Gå til innhold
Hundesonen.no

Invitasjon til vintertreff med gløgg og pepperkaker.

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Æsj, så teite dere er som skal på AGkurs.. Hva med klokka tre på Hellestø, dere andre?

Skrevet

Klokken tre passer fint for meg.... jeg skal på visning kl 13-14 så da passer det fint med en tur etterpå! Og jeg drar med meg trond også :P

(det blir vel bare oss to som vanlig ingvild :P ta med Vegard så kan vi ha dobbeldate! :wub:)

Skrevet

Knis. Vi klarer oss fint alene vi <_<

jaaahaa! det gjør vi det så! og GJETT om vi skal spise pepperkaker til det tyter ut øra på oss! Velte oss i gløgg og pepperkaker!

Trond er ikke så hyperaktiv på gløggfronten, så da blir det mere på oss :wub:

Skrevet

Hellestø kl 3.. I'll be there! :P

Pointerguri:

Hvis det er SBK sitt dere skal på, så slutter dere sånn ca to. :wub: Og siden turen ikke begynner før tre, så kan dere kanskje rekke det..

Skrevet

Hellestø kl 3.. I'll be there! :P

Pointerguri:

Hvis det er SBK sitt dere skal på, så slutter dere sånn ca to. :P Og siden turen ikke begynner før tre, så kan dere kanskje rekke det..

Aaallriiight! Kanskje jeg rekker det da. :P Kan hende jeg kommer diltende etterhvert da, så forhåpentligvis får jeg med meg litt av treffet. :P

Oi, men da må jeg jo finne på noe godt å ta med meg. Noen ønsker som ikke omhandler kaker? :wub:

Skrevet

Herlig:D Det kommer jo mennesker:) (ikke at jeg ikke regner deg som menneske, Silje, meen).. Må bare advare, om det regner kattunger er det ikke sikkert jeg har med meg hverken pepperkaker eller gløgg:p

Skrevet

Nei jeg er mer gudinne aktig enn menneske... jeg er klar over det Ingvild :wub:

Så artig at vi blir litt folk da :P vi MÅ jo ikke ha med oss noe godt da... det viktigste e godt humør og snille hunder :P

"snille"

Skrevet
det viktigste e godt humør og snille hunder :D

"snille"

Haha, da må bare Varja bli hjemme. ;)

Fra spøk til revolver, kommer vel rett fra kurset så blir bare Willis denne gangen. Kanskje like greit, Varja får heller bli med neste gang. :barfy:

Skrevet

Jeg kan desverre ikke komme på søndag, utrolig kjipt..for jeg adde veldig lyst! Men dere må kose dere :barfy:

Ta masse bilder, hehe!

Skrevet

Jeg får se i morgen om jeg henger meg på med Pointerguri :D Så får vi se hvordan Shaylee takler en tur med mange store hunder ...

hun får henge seg på mine små troll :barfy:

Skrevet

Kremt. Snille hunder? Felix er superunderstimulert, så snill er kanskje ikke stikkordet for han i morgen <_< Men han digger jo Willis, så så lenge han er med går det sikkert greit. *Glede meg*

Skrevet

Silje kommer ikke, så da får vi se om jeg klarer å skaffe meg skyss, ellers kommer ikke jeg heller:/

Skrevet

Jeg har ikke hatt tilgang til pc siden fredag pga den var klikk, så jeg fikk ikke sagt at jeg ikke kunne bli med allikevel. :P

Skrevet

Jepp, var gjennomvåt da vi kom til bilen, men en flott tur i ekte vestlandsvær :P

Silje: du er ei skikkelig pyse ;)

Hihi, enig! Synd vi ikke fikk snakket så mye, men det var så vanskelig å høre noe over vinden <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...