste er fortsatt i orden)

matskåler x-antall ganger ( tilslutt vart det isbokser, da han bare ødla alt annet)

Bur til å han inne sam at det gikk akkurat ute i bilen.

Shampoo

klosaks

Børste x 2 (mistet den første)

Sele x 2 (mistet den første sammen med den første børsten)

For fikk vi med fra han vi kjøpte han

Tepper hadde vi fra før

svart nylonkobbel

X-antall tennisballer og fotballer

+ noen leker som han aldri brukte..

Har ikke kjøpt så mye til bono:

Et halsbånd, da Aron sitt valpebånd var for stort (Bono var jo kjempe liten, det passer faktisk enda)

Matskåler i keramikk (sikkeli bra)

Senere har vi kjøpt et Bur (som kun brukes i bil)

Id-brikke (bein :P ) med navn og tlfnr på

Et halsbånd til (flere kommer :P )

lenke kobbel

Plastik korg

+ alt vi kjøpte til Aron..

Men handlelisten er fortsatt lang og blir nok lenger med neste hund.. Finner altids noe å kjøpe :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...