Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp ute

mocci

Recommended Posts

hei igjen!

Min lille frenchie bulldog har aldri satt foten uttafor døra og da jeg hadde henne på helgebesøk hos meg, så prøvde jeg å være ute med henne. Men stakkars hun bare skalv noe voldsomt og klemte seg inntil beina mine mens hun så opp på meg med et bedende blikk.´please get me out of here´..

Det er heldigvis ikke snø her ennå, men kaldt for en liten kropp uansett (mellom 5-10 grader) sur vind og regn. Hvordan venner man en liten valp (8 uker) til å like å være ute og ikke minst få henne til å gjøre sitt fornødne ute? For meg virker det som en umulig oppgave på vinteren......Råd mottas med største takknemlighet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Først må jeg si jeg undrer meg litt over "ha på helgebesøk"? På meg så virker det utrolig ustabilt for en stakkars valp, den vil jo ikke få tid til å slå seg til ro. Er det sånn at du ikke kan hente den enda og at den derfor enn sålenge er hos oppdretter? I så fall så synes jeg at du for valpens del bør la være å taue den frem og tilbake, det er den etter min mening altfor ung til stakkars. Enten så har du tid til å ha den full tid, eller så får du vente til du får tid er min mening - og det er for valpens del...

Så til spørsmålet ditt - en ting er sikkert, valpen din kommer til å fortsette å synes at utelivet er skummelt om ikke du umiddelbart slutter å synes synd på den. Ta den med ut og tusle litt og vær ute til den har tissa/bæsja så kan du gå inn igjen, er det kalt så får du kle på den.

Nå kjenner jeg folk med Fransk Bulldogg jeg da, og dette er ikke pinglebikkjer - de er tøffere enn toget om de bare får rett oppdragelse så både du og vedkommede som tydeligvis har hunden når den ikke er hos deg har en jobb å gjøre. Slutt å synes synd på den - vær aktiv med den ute, belønn, ros, kos osv. - kast ball eller gjør andre ting som den synes er gøy innendørs også ute - og den jobben bør faktisk alle parter gidde å gjøre..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Her kreves det en forklaring :)

Det var faktisk oppdretter som kom med forslaget om at jeg kunne ha valpen på helgebesøk så oppdretter kunne få litt avlastning.......Jeg ble som deg litt skeptisk til forslaget, men tenkte at oppdretter vet vel hva som er best for valpen og derfor gikk jeg noe tvilende med på det. Jeg hadde en kjempehelg med mitt lille gull, men nå sier oppdretter at det kanskje ikke var så lurt å ta henne frem og tilbake og jeg er forsåvidt enig i det. Valpen må jo bli så forvirret stakkars. Jeg kan ikke hente valpen før den er 11 uker pga jobb (har fått fri i 1mnd da) og det betyr at oppdretter må ha den 3 uker lenger enn normalt. Oppdretter sa at det var helt ok for henne, men i ettertid viser det seg at det kanskje ikke er så greit allikevel. Hun har 3 andre valper som heller ikke er hentet og på mandag havnet mannen hennes på sykehus, så hvilken oppfølging valpene får nå det aner jeg ikke. Jeg skulle av hele mitt hjerte ønske at jeg kunne hentet henne med en gang, men det lar seg dessverre ikke gjøre. og ja jeg skal stoppe å være such a pyse når det gjelder å være bekymret for lille gullet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tenkte det var noe sånt :)

Tre uker er jo ikke lenge, så det går sikkert fint - kan nok hende du får litt ekstra jobb - men være tøff, bestemt og ikke fisle med valpen så går det nok bra.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...