Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra Data til TV skjerm

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Prøver å få koplet datamaskinen min til TVen. Slik at jeg kan glo på det som ligger på dataen på TV-skjermen. (Krøkkete forklart sikkert....).

Har en slik kabel mellom dataen og Tven, men intet bilde blir overført... :)

Noen som har aning om hvordan skal jeg få det til?

Hilsen en teknisk idiot..... :)

Skrevet

Så vanskelig du spør Espen. :)

TVen er en Grundig, kjøpt i fjor. Kabelen har et likt uttak som DVD spilleren (er vel scart det heter...), og to plugger i den enden som skal inn i PCen (en for lyd og en for bilde gjetter jeg til...). Stasjonær PC.

Prøvd meg på den med å overføre bildet på skjermegenskaper, men finner ingen mulighet for det.

(Han Nissen som solgte meg PCen sa det skulle gå an å overføre mellom TV og PC, men kanskje han bare fortalte eventyr....).

Skrevet

:)

Høyreklikk på skrivebordet og egenskaper.

Innstillinger oppe i menyen.

Ser du to skjermer der?

Prøv og trykk identifiser. Og se om det kommer opp ett 2 tall på tven din.

Scart kabelen må muligens i Scart 1. Ja det er det samme som dvd :)

Skrevet

Ser bare en skjerm der jeg..... *snufs* og teksten under "Vis: Plug and Play skjerm etc etc"... Ikke noe identifiser eller noe... Prøvd begge de utgangene bak på TVen og, uten at noe skjer.

*hvorfor må alle slike tekniske ting være så vanskelige.... grrr*

Skrevet

Hmm, kan være skjermkortet ditt ikke støtter 2 skjermer da? Er det en sånn rund utgang (ca sånn som du har i tven til tv antenne/kabel) du har satt ledningen i pcen?

Og hva står det etter plug and play skjerm? Står ofte navnet på grafikk kortet der..

Skrevet

Det står "Vis: Plug and Play-skjerm på Rage Fury Pro/X-pert200 Pro"

Har en sånn runding og slik tapp bak PCen. Slik som man kopler eks videokamera til med.

Skrevet

Eh, altså-dette vet jeg lite om. MEN, må man ikke ha "tvkort" i pc'en for at dette skal i det hele tatt være en mulighet?

Skrevet

Fant ikke noe identifiser...

Må nok ut med noen kroner om jeg skal får kjørt window update nå... :D Så da får det bli med forsøket. Men takk for all hjelp.

Skrevet

Jupp. Det skal jeg ha liggende et eller annet sted. :D

Må ha ny ledning igjen da... men trur dere at det vil virke da? *vurderer Sverigetur i morgen*

Skrevet

Nå har jeg en ledning som har en plugg som passer til den S-VHS pluggen på den adapteren, og en "hannplugg" (til lyd?). Og en slik Scart kontakt i andre enden. Men den får jeg ikke noe bilde over på TVen på...

Har slike utganger på grafikk-kortet jo. (I hvert fall står de fast ved siden av der utgangen til PC-skjermen er...). Er det noen instillinger på TVen som kanskje må forandres på?

Men om grafikk-kortet mitt ikke støtter to skjermer. Finnes det noen mulighet (dvs en ledning da...) som kan kople PCen til TVen i stede for PC-skjermen?

*noen har generelt litt for lite å gjøre i dag. :D *

Skrevet

Fikk det til. Måtte bare slå av PCen og restarte den med TV koplet til.

Men det er bare svart/hvitt. Er det noen måte å få farger på denne kassa?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...