Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsk kurs

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Skrevet

Jeg kjeda meg og surfa litt rundt på internetten og havnet på en side i Danmark som heter Showdogs - der finnes også en resultatside for utenlandske hunder, deriblandt en side for norske hunder.

Det er innmari mange norske hunder som er veldig gode på sex.... Best of Sex - hva slags konkurranse har de da vunnet liksom? Det ble etterhvert veldig pinlig når man leste nedover, nå skal det sies at det muligens er en eller annen Danske som har oversatt da, men seriøst - Best of Sex?

Jeg skjønner at noen har forsøkt å oversette BOS - som er den engelske oversettelsen for BIM - men det heter da vitterligen Best oposite Sex - altså rett og slett Best i Motsatt kjønn .................

Hmmm... kanskje det kan være butikk å tilby seg å oversette hjemmesider?

Det er mye rare engelske formuleringer rundt omkring ellers også......

Skrevet

Synes ikke best of sex var verdens verste oversettelse jeg. Sex betyr jo også kjønn på engelsk, best of sex = beste i sitt kjønn. Verre med folk som tror weak pastern betyr passgang, spør du meg...

Skrevet

Synes ikke best of sex var verdens verste oversettelse jeg. Sex betyr jo også kjønn på engelsk, best of sex = beste i sitt kjønn. Verre med folk som tror weak pastern betyr passgang, spør du meg...

Joda men Best of what sex? :D Sier en jo ingenting liksom

Best of Breed - BOB

Best opposite Sex - BOS

Burde være enkel lærdom for enhver utstiller synes nå jeg men, hehe..

Skrevet

Joda men Best of what sex? :D Sier en jo ingenting liksom

Best of Breed - BOB

Best opposite Sex - BOS

Burde være enkel lærdom for enhver utstiller synes nå jeg men, hehe..

Jada, men sånn er det jo i norge også - BIR (Best i rasen) og BIM (best i motsatt kjønn) sier jo heller ikke noe om hvilket kjønn de er? Jeg vet også at det betyr best of opposite, men litt godvilje kan det jo være. Synes oversettelsen Best of Sex er helt grei jeg...

Skrevet

Jada, men sånn er det jo i norge også - BIR (Best i rasen) og BIM (best i motsatt kjønn) sier jo heller ikke noe om hvilket kjønn de er? Jeg vet også at det betyr best of opposite, men litt godvilje kan det jo være. Synes oversettelsen Best of Sex er helt grei jeg...

Jo.. Men det sier ingenting om hva man har oppnådd.

Best of breed, Best i rasen. Greit, da er det den beste i den rasen. Skal man da si at den andre er Best of Sex?? Det blir ikke riktig uansett hvordan man vrir på det. Vi sier bare ikke Best i rasen og Best i kjønn her heller. It makes no sense whatsoever :D

Guest Belgerpia
Skrevet

Poenget er jo at det faktisk ikke heter Best of Sex - BOS betyr Best oposite Sex og ferdig med det. BOS er en etablert forkortelse i engelsktalende land og er en forkortelse for nettopp Best oposite Sex og da skal det oversettes med det.

Og nei - BIM - best i motsatt betyr noe helt annet enn Best of Sex. Er man best of sex så er man beste hannhund eller beste tispe - men man vet ikke om hunden ble BIR eller ikke. Er man BOS eller BIM så vet man at den andre ble BOB eller BIR.

Det hadde kanskje vært greit å skrive Best of Sex om ikke begrepte BOS allerede var ett etablert begrep som faktisk brukes - men sånn er det jo ikke.

Skrevet

Poenget er jo at det faktisk ikke heter Best of Sex - BOS betyr Best oposite Sex og ferdig med det. BOS er en etablert forkortelse i engelsktalende land og er en forkortelse for nettopp Best oposite Sex og da skal det oversettes med det.

Og nei - BIM - best i motsatt betyr noe helt annet enn Best of Sex. Er man best of sex så er man beste hannhund eller beste tispe - men man vet ikke om hunden ble BIR eller ikke. Er man BOS eller BIM så vet man at den andre ble BOB eller BIR.

Det hadde kanskje vært greit å skrive Best of Sex om ikke begrepte BOS allerede var ett etablert begrep som faktisk brukes - men sånn er det jo ikke.

Takk for at du finner de rette ordene :D

Noen ganger tenker man det, men klarer ikke få det nedskrevet..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...