Gå til innhold
Hundesonen.no

Molde

Sverami

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Lurer på om det skjer noe i det hele tatt i Molde området?

Agility, treningskurs, konkuranser...noe???

Har ikke funnet noe her på forumet :)

Har lyst å gå på et kurs eller noe hundeaktivitet, men finner veldig lite.

Må nesten opp til Tr.Heim får å finne noe :P

Så...er det flere her som har mitt problem? :D

Skrevet

Jeg er med i Romsdal Hundeklubb, vi har treninger mange ganger i uka, hele året.

Nå har treningene flyttet ned i parkeringstunnelen i Molde (faste treninger mandager og torsdager klokka 18).

Om sommeren holder vi til ved travbanen på skaret, der har vi lydighetstreninger, går turer, trener blodspor, rundering, feltsøk. Har også en agilitybane, men den er ikke så mye i bruk.

Vi har også nylig hatt valpekurs, grunnkurs og videregående kurs, så jeg vil påstå at det skjer ting her iallefall :)

Skrevet

Ja du var på Canis :) hei hei igjen!

Skal se om jeg kommer meg til parkeringstunnelen, men skaret om sommeren blir litt langt unna.

Bor i retning Åndalsnes. Retter sagt Åfarnes vist det ringer en bjelle.

Agilitybane? :D DET er jeg interessert i! Hvorfor er den ikke så mye i bruk?

Skrevet

Den er lite ibruk fordi det er svært få som er interessert i det. Men vi ser gjerne at det kommer noen og bruker den.

Åfarnes kjenner jeg til ja, sittet mye og ventet på ferge der :)

Heldigvis lettere for deg nå som tunnelen under fjorden er gratis, men du må jo fremdeles ta ferga. Til sentrum kommer du deg jo med buss (om du får ta med hund), men til skaret er det umulig.

Kan være lurt å ta med noe å sitte på når man skal i tunnelen :D (folk tror vi tuller når vi sier ta med stol, så blir de stående hele første kvelden)

Skrevet

Ja blir billigere nå når tunnelen var nedbetalt :)

Føler meg kanskje litt dum når jeg kommer draende med vimse hund og stol på bussen :D haha!

Hvordan legger dere opp treningsøktene?

Tror både jeg og hunden har godt av litt agility. Er også en hundeklubb i Isfjorden så skal sjekke ut den å.

Naboen min er medlem så får spørre litt om hvordan de trener og hvilke aktiviteter de har.

Skrevet

Nå som vi akkurat har flyttet ned, så er det ikke så utrolig organisert, og kurset var ferdig forrige uke, så de som var ferdig der nå kommer vel på treninger fra nå av.

Vi bruker å ha egentrening der du selv velger hva du vil gjøre og hvordan du vil gjøre det (men vi kan jo alltids hjelpe og gi tips), og så har vi en fellestrening for de som vil være med på det, der vi f.eks har møtetrening, fellesdekk, kommandering der alle går på linje..

Av og til tar vi oss en byvandring, går runder i tunnelen, driver søkstrening der (noen holder hunden imens du løper og gjemmer deg bak campingvogner og biler).

Vi gjør som regel det folk ber om på fellestreningene :)

De fleste bruker klikker på treningene, selv om vi er langt fra canis-instruktørene :P

Og ikke minst, så går så godt som alle hundene veldig godt sammen (folka også) så vi stortrives på treningene :D

Skrevet

Ja har ikke fått følelsen av at det er ett særlig miljø for noe her :PHåper å komme meg opp til Tr.Heim neste år og der er miljøet mye større.

OT: Hunden min kommer fra Midsund :D hehe ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...