Gå til innhold
Hundesonen.no

Svensk UtstillingsCh.

ka-er3

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle sammen! Håper noen kan hjelpe meg med svar på dette:

Har 3 Cert i norge, men venter fortsatt på storcertet.... Hunden er kun 1 år nå så vi har jo tid på oss.

Når man skal prøve seg på svensk cert, må hunden være Nuch i Norge allerede, eller blir det svenske certet "hvilende" til man har tatt det siste certet etter 24 mnd?

Håper noen forstod hva jeg mente :)

Og hva evnt. med danmark ?

Er det stor-cert i sverige ? eller teller hvilket som helst cert? til Such

Jeg har en dvergdachs som vi også går spor med, skal den stille i noen spesiell klasse i sverige? hørt noe om bruksklasser? eller ?

Er det noen nettside hvor utstillinger i sverige står? evnt. sporspøver?

Hilsen en som er helt fersk med utstilling!!

Skrevet

Hei alle sammen! Håper noen kan hjelpe meg med svar på dette:

Har 3 Cert i norge, men venter fortsatt på storcertet.... Hunden er kun 1 år nå så vi har jo tid på oss.

Når man skal prøve seg på svensk cert, må hunden være Nuch i Norge allerede, eller blir det svenske certet "hvilende" til man har tatt det siste certet etter 24 mnd?

Håper noen forstod hva jeg mente :)

Og hva evnt. med danmark ?

Er det stor-cert i sverige ? eller teller hvilket som helst cert? til Such

Jeg har en dvergdachs som vi også går spor med, skal den stille i noen spesiell klasse i sverige? hørt noe om bruksklasser? eller ?

Er det noen nettside hvor utstillinger i sverige står? evnt. sporspøver?

Hilsen en som er helt fersk med utstilling!

Utstillingsreglene for SKK finner du her:

http://www.skk.se/pdf/regler/utstbest03.pdf

I Sverige deles certene kun ut i jakt/bruksklassen - og for dachs tildeles ALLE hunder som får CK i jakt/bruksklassen cert. Så her kan det altså deles ut flere cert. MEN - for å delta i jakt/bruksklassen i Sverige må hunden din ha et WCC fra Norge (working class certificate). Jeg vet ikke hva som kreves fra Norge for å få tildelt et slikt WCC for dachs. Jeg finner ikke noe om hvilende cert i reglene - men så har jeg heller ikke orket å lese hele blekka ( :) ).

Skrevet

Takk Takk :)

Da vet jeg jo at jeg behøver ikke å tenke på det nå, får vi vente til alderen og siste cert er klart.

Så fint at det holder med CK da :) tvi tvi kanskje vi kan greie det til slutt.

Takk for linken nå skal jeg sette meg ned å lese og finne ut hva som skal til for å ha WCC.

Skrevet

Takk Takk :)

Da vet jeg jo at jeg behøver ikke å tenke på det nå, får vi vente til alderen og siste cert er klart.

Så fint at det holder med CK da :) tvi tvi kanskje vi kan greie det til slutt.

Takk for linken nå skal jeg sette meg ned å lese og finne ut hva som skal til for å ha WCC.

Det står ikke hva som er kravene til WCC i de svenske reglene - da må du nok kontakte NKK tror jeg. Kanskje det ligger i regelverket hos dem.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...