Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du eller har du vært forvert?

Tine

Recommended Posts

jeg skulle bli, men de ble ingen valper. jeg synest det var veldig bra, men er nå i ettertid veldig glad for at jeg ikke gjorde det. det er jo greit å slippe å betale 10000 kr:) men det er ikke alltid bare enkelt. noen kommer opp i konflikter med eier.. men det betyr ikke at du gjør det=) men det har jo med hvilke krav de har og hvilken rase det er. skal du ha tispe el han hund? det jeg misslikte mest var at hunden skulle ha 3 kull før den ble min.. og jeg synest det var et kull for mye.. selv om det er ganske normalt..

forvert er ikke noe for meg tror jeg... men for de som ikke bryr seg om hvem som eier hunden, og at ikke eier blander seg for mye er det jo helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv for : Såkalte halvfôr avtaler betyr at oppdretter gis rett til kun 1 kull.

Normalt avtales det da at det betales ½ pris for tispa, og at valpen registreres på begge parter inntil avtalen er innfrid og valpene er levert. Etter dette omregistreres hunden til kun fôrvert og dette betales av kennelelen.

Helfor :Såkalte helfôr avtaler betyr at oppdretter gis rett til 1-2 kull.

Det betyr i praksis at fôrvert overtar hunden uten og betale for den og at kennelen betaler det som kreves for at hunden skal avls godkjennes og livsforsikring så lenge avtalen er gyldig. Etter at avtalen opphører må fôrvert selv betale forsikringen til hunden. Alle daglige utgifter som fôr, vaksinasjon, vet.forsikring etc. betales av fôvert.

Det kommer an på kennel til kennel.... Dette var eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...