Gå til innhold
Hundesonen.no

Paracet


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Ja det er dumt å ta mange paracet på en dag. Man kan ta inntil 4 gram paracet i døgnet.

Og 4 gram paracet er hvor mange ? :D

Edit: Så du endra nå..Har nok tatt litt for mange i dag ja, men hodepinen min blir bare værre og værre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke helt "hvordan" du tar de, men i stedet for å ta en, som ikke funker, vente noen timer og ta en til o.s.v. ta heller 2 med en gang! Da hjelper det litt bedre tenker jeg! Bare ikke overdriv, man kan som sagt få leverskader av for mye! Som sagt kan du også prøve å ta en ibux og en paracet! Det pleier å funke!

Ta 400-500 mg! :D

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Okei, takk for svar! :D

En ting til: Er det farlig og ta paracet når man ikke har vondt i hue? ;) At man bare tar den for å ta den liksom? :P

Om du gjør det over tid kan det medføre (alvorlige) skader på lever osv. Disse skadene reparerer ikke seg selv, man har bare den leveren man fikk utdelt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig forsiktig med paracet selv. Hørt det med leverskader også, pluss at om kroppen får for mye "hjelp" får man svakere imunforsvar og kroppen slutter litt å heale seg selv.. Skumle greier :unsure:

;) Bare hørt dette, men mener jeg har hørt det av en lege så.. vær forsiktig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

En av bivirkningene på paracetamol er faktisk hodepine. (Utrulig nok). Så det er ingen grunn til å ta om man ikke trenger. Hvorfor skal man det egentlig???

Hmm..Nei, si det du.. :rolleyes: Fikk plutselig for meg at jeg skulle ta en paracet, og vips et par timer etterpå så hadde jeg tatt 6 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Nei, si det du.. :rolleyes: Fikk plutselig for meg at jeg skulle ta en paracet, og vips et par timer etterpå så hadde jeg tatt 6 :D

Det hørtes ikke så veldig bra ut akkurat... Bør være veldig forsiktig, og hold deg unna hvis du ikke har vondt... de kan ikke forebygge smerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du gjør det over tid kan det medføre (alvorlige) skader på lever osv. Disse skadene reparerer ikke seg selv, man har bare den leveren man fikk utdelt liksom.

Dette er helt feil, levern faktisk det eneste organet i kroppen som kan regenere seg selv om det blir skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...