Gå til innhold
Hundesonen.no

Stor dag!

Kiara06

Recommended Posts

Forrige fredag fikk Kiara sin første løpetid!

Tenk, lille jenta mi er blitt så stor allerede.

Hun har vært på pensjonat denne uka, men nå må vi å kjøpe truse til henne, for fy som hun griser. Moppen står parat hele tiden :)

Måtte bare si det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige fredag fikk Kiara sin første løpetid!

Tenk, lille jenta mi er blitt så stor allerede.

Hun har vært på pensjonat denne uka, men nå må vi å kjøpe truse til henne, for fy som hun griser. Moppen står parat hele tiden :)

Måtte bare si det... :)

Gratulerer!

Hvor gammel er hun nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Kiara er født 1. Mars, så hun er altså 8 mnd gammel nå.

Kjøpte truse til henne idag. Reaksjonen da den ble dratt på henne skulle vært filmet. Gjett om det var ei frøken som var redd for ropma si :)

Lo meg nesten skakk og i vinkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad? Jeg tenkte "æsj, nå er det skvetting og ekstra pass to ganger i året i maaaaaaaaaaaaange år framover" :D

Hehe, ja, men det var fordi at jeg stadig gikk rundt å ventet på at hun skulle få det.. Hadde fått høre at det er veldig vanlig at de får løpetid ved 7 - 8 mnd alder, og jeg hadde også hørt at det nesten var umulig å se om noen tisper hadde løpetid fordi det nesten ikke kom noe blod og at de var flinke til å skjule det..

Så når 8 måneder hadde gått, og jeg ikke hadde meket noe ennå, begynte vi å tro at hun kanskje hadde det, men at det kom så lite.. og da gikk vi konstant å passet på henne, som at hun hadde løpetid. sånn går det når vi ikke har erfaring på det området..

Så når løpetiden endelig kom da hun ble 1 år, ble vi lettet og glade!

Dessuten blør Chica lite, og hun er vedlig flink til å vaske seg(men tror ikke hun liker det, for hun får et veldig rart ansiktsuttrykk etterpå :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, stakkaras da, skjønner godt at hun blir sur jeg :)

ja, litt pes er det jo allikevel, og det virker ikke som at tispene synes det er noe gøy heller..

Men man vet jo at det kan bli litt pes når man skaffer seg tispe :)

Er jo hva du foretrekker og da, noen liker kanskje bedre peset med å ha en hannhund som blir helt fra seg når det er tisper med løpetid i nabolaget(ikke alle hannhunder som reagerer sann altså, ikke det jeg mener).. Foreldrene mine som hadde hannhund, synes i det er lettere med tisper, de har sine positive sider:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hannhund før, og han var en mester til og komme seg løs.. Kunne lenket han til et tre og tapet for sikkerhets skyld, å du kan vedde på at den hunden var løs igjen 2 min senere. :)

Han var et hel**** og ha i hus da nabotispa hadde løpetid. Han stakk av dit en gang iblandt, men fikk grisebank av hann elghunden der på gården, hver gang.. Men, han lærte jo heller ikke da. :rolleyes:

Var ikke særlig glad i grå elghunder etterpå da nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...