Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kjøpte dere av utstyr?

teresemor

Recommended Posts

Jeg kjøpte:

- Bur*2 (Et til bilen og et til å ha inne)

- Teppe

- Div. leker

- Hundebøker

- Bæsjeposer

- Sele

- Godbiter

Dette fikk vi med fra oppdretter:

- Mat

- Vann og matskål

- Halsbånd og kobbel

- Klosaks

- Børster

Sikkert mer også, men ikke som jeg kommer på nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt;

-3-4 leker + at hun skal få tygge på en gammel joggesko av et par som skulle vært kastet for lenge siden.

-Mat (jeg skal råfore, så har kjøpt inn littegrann fra V&H, en hel høne og en fisk)

-Tepper (hadde fra før)

-Klosaks

-bæsjeposer

-bur

-halsbånd, kobbel og sele

-Genser (satt ned fra 698,- til 150,- fra petshopgirls)

-Ellers har jeg funnet fram et par gamle hettejakker etter sønnen min

-Har et par gamle matskåler fra Labb, så de får duge til jeg finner på noe annet.

Dette er hva jeg ser som mest nødvendig å ha i hus før valpen kommer, resten kan jeg ta etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hva jeg kjøpte til Pia & Nikki,men dette kjøpte jeg til Blackie og Sniff.

-2-3Halsbånd til hver av de.

-2Seler

-Matskåler og vannskåler

-2Hundesenger

-2Kobbel

-Flexibånd

-Hundegensere,t-skjorter og dekken til Blackie

-Bur*2(Til bruk i bil)

-X-antall leker

-Klosaks

-Shampoo

-Valpetepper

-Børste

-Langline

-Mat

Også har jeg nettopp bestilt to hundebøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi forstår hva du mener.

så langt så har jeg ikke kjøpt så mye, jeg har kjøpt en biteleke og noen håndduker som skulle absorbere vann så bra.

sånn ellers så kommer det mer etterhvert.

men får ikke valp før på varen en gang rundt april en gang kanskje..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Fibi var jo ganske stor da hun kom til oss, men den lenka og det halsbåndet hun hadde med seg, var ikke brukbart! :)

Så vi kjøpte:

Halsbånd

Lenke

Sele

Langline

Leker

Tepper

Ludde (bare måtte kjøpe det på Ikea, selvom det ganske fort ble redusert til å ligge i bilen til Ane)

Tynnesaks

Klotang

Karde

Potesaks

Et par seler til (endte opp med å bruke den første vi kjøpte til Solo, for den satt best på henne!)

Enda flere halsbånd og lenker. Må ha det. bare må ha det.

Refleksdekken

Blinkehalsbånd

Hodelykt (mye bedre enn blinkehalsbånd!)

Husker ikke hva vi kjøpte først, bortsett fra halsbånd og lenke, men dette ble kjøpt i løpet av det første halve året, iallfall.

Matskåler og et par lenker og halsbånd hadde vi jo etter tidligere hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jeg jo huske, det er jo bare 2 måneder siden:)

Jeg kjøpte:

Bur til bilen

Kurv i hard plastikk (siden jeg regnet med den ble tygd litt på, og feil tok jeg ikke :) )

Litt godbiter

En god del tyggebein

Bæsjeposer

Valpeshampo

Klosaks

Børste

Mat og vannskål

Et par leker og et kosedyr :)

Tannbørste

Tror det var alt..

Fikk med bånd, sele, fòr, reisevannskål og en leke fra oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm... Kjøpte/hadde:

Justerbart halsbånd (de vokser - fort!)

Lett kobbel

Langline

Godis

Griseører

Fór

Skåler

Tepper som er lett å vaske og tørker fort

Kompostbinge (som tok ca 20 sekunder å velte)

Diverse leker, tauknute osv

Ormekur

Klosaks/børster

Tørkerull(er)

Hundeposer

Så fikk jeg med:

Fórpose

Valpehalsbånd (det passet første uken :))

Scrapbook fra de første ukene

Leke

Vaksinasjonskort/helsebok

Forsikringspapirer

Kontrakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo nevne det jeg kjøpte+det jeg fikk etterhvert

- matskål (+at vi fikk av oppdretter)

- vannsål

- valpehalsbånd, justertbart, valper vokser ekstremt fort!(+ at vi fikk retrieverbånd av oppdretter

- div. hundebøker

- klosaks (er det det heter? :unsure: )

- karde

- kam

- to sakser

- refleksdekken :)

- bur

- masse pledd til å ha inni buret

- valpeshampo+balsam

- fôr (fikk av oppdretter også)

- fløyte fikk vi av oppdretter

- godbiter

- leker

- tyggebein

- hundeposer

- bånd (har kjøpt altfor mange bånd! men ikke noe flexiline, det brukes ikke her i gården)

I tillegg kjøper vi halsbånd etterhvert som hun vokser seg større. Jeg vet at jeg har glemt noe, men ikke hva :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt;

-3-4 leker + at hun skal få tygge på en gammel joggesko av et par som skulle vært kastet for lenge siden.

Tror muligens jeg ville droppet den gamle joggeskoen. Det skal mye jobbing til for å få en hund til å forstå at noen sko er ok å tygge på mens andre sko er ordentlig fyfy.

- mat/vannskål

- sele

- halsbånd + kobbel

- en liten bamse kjøpt på ikea ( til 19 kr som utrolig nok er like hel etter 8 måneder!!)

- madrass

- bilbur

- div utstyr til pelsstell

- 2*kompostbinge fra Biltema (som fungerte ypperlig til lekegrind når valpen når hun ikke kunne være under oppsikt i starten.

- bøtter og spann av godbiter

- bok med mange triks og hjernetrim for hunden.

- fløyte

Dersom du har lyst å ha en fløytelyd på innkallingen i tillegg til vanlig komando så kjøp inn en fløyte og start forsterking av lyden innendørs med en gang valpen er trygg på sitt nye hjemmemiljø. Jeg startet tidlig og lfløyteyden har satt seg fullstendig i ryggmargen på tolleren min. Veldig praktisk når stemmen min ikke når igjennom til henne. Hun snur på flekken uansett forstyrrelser når jeg blåser i fløyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi kjøpte før vi fikk Prince hjem var:

-Leker og annet til å tygge på

-Bånd og halsbånd

Vi brukte kattematskåler, fordi han var så liten at noe annet ville han druknet i. Seng han kunne bruke hadde vi fra før, og mat fikk vi med fra oppdretter. Vi hentet han i et kattebur. Så det var ikke store innkjøpet vi gjorde for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Aron kjøpte vi (ikke alt på en gang, nesten alt innen en uke og noe 7 år senere :) )

Seng (bast, flettetkurv, ikke mye igjen av den nei :P )

Halsbånd x 2 da første var for stort (+ 3-4 stk til som jeg har kjøpt seinere)

lærkobbel (beste ever, bruker det fortsatt)

Regulerbart stoff kobbel (hvem ødla det tro??)

flexi line x 3 (pappa gikk aldri med noe annet, Aron var fæl til å ødlegge, den siste er fortsatt i orden)

matskåler x-antall ganger ( tilslutt vart det isbokser, da han bare ødla alt annet)

Bur til å han inne sam at det gikk akkurat ute i bilen.

Shampoo

klosaks

Børste x 2 (mistet den første)

Sele x 2 (mistet den første sammen med den første børsten)

For fikk vi med fra han vi kjøpte han

Tepper hadde vi fra før

svart nylonkobbel

X-antall tennisballer og fotballer

+ noen leker som han aldri brukte..

Har ikke kjøpt så mye til bono:

Et halsbånd, da Aron sitt valpebånd var for stort (Bono var jo kjempe liten, det passer faktisk enda)

Matskåler i keramikk (sikkeli bra)

Senere har vi kjøpt et Bur (som kun brukes i bil)

Id-brikke (bein :P ) med navn og tlfnr på

Et halsbånd til (flere kommer :P )

lenke kobbel

Plastik korg

+ alt vi kjøpte til Aron..

Men handlelisten er fortsatt lang og blir nok lenger med neste hund.. Finner altids noe å kjøpe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...